اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

یادآوری فتح خرمشهر امید را زنده می‌کند

یادآوری روزهایی مانند فتح خرمشهر امید را در دل همگان زنده می‌کند که در روزهای سخت، همراهی خداوند را دارند و می‌توانند در آرایش‌های جنگی متفاوتِ دشمن چیدمان قابل قبولی داشته باشیم و به پیروزی برسیم.

یادآوری فتح خرمشهر امید را زنده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امسال در حالی سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر را جشن می‌گیریم که پیچیدگی‌های اقتصادی و سیاسی کشور تداعی کننده همان سال‌های جنگ و سال 61 است.

تهدیدهای توخالی دشمن برای شکستن انسجام ملی از یک طرف و جنگ نابرابر اقتصادی از سوی دیگر اکثر قریب به اتفاق مسوولان کشور را متحد و استوارتر کرده است اما برخی نیز هنوز نمی‌دانند که در این برهه از تاریخ و متناسب با شرایط چه تصمیم‌هایی را داشته باشند.

عملیات بیت‌المقدس و یادآوری رشادت‌ها و خاطرات آن روز، حجت را برای این مسوولانِ انگشت‌شمار نیز تمام می‌کند، عملیاتی که بیشتر سکانداران مدیریت کشور آن روز را یا به چشم دیده‌اند و یا در همان روزها، حال و هوای آن را شنیده و درک کرده‌اند.

آری همان عملیاتی که با 700 نفر در مقابل 20 هزار نیروی عراقی به قصد هدفی مقدس ایستادیم و خرمشهر را با حدود 19 هزار اسیر بعثی آزاد کردیم.

در آن سال، نیروهای نظامی در یک عملیات مشترک که حدود سه هفته به طول انجامید، یکی از شهرهای مهم و استراتژیک ایران اسلامی را برای کشور برگرداندند تا دنیا برای همیشه متوجه این موضوع باشد که ایران با سایر کشورهای منطقه و حتی جهان تفاوت‌های اصولی و اساسی دارد.

بیت‌المقدس با رمز مقدس «علی بن ابی طالب» به دل نیروهای رژیم بعث زد و گروه گروه تجهیزات آنان را منفجر و عده زیادی را نیز به اسارت درآورد، این درخشش خیره‌کننده برای همیشه تاریخ کشور را بیمه کرده است.

جهان شرق و غرب متوجه شدند که ایران اسلامی، با تکیه بر فرهنگ گذشته‌اش، فرزندانی در خود پرورانده که نجابت و بی‌باکی آریایی و شجاعت و دیانت علوی دارند و در مواقعی که اسلام و کشورشان نیاز به جسارت، شجاعت و حتی جانشان داشته باشد، در صف اول قرار می‌گیرند.

همین موضوع و بسیاری از شرایط دیگر دست در دست هم گذاشته‌اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین بار در طی ماه‌های اخیر جمله‌ »جنگ نخواهد شد» را تکرار کنند چرا که می‌دانند ظرفیت‌های نظامی از جمله تجهیزات و نیروی انسانی تا چه حد است و مطمئن هستند که دشمن نیز از آن اطلاع دارد.

آمریکا و ایادی آن سال‌ها روی ایران و پیشرفت‌های آن ذره‌بین گذاشته و آن را با دقت بررسی می‌کند، آن‌ها هم می‌دانند که مردان جنگ و نخبگان طراحی آن، اینجا هستند و با تجربه عملیات‌هایی مانند بیت‌المقدس در اندک ثانیه‌ای پاسخ خیره‌کننده و درخوری برای هر عملیات دشمن دارند، پس حواس خود را جمع کرده و بیگدار به آب نمی‌زنند.

جنگ نظامی گزینه پیش روی دشمن نیست، او برای امتیاز گرفتن و در نتیجه تسلط بر منابع غنی ایران، برنامه دیگری پایه‌ریزی کرده، هدفش چیز دیگر ولی نگاهش سمت دیگری است، که سالیان زیادی از عمر آن می‌گذرد و هر سال هم تشدید می‌شود.

ایران اما از نظر اقتصادی پشتوانه‌ای بسیار قوی دارد که باوجود ساختن شرایط سخت از طرف دشمن، سال‌های زیادی است که پابرجا مانده، اما این نکته نیز نباید از یادها فراموش شود که هنوز آن طور که باید در زمینه مقاومتی کردن اقتصاد ضعف داریم، این راهبرد سال‌ها است که از سوی مقام معظم رهبری برای اقتصاد کشور طراحی و پیشنهاد شده ولی اقدامات اجرایی دراین زمینه بعد از سال‌ها هنوز آن‌طور که باید نتیجه بخش نبوده، شاید به غلط آن را در اولویت قرار نداده‌ایم.

یادآوری روزهایی مانند فتح خرمشهر امید را در دل همگان زنده می‌کند که در روزهای سخت، همراهی خداوند را دارند و می‌توانند در آرایش‌های جنگی متفاوتِ دشمن که در صحنه‌های مختلف به غیر از نظامی دارد، چیدمان قابل قبولی داشته باشیم و به پیروزی برسیم.

یادداشت از آمنه شهریارپناه

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول