اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وزیر جهاد کشاورزی: خط تولید مرغ لاین راه‌اندازی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی خط مرغ لاین خبر داد و گفت: به دولت قول داده‌ام، الگوی تولید برای فصل پاییز ارائه می‌شود و بیش از 90 درصد مطالعات این طرح اتفاق افتاده است.

وزیر جهاد کشاورزی: خط تولید مرغ لاین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کاظم خاوازی عصر امروز در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بعضی از مشکلات بخش کشاورزی نیاز به تغییر قانون دارد.

وی بیان داشت: الگوی کشت یعنی اینکه بدانیم گیاه را در کجا بکاریم که حداقل ریسک و حداکثر سود را با شرایط موجود داشته باشد و آمادگی داریم معاونان وزارت را معین استان قرار دهیم تا الگوی کشت را برای استان تبیین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به دولت قول داده‌ام، الگوی تولید برای فصل پاییز ارائه می‌شود و بیش از 90 درصد مطالعات این طرح اتفاق افتاده است.

خاوازی ابراز داشت: تصویر بسیار خوبی از زنجیره‌های محصولات کشاورزی باید در استان کرمان داشته باشیم تا نکات و بخش‌هایی که در زنجیره دچار مشکل هستند، شناسایی شود و تسهیلات در این زنجیره‌ها تزریق شود.

وی عنوان کرد: آمادگی کامل برای راه‌اندازی صندوق پسته و خرما در استان کرمان وجود دارد و در این زمینه امشب تصمیم‌گیری می‌شود. 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای رفع مشکلات بخش صادرات در وزارتخانه شورای راهبردی صادرات را راه‌اندازی کرده‌ایم و هفته آینده ابلاغ می‌شود و اتاق بازرگانی و تعدادی از نمایندگان هم ورود می‌کنند و قول می‌دهیم ستاد عالی پسته در سطح وزارتخانه فعال کنیم.

خاوازی بیان داشت: درباره خط سوم انتقال آب از خلیج فارس برای کشاورزی فلات ایران با معاون اول رئیس جمهوری صحبت می‌کنم.

وی اضافه کرد: صنعت دام و طیور بسیار بزرگ و ممتاز است و 80 میلیون تن نهاده به این صنعت می‌دهیم که حدود 15 میلیون تن از خارج کشور وارد می‌شود و فشار بسیار زیادی را به کشور وارد می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ارزش نهاده‌های دام و طیور از ارزش واردات دارو کمتر نبوده است، تصریح کرد: تحریم‌ها فشار سنگینی را به این بخش وارد کرده است.

خاوازی خاطرنشان کرد: برنامه برای مرغ لاین داریم که قول داده‌ام خط مرغ لاین را راه‌اندازی کنم که وزن آن از یک کیلو و 800 گرم بالاتر نمی‌رود.

انتهای پیام/80019/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول