اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گلایه باغداران سیرجانی با آغاز فصل برداشت؛ گیلاس مجانی به دلالان می‌دهیم!

کشاورزان منطقه شمالی در بخش بلورد سیرجان در حالی از امروز کار برداشت گیلاس و آلبالو را از باغات خود آغاز کردند که عدم حمایت مسئولان را خلأ و موجب حضور دلالان برای خرید محصولات خود دانسته و می‌گویند: محصولمان را مجانی به واسطه‌ها و دلالان عرضه می‌کنیم.

گلایه باغداران سیرجانی با آغاز فصل برداشت؛ گیلاس مجانی به دلالان می‌دهیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، در شهرستان سیرجان 140 هکتار باغات گیلاس و آلبالو است که پیش‌بینی می‌شود امسال 400 تن محصول برداشت شود، کشاورزان منطقه شمالی در بخش بلورد سیرجان از امروز کار برداشت گیلاس و آلبالو را از باغات خود آغاز کردند.

بخشدار بلورد سیرجان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: منطقه چهارگنبد در این بخش مستعد پرورش درختان سردسیری است و امسال با توجه به بارندگی‌های خوب و به‌موقع پیش‌بینی می‌شود از 120 هکتار باغات گیلاس و آلبالو، 400 تن محصول برداشت شود.

 

اسماعیل محمدپور افزود: محصول برداشتی دارای سطح بازارپسندی عالی بوده که به صورت تازه‌خوری به بازارهای داخی و شهرستان‌های اطراف عرضه می‌شود و تا 20 روز کار برداشت این یاقوت سرخ ادامه دارد.

کشاورزان و باغداران این منطقه نیز عدم حمایت مسئولان را خلأ و موجب حضور دلالان برای خرید محصولات خود دانسته و گفتند: اگر حمایت مسئولان بود قطعا دلالان سوء‌استفاده نمی‌کردند و مشکل حمل محصول برداشت شده و عرضه به قیمت بازار حل می‌شد.

یکی دیگر از کشاورزان اظهار کرد: ما الان گیلاس‌مان را انگار مجانی به واسطه‌ها و دلالان عرضه می‌کنیم اگر فقط پول کود و کارگرعاید ما می‌شد چه خوب بود حتی این مخارج را هم از جیب می‌دهیم.

 

یکی دیگر از اعضای خانواده کشاورزان هم عنوان کرد: خدا را شکرگذاریم که امسال شرایط خوبی را برای محصول مرغوب و پربار داریم اما مشکل ما در این منطقه این است که بیش از 100 کیلومتر فاصله داریم تا محصول خود را به بازار عرضه کنیم.

رضا عتیتیقی مسئول مرکز خدمات کشاورزی بخش بلورد هم اظهار داشت: طی مدت برداشت گیلاس در این منطقه 7 هزار و 200 نفر روز در کار برداشت مشغول به کار هستند و با نظارت مستمر کارشناساسان ما در کنترل و  دفع آفات و سال خوب آبی کمیت و کیفیت محصول را شاهد هستیم.

انتهای پیام/80015/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول