اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تاکنون گزارش امنیتی از انتخابات کرمان نداشتیم

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تاکنون گزارش امنیتی از سطح استان گزارش نشده است و اشراف امنیتی در استان توسط نیروها به‌خوبی برقرار است.

تاکنون گزارش امنیتی از انتخابات کرمان نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید شمس‌الدینی عصر امروز (28 خرداد) در جمع خبرنگاران، چهار مولفه سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت را در انتخابات مورد اهمیت برشمرد و بیان کرد: در حوزه امنیت دو حیطه امنیت عمومی و مکان‌ها و شعب اخذ رای به عهده داریم.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمان افزود: از زمان شروع فرآیند انتخابات از اسفندماه گذشته، ستاد امنیت انتخابات استان و ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی به تناسب و زمان خود تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ و تمهیدات برای انتخابات امن برای مردم دیده شده است.

شمس‌الدینی به فعالیت ستاد امنیت انتخابات تا زمان اعلام پایان رسمی انتخابات اشاره داشت و گفت: شوراهای تامین شهرستان‌ها نیز برای تمهید امنیت و حفاظت از انتخابات تا پایان زمان انتخابات فعال هستند.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمان ابراز داشت: یک مورد مسأله انتظامی شب گذشته در آتش‌سوزی ساختمان شورای اسلامی ریحانشهر داشتیم که بخشی از تجهیزات آن سوخته و پیگیری برای شناسایی و دستگیری افراد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۳۰۰ نیرو امنیت شعب اخذ رأی را به‌صورت ویژه به عهده دارند که بخش قابل توجهی نیروهای انتظامی و بخشی هم نیروهای بسیج هستند.

شمس‌الدینی همچنین به آمادگی نیروهایی از بسیج، سپاه و ارتش جهت احتیاط اشاره داشت و عنوان کرد:  از ابتدای صبح تاکنون گزارش امنیتی در استان ارسال نشده است و موارد اعلامی جنبه انتظامی دارند و به‌عنوان اقدام خرابکارانه تلقی نمی‌شوند.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمان همچنین به اشراف کامل در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: تمام ورودی‌های استان در حال کنترل است، فضای استان رصد می‌شود و یگان‌های پهبادی از انتظامی و ارتش تمام استان را رصد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اشراف امنیتی در استان توسط نیروها به خوبی برقرار است، براساس برآورد صورت گرفته ۵۳ درصد از شعب ثابت در رصد پایش تصویری هستند و برای تامین روشنایی شعب اخذ رأی و مناطق پیرامونی آنها تکلیف شده است.

شمس‌الدینی بیان داشت: مسیر صندوق‌‌های سیار نیز مشخص است و حفاظت مسیر و انتقال صندوق‌ها به مراکز فرمانداری‌ها و بخشداری ها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از شعب اخذ رای مجهز به دوربین‌های البسه شدند که گزارش‌ها به صورت آنلاین در حال ارسال شدند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول