اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنی برای خودکفایی

آئین جشن خودکفایی خانوارهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان سوم آبان ماه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

جشنی برای خودکفایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مورد تاکید کمیته امداد امام خمینی(ره) از بدو تاسیس بوده و همچنان در دستور کار قرار دارد، این نهاد مردمی تاکنون توانسته بسیاری از مددجویان تحت پوشش خود را به خودکفایی برساند.

به یُمن خودکفایی بیش از ۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته حضرت امام خمینی(ره) استان اصفهان قرار است روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه آئین جشن خودکفایی این خانوارها در اصفهان برگزار شود.

کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در سال‌جاری ۳۵ میلیارد ۱۱۱ میلیون ریال بودجه برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی اختصاص داده است.

این کمیته همچنین برای ایجاد، راه اندازی و پایدارسازی طرح های مددجویی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شروع چرخه حمایت در کمیته امداد به دو صورت شناسایی افراد یا معرفی خودشان است، پس از آن در معاونت حمایت، شرایط شان بررسی و اگر در دهک‌های پایین جامعه باشند و توانایی کار داشته باشند به واحد اشتغال و خودکفایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: مشاوره شغلی صورت می‌گیرد و براساس امکان و علاقه آن‌ها، پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید خودتان یک کار راه اندازی کنید یا به بنگاه‌های موجود اشتغال زایی معرفی شوید و از طریق این مسیر سرکار بروید .

زارع گفت:به طور کلی مددجویان و خانوار دهک‌های پایین جامعه در سه مسیر، راهبری شغلی، هدایت و مشاوره  یا معرفی به مراکز کاریابی وارد بازار کار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: از طریق هدایت و مشاوره شغلی پس از لحظه تصویب طرح اشتغال زایی تا لحظه راه اندازی، حین راه اندازی و پس از آن نیز نظارت ها همچنان باقی است، در فرآیند تاسیس طرح یا اجرای آن طرح اشتغال، سه بازدید صورت می‌گیرد، نکته آنکه در طرح‌های اشتغال امداد تا ۵ سال به صورت ادواری از آنها بازدید می‌شود که ممکن است سالانه و یا حتی شش ماه یکبار و ... باشد.

وی  با بیان اینکه تمرکز در این مسیر بر زنان سرپرست خانوار و افرادی است که امکان فعالیت در خارج از منزل را نداشته باشند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دیگر ما این است که به مساله راهبری مشاغل توجه کنیم، پیشتر راهبری شغل‌ها در کمیته امداد رخ داده است؛ کارآفرین حرفه‌ای می‌آید مستندات را نشان می دهد که کار کرده است. ما تسهیلات را به کسانی می‌دهیم که در همین کارگاه‌ها کار را فرا گرفته باشند و از طریق همین راهبران مواد اولیه آنها را تهیه و در نهایت کالاهای آنها را به فروش می‌رساند و در نهایت این مسیرها سبب ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان می شود.

زارع افزود: سوم آبان ماه امسال در مراسمی با هدف ترویج فرهنگ کار و تلاش، هویت بخشی به مددجویان و افزایش روحیه امید و انعکاس پیام خدمات این نهاد به مددجویان، در میان تعداد یک‌صد هزار طرح اشتغال ایجاد شده در سطح کشور، ۸ هزار و ۶۳۰ خانوار مددجوی اصفهانی که طی ۵ سال اخیر با کسب درآمد لازم به خودکفایی، عزت نفس و استقلال مالی رسیده اند، معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تاکید کرد: توجه ویژه به توسعه اشتغال و تولید با موضوع توانمندسازی اقتصادی اقشار نیازمند از طریق ایجاد فرصت های شغلی با ارتقاء توانمندی‌های مددجویان در مسیر مشاوره، آموزش، معرفی به مراکز کاریابی، ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی و گسترش همکاری با فعالان کسب و کار و تاکید بر توسعه زنجیره‌های تولیدی و مشاغل دانش بنیان از اهم سرفصل های مورد توجه کمیته امداد در برگزاری مراسم خودکفایی مددجویان است.

در مراسم جشن خودکفایی مددجویان کمیته امام خمینی(ره) استان اصفهان از ده طرح منتخب مددجویان در زمینه های خانه بازی، کارگاه خیاطی، کشت گلخانه ای، دفتر وکالت، ساخت کفی‌تریلی، طرح دانش بنیان، طرح پرورش گاو شیری، طرح جعبه های صنایع دستی، تولید و پرورش قارچ و آموزشگاه رایانه تقدیر به عمل خواهد آمد.

قرار است در حاشیه این مراسم، نمایشگاه طرح های اشتغال با حضور غرفه های متنوع در زمینه های مختلف شغلی برپا شود.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول