اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش موارد ازدواج و کاهش طلاق‌ها طی دوران کرونا در رفسنجان

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به افزایش ازدواج‌ها در دوران کرونا گفت: در سال ۱۳۹۹ موارد طلاق کاهش یافته است و این رقم از ۳۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ به ۲۹.۷ دهم درصد رسیده است.

افزایش موارد ازدواج و کاهش طلاق‌ها طی دوران کرونا در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علیرضا عرب‌علیدوستی امروز در جلسه کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد موالید زنده رفسنجان در سال ۱۳۹۶، ۵ هزار و ۶۶۶ نفر بوده است، اظهار کرد: این میزان در سال ۱۳۹۹به سه هزار و ۷۰۲ نفر کاهش یافته است.

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تعداد موالید غیرایرانی در رفسنجان از سال ۱۳۹۶ را ۴۲۰ نفر عنوان کرد که در سال ۱۳۹۹ به یک‌هزار و ۴۴۸ نفر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد زنان بین رده سنی ۱۰ تا ۵۴ سال در رفسنجان ۳۷.۶ درصد و تعداد زنان همسردار ۶۲.۷ درصد، همچنین تعداد زنان مجرد ۲۸.۲ درصد و زنان همسر فوت شده ۱.۱ درصد است.

علیدوستی، زایمان ۶.۵ درصدی از جمعیت ۶۷ هزار و ۱۶۵ هزار زنان رفسنجان در سال گذشته را ذکر کرد و گفت:  اما جمعیت غیرایرانی ۱۶ درصدشان فرزندآوری داشتند که این آمار نشان می‌دهد هر ۴ زایمان که انجام می‌شود یک مورد مربوط به اتباع بیگانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش تعداد موارد ثبت شده ازدواج در رفسنجان در سال ۱۳۹۲ را از ۲ هزار و ۸۳۶ مورد به ۲ هزار و ۳۴ مورد در سال ۱۳۹۹ دانست و ادامه داد: درصد طلاق از ۱۸ درصد به ۲۹.۷ دهم درصد رسیده و در سال ۱۳۹۹ موارد طلاق کاهش یافته است که این رقم از ۳۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ به ۲۹.۷ دهم درصد رسیده است.

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در دوران کرونا موارد ازدواج در رفسنجان افزایش داشته است و موارد حاملگی ۲۲۰ مورد بیشتر شده است.

علیدوستی با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت و زنگ خطر آن در کشور، گفت: با کاهش روند رشد جمعیت، در ۲۵ سال آینده نیروی مولد جوان در کشور برای کار نخواهیم داشت. اگر تولد نداشته باشیم که بچه‌هایمان وارد پنجره جمعیت کشور شوند، جمعیت ما پیر می‌شود و هر میزان تولد کمتر داشته باشیم، پنجره جمعیتی را از دست خواهیم داد.

وی در ادامه از طرح کوثر غدیر در راستای افزایش جمعیت و موارد ازدواج در رفسنجان یاد کرد و توضیح داد: در این طرح زوج‌های عقدکرده نیازمند، شناسایی و به آنها جهیزیه داده می‌شود، همچنین در این طرح کمیته‌های مختلف دیگر هم تشکیل شده که در این کمیته‌ها مشکل مسکن و اشتغال زوج‌ها بررسی و برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول