واکنش شریعتمداری به مذاکره: خر عیسی را به مکه نبرید!

مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سئوالی، درباره اظهارات اخیر برخی از مسئولان که احتمال مذاکره با آمریکا را رد نکرده بودند، گفت: ادامه مذاکره با آمریکا در هیچ چارچوب منطقی و نظام قانونی قابل تعریف و توجیه نیست.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس و در پاسخ به سئوالی، درباره اظهارات اخیر برخی از مسئولان که احتمال مذاکره با آمریکا را رد نکرده بودند، گفت: ادامه مذاکره با آمریکا در هیچ چارچوب منطقی و نظام قانونی قابل تعریف و توجیه نیست. آمریکا بارها نشان داده است که به هیچ عهد و پیمان و قول و قرار  و تضمین و معاهده و خط قرمزی  پایبند نیست و در تازه ترین نمونه، در حال میز مذاکره به کشورمان حمله کرده یعنی میز مذاکره را منفجر کرده است. شریعتمداری افزود: یکی از آقایان در مصاحبه‌ای گفته است: « ما طرفدار دیپلماسی و گفتگو هستیم. اما دولت ایالات متحده باید ما را متقاعد کند که در حین مذاکره از نیروی نظامی استفاده نخواهند کرد». باید به ایشان گفت: ابتدا  فقط یک نمونه ــ و نه بیشتر ــ  از پایبندی آمریکا به تعهدات و تضمین هایش را آدرس بدهید  و سپس از احتمال ادامه مذاکرات سخن بگوئید! و چنانچه حتی یک نمونه هم وجود ندارد که به آن اشاره کنید، چگونه انتظار تضمین دارید؟! مدیر مسئول کیهان در ادامه به چند بیت از گلستان سعدی اشاره کرد و آن را وصف الحال دانسته و گفت به قول شیخ مصلح الدین سعدی:سگ به دریای هفت‌گانه مشویکه چو تَر شد پلیدتر باشدخرِ عیسی گرش به مکّه برندچون بیاید هنوز خر باشد!
14:46 - 13 تیر 1404



96 الإجابة

‌حسن مردانی‌ صورة الملف الشخصي
@HASAN_MARDANI13 تیر 1404
تعليقًا على
دقیقاً 👌

از دید آقایان ساده لوح و🤐 هنوز میز مذاکره رو آمریکا و اسراییل بمباران نکردن؟؟!!!!!!!در این شرایط حرف از مذاکره مثل این هست که نعوذالله امام حسین (ع) بعد از شهادت تمامی یارانش وقتی تنها موند اعلام میکردن به یزید که بیا مذاکره کنیم...

‌سیدامیر خوبی سرشت ☫‌ صورة الملف الشخصي
@Seyedekhoda13 تیر 1404
تعليقًا على
همه ایران را موشک باران کردندفرماندهانمان را شهید کردندزنان و کودکانمان را به شهادت رساندندحالا پیشنهاد مذاکره هم میدهند؟مرگ بر آمریکا و اسراییل

‌احمد طحانی‌ صورة الملف الشخصي
@user17437676012213 تیر 1404
تعليقًا على
درود بر شما استاد شریعتمداری عزیزکه حرف دل ملت را زدید...هنوز خون شهدای تجاوز آمریکا و اسرائیل خشک نشده که باز همان حرکت (مذاکرات فریب) قرار است تکرار شود!بعد عراقچی می‌گوید چرا رسانه‌ملی زمان برجام مستند "شطرنج با گرگ‌ها" را پخش می‌کرد!جناب عراقچی؛ ثابت کردید تعبیری که در آن جلسه درباره دیپلمات…أظهر المزيد

@abasi1968337913 تیر 1404
تعليقًا على
با ترامپ مثل بعضی از زنهای پرتوقع بایست رفتار کرد بگو چشم وانجام نده

@Weryui13 تیر 1404
تعليقًا على
حرف درست ومنطقی آمریکایی از میز مزاکره تله برای حمله‌ درست کرده وبه کشور ایران حمله کرده هيچ عقل سلیمی ديگر قبول نمی کند پای میز مزاکره ای با چنین گرگ خونخواری بنشیند واگر غير ازین باشد از حماقت گذشته‌ وراه خیانت درپیش گرفتن

@al_aghsa13 تیر 1404
برخی خودشون یا به نفهمی زدن یا نمیفهمند که کشور وحشی امریکا به خاک تاسیسات اتمی ما تجاوز کرده و متوجه نیست حمله به تاسیسات اتمی خیلی با حمله اتمی فرقی ندارند . حرف مذاکره با کشور متجاوز دهن کجی به ملت

تعليقًا على
کنترل بایست بصورت کامل از دست استاد ظریف تا ابد خارج بشود! کامل بی قید و شرط!!

بلایی که دیپلماسی التماسی و غربگدایی بر سر کشور ایران آورد رو سالها بعد آیندگان در تاریخ به عنوان یکی از ننگین ترین دوران ایران یاد خواهند کرد...لعنت بر این تفکر و صاحبان و طرفدارانش...

‌سید داود‌ صورة الملف الشخصي
@sejil_200013 تیر 1404
تعليقًا على
مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود ولی ... البته خود شیفتگان غرب پرست راه دیگری خواهند رفت.

تعليقًا على
سلام مذاکره علمی است که باید سیاستمداران و خقوقدانان درخصوص آن نظر بدهند نه هرکس که از را رسید، انگار تنها چیزی که مهم نیست بازتاب سخنان غیر متخصصانه در عرصه بین المللی است که سالها ما را عقب رانده است حکایت کشور ما در امور این چنینی ، حکایت وقتی هست که برای یک فرد مریض همه نسخه می پیچند به جای ا…أظهر المزيد

‌قاسم‌ صورة الملف الشخصي
@ghasem971213 تیر 1404
تعليقًا على
اوضاع تحت نظر ولی امر مسلمین سیدعلی خامنه ای مدظله العالی و امداد الهی می باشد بخاطر داشته باشیم کاها خیر در شر است ! تا زمانی که تئورسین های میان تهی از حقیقت و دکتر ظریف بر امور خارجه سایه افکنده است هر آبی گرم شود قطعاً زهر آلود است ! خداوند ا همین‌ها انقلاب اسلامی را به مقصد می‌رساند نگران باشید…أظهر المزيد

‌دیده‌بان راه شهدا‌ صورة الملف الشخصي
@user17510941554113 تیر 1404
تعليقًا على
امام فرمودند ما از دست تربیت یافتگان غرب و شرق به زودی رهایی نداریم.

‌احمد حاجی زاده‌ صورة الملف الشخصي
@ahmad_hajizadeh13 تیر 1404
تعليقًا على
احسنت. دقیقا همین گونه است که فرموده اند. امیدوارم دولتمردان متوجه بشوند و از خواب غفلت بیرون بیایند.

‌سید حسینی‌ صورة الملف الشخصي
@Hossini13 تیر 1404
تعليقًا على
بنظرم دو دلیل برای تداوم تمایل این جماعت برای مذاکره می‌تواند وجود داشته باشد:اول آنکه توان عذرخواهی بابت این همه سیاست های خطا و اصرار به مذاکره و سپیدشویی غرب و خساراتی که از این بابت به مملکت وارد کرده اند را ندارند، چون در این صورت باید پاسخگوی خیلی چیزها باشند و برای همیشه با سیاست خداحافظی …أظهر المزيد

‌مهدی حسن زاده‌ صورة الملف الشخصي
@YaavareValiieFaghih13 تیر 1404
تعليقًا على
احسنت بر این قلم و منطق

تعليقًا على
اگر به جای مغز ، مثلا پ.ه.ن توی سر بعضی از مسئولین بود، فسفر بیشتری مصرف و کمتر گاف می دادند و پالس ضعف ارسال می کردند.

تعليقًا على
انگار مغز وزارت خارجه از ادارک تهی شده طرف آمده موضوع مذاکره را بمباران کرده و حامی جنایتکار کودکش در حمله همه جانبه به کشور بوده و حالا مذاکره ، مذاکره برای چه؟ و در صورت انجام ضامن هر قرار چیست ؟من جرب المجرب حلت به الندامه اگرچه این شعر برای وزارت خارجه و دولت مستقر ظاهرا مفهومی ندارد اگر تو…أظهر المزيد

‌علیرضا بیات‌ صورة الملف الشخصي
@alireza5313 تیر 1404
تعليقًا على
این دولت با وجود جنگ و از دست دادن عزیزان و هموطنان جنون مذاکره دارندمگر ترامپ نمیگه ما تمام سایت‌های هسته‌ای رو نابود کردیم خب پس صورت مسئله پاک شده دلیلی دیگه برای مذاکره نیستترامپ میگه هسته‌ای نابود شده وزارت خارجه میگه نه چیزی نابود نشده باید بیایم مذاکره کنیم خیلی عجیبه واقعا