اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مشکل تأمین سوخت نیروگاه برق زرند/هزینه 50 میلیارد تومانی گازکشی به صرفه نیست

فرماندار زرند با اشاره به مشکل تامین سوخت نیروگاه برق زرند که بیش از ۵۰ سال از عمر آن گذشته و از سوخت مازاد استفاده می‌کند، گفت: استفاده از گاز برای نیروگاه به صرفه و اقتصادی نیست و هزینه گازکشی این نیروگاه ۵۰ میلیارد تومان است.

مشکل تأمین سوخت نیروگاه برق زرند/هزینه 50 میلیارد تومانی گازکشی به صرفه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عصر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ویژه شهرستان زرند اظهار داشت: زرند 3 درصد مساحت استان را تشکیل می‌دهد و جمعیت این شهرستان بیش از ۱۴۰ هزار نفر است، همچنین ۵۳ درصد جمعیت این شهرستان در حوزه شهری ساکن هستند و جمعیت شهری زرند بالاتر از متوسط استان است.

وی عنوان کرد: در مبانی توسعه‌ای و اسناد آمایش استان شهرستان زرند اساسا شهرستانی‌ست به لحاظ بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات وزن یکسانی در اقتصاد دارد یعنی یک سوم کل اقتصاد شهرستان را شامل می‌شوند، اما جهت‌گیری‌های توسعه در دهه اخیر در شهرستان زرند کاملا به سمت صنعت بوده است.

۷۰ درصد پرژوه‌های سال گذشته در زرند محقق شد

رودری گفت: در سال گذشته ۹ پروژه‌ اقتصاد مقاومتی در شهرستان زرند تعریف شد که ۲ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان منابع برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده بود و حدود ۷۰ درصد آن محقق شد. در حال حاضر یک هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این ۹ پروژه‌ها انجام شده و  یک هزار و ۷۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: بیمارستان سینا دولتی است و از محل اعتبارات دولتی انجام می‌شود، در سال جاری در حوزه بخش غیردولتی و دولتی یکسری پروژه داریم ولی هنوز نهایی نشده‌ اما در حال حاضر  در یکسری پروژه‌های صنعتی به‌ویژه فولاد زرند ایرانیان پیش‌بینی این است که اشتغالی در این حوزه خواهیم داشت.

وی ابراز داشت: در حوزه اشتغال یک هزار و ۴۱۸ فرصت شغلی تعهد شهرستان بود که بیش از آن محقق شده است برای سال‌ جاری براساس برنامه هماهنگ شده با دستگاه‌ها ۲ هزار و ۵۷۷ فرصت شغلی پیش‌بینی شده ایجاد شود هر چند از هدف برنامه مقداری پایین‌تر است.

رودری با اشاره به اینکه حدود ۱۸۰ روستای دارای سکنه در شهرستان زرند داریم، گفت: در سال ۹۶ قراردادی مبنی بر مطالعه ۷۲ روستای به لحاظ  توسعه اقتصادی و اجتماعی منعقد شد که اکنون این مطالعات به ‌اتمام رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: این مطالعات با هدف اشتغال و سرمایه‌گذاری در منطقه  صورت گرفته که در این راستا پروژه‌هایی تعریف شد که ۹۰ درصد این پروژه‌ها خصوصی است.

رودری بیان کرد: شهرستان زرند ۶ پروژه قابل واگذاری در برنامه خود داشته که عمدتا ورزشی بوده‌اند اما انجام نشده است.

علی صادق‌زاده فرماندار زرند با اشاره به اینکه شهرستان زرند  دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری  که در بخش صنعت در این شهرستان  انجام شده یک چرخه کامل فولاد در این شهرستان تقریبا آخرین مراحل را طی می‌کند.

وی عنوان کرد: فولاد زرند ایرانیان بالای ۹۷ درصد پیشرفت دارد و تقریبا آماده افتتاح است و در در امور درمان در شهرستان زرند کارهای خوبی انجام شده که بیمارستان سینا زرند با ییش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده افتتاح است.

صادق‌زاده بیان داشت: خیلی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان برطرف شده و در گردنه ده‌علیرضا که یکی از نقاط پرحادثه شهرستان زرند محسوب می‌شد،  با تلاش صورت گرفته امروز تصادفات در این نقطه به صفر رسیده است.

فرماندار زرند تصریح کرد: امسال پیش‌بینی شده ۱۰ هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.

وی عنوان کرد: آخرین نیروگاه برق دولتی ۴۸۰ مگاواتی کشور در شهرستان زرند در حال احداث است و با راه‌اندازی این نیروگاه اشتغال‌زایی خوبی در شهرستان صورت خواهد گرفت.

صادق‌زاده ابراز داشت: در  مجموعه فولاد زرند ایرانیان ۶ هزار نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌کار هستند و زیر مجموعه آن اشتغال‌زایی در استان ایجاد می شود.

وی گفت: مشکلی که در شهرستان داریم تامین خوراک مورد نیاز کارخانه‌های زغالسنگ و سنگ‌آهن است که باید تامین شود.

فرماندار زرند با اشاره به مشکل تامین سوخت نیروگاه برق زرند که بیش از ۵۰ سال از عمر آن گذشته و از سوخت مازاد استفاده می‌کند، افزود: استفاده از گاز برای نیروگاه به صرفه و اقتصادی  نیست و هزینه گازکشی این نیروگاه ۵۰ میلیارد تومان است.

مشکل ما در زمینه پروژه‌ها عقب بودن از برنامه‌هاست

 محمدجواد فدایی استاندار کرمان اظهار کرد: این جلسه ، جلسه رضایت‌بخشی نبود به دلیل اینکه در زمینه پیگیری مصوبات جلسه قبل اطلاعات کافی وجود نداشت و مدیرانی که باید در این جلسه حضور داشته باشند، حضور نداشتند و تصمیمات قبلی به درستی پیگیری نشد و این جلسه را باید طی یک، دو ماه آینده مجددا برگزار شود.

 فدایی با اشاره به اینکه در زمینه پروژه‌ها مشکل اصلی ما عقب بودن از برنامه‌هاست، بیان داشت: در مرداد سال ۹۷ در جلسه‌ای که با معاون برق وزیر نیرو  داشتیم قراربود فاز اول نیروگاه برق زرند در شهریورماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد و این نیروگاه به‌طور کامل پایان خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد که ما یک سال و نیم از پروژه عقب هستیم.

استاندار کرمان  تصریح کرد: قرار شد مدیرکل صمت برای راه‌اندازی واحدهای کوچک تولید قطعات مورد نیاز فولاد زرند ایرانیان متقاضیانی شناسایی کند و اگر متقاضیانی وجود ندارد شرکت‌های محلی با کمک فرمانداری و خود فولاد ایرانیان راه‌اندازی شود تا قطعات مورد نیاز این شرکت تامین  شود و این موضوع موجب ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/80018/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول