اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: یکی از اولویت‌های مهم ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر در کل کشور است.

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه بازدید از مرکز ماده 42 کبوترخان در محور کرمان - رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر به استان کرمان با توجه به اینکه  یکی از استان‌های دارای اهمیت از لحاظ امنیتی و مواد مخدر است برای بازدید انجام شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: ساختمان جدید زندان کرمان از سال ۷۸ ساخت آن شروع شده و هنوز هیچ فاز آن به بهره‌برداری نرسیده و در نظر داریم فاز اول زندان برای معتادان متجاهر افتتاح شود.

وی بیان داشت: یکی از اولویت‌های مهم ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر در کل کشور است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه ایجاد شده و امیدواریم از این ظرفیت‌ها استفاده کامل شود.

مؤمنی با بیان اینکه امیدواریم با آماده‌سازی نهایی اردوگاه کرمان محکومین ماده ۴۲، ماده ۱۶ و خرده فروشان مشکل نگهداری آنها حل شود، تصریح کرد: تا پایان امسال چهار اردوگاه محکومان مواد مخدر و معتادان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رمضان امیری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: کار احداث اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی کرمان با 53 هکتار فضای محصور به منظور نگهداری و آموزش مددجویان جرائم مربوط به مواد مخدر از سال 79 آغاز شده و ادامه دارد.

وی افزود: ساختمان چهارگانه اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی کرمان با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است و برای تکمیل آن 100 میلیون تومان نیاز است و برای تجهیز و اسکان یک‌هزار نفر در این اردوگاه به 2 میلیارد تومان و برای تجهیز و اسکان 4 هزار نفر به 7 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان بیان کرد:  یادآور شد: شروع عملیات اجرایی این پروژه از سال 79 برای 10 هزار زندانی مواد مخدر بوده است که از سال 83 اعتبار آن استانی شده است.

وی گفت: در حال حاضر در زندان‌های استان کرمان حدود 10 هزار و 500 زندانی وجود دارد که 60 درصد آنها به دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان شده‌اند.

انتهای پیام/80018/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول