اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مراسم گرامیداشت شهید سید مصطفی صدرزاده برگزار شد

گرامیداشت شهید سید مصطفی صدرزاده با روایتگری، مداحی و بیان خصوصیات اخلاقی شهدا و معرفی کتاب «اسم تو مصطفاست» در کاشان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهید سید مصطفی صدرزاده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کورش ساکی، رئیس دانشگاه  علوم پزشکی کاشان در مراسم  گرامیداشت شهید سید مصطفی صدرزاده اظهار کرد: خدا را شاکریم که توفیق حضور در محفل شهدا را به ما داد و امیدواریم همه ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم و در حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا باشیم.

وی گفت: خداوند انسان را طوری خلق کرده است که مختار است و اختیار دارد هر مسیری را که می خواهد انتخاب کند. در این مسیر کسانی که از هستی خود می‌گذرند مسیر غیر قابل تصوری را طی نموده اند. شهدایی که این راه را انتخاب می کنند به تعالی می رسند و خدایی می شوند. ما باید این جلسات را مقدس بشماریم و دنباله رو این شهدا باشیم که حیات ابدی پیدا کردند.

قاسمی همرزم شهید صدری زاده نیز در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مراسم سی ‌و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) درباره شهید صدرزاده فرمودند: «ما امروز در سرتاسر کشور، هزاران هسته مقاومت در مساجد و در هیات‌ها داریم؛ از این هسته‌های مقاومت، جوان‌هایی برمی خیزند به عنوان مدافع حرم، جوان‌هایی برمی‌خیزند به‌عنوان مدافع امنیّت، جوان‌هایی برمی خیزند به عنوان بسیجی دانشجو.

وی افزود: گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی برمی‌خیزد، از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفی‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم اینها همه امیدبخش است.

به گزارش فارس، این مراسم با روایتگری، مداحی و بیان خصوصیات اخلاقی شهدا به‌ویژه شهید صدرزاده و حضور ورزشکاران نوجوان و جوان الگو گرفته از مکتب شهدا، اجرای گروه سرود پرواز، شعر خوانی آقای فرهنگیان، معرفی کتاب «اسم تو مصطفاست»، قرعه کشی مشهد مقدس ویژه شرکت کنندگان در برنامه و ...همراه بود.

لازم به ذکر است،  مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب(س) با نام جهادی سید ابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید و به دیدار معبود شتافت و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.

زورخانه پهلوان سعید کاشان محل برگزاری برنامه یادوراه شهید صدرزاده، علاوه بر آنکه بهترین زورخانه ایران به لحاظ معماری است، گلزار شهیدان محمد و سعید طوقانی نیز هست. شهید سعید طوقانی به عنوان یک قهرمان ملی، الگویی بسیار جذاب در پیش روی نوجوانان کشور است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول