اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمبود معلم، معضل جدی آموزش و پرورش اردستان

در شورای آموزش و پرورش اردستان مطرح شد که کمبود نیروی انسانی در منطقه اردستان یک معضل است و این شهرستان با کمبود ۳۷ آموزگار و ‌۲۴ نفر دبیر در متوسطه اول و دوم روبرو است.

کمبود معلم، معضل جدی آموزش و پرورش اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: در حوزه کنکور، قبولی و یا عدم کسب نتایج مطلوب داوطلبان در شهرستان اردستان تنها مربوط به مجموعه آموزش و پرورش نیست، باید شرایط و وضعیت جامعه را نیز در نظر گرفت.

وی افزود: کنکور را نباید بهانه‌ای قرار دهیم برای اینکه مجموعه‌ای را تخریب کنیم، بازخورد کنکور امسال نسبت به سال گذشته، مقداری رشد داشته است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: یادواره شهدای دانش‌آموزی هر مدرسه توسط دانش‌آموزان برگزار شود و نظارت مدیران مدارس نیز بر آن‌ها وجود داشته باشد.

فرماندار اردستان اضافه کرد: آموزش و پرورش اردستان باید در خصوص املاک مازاد و مولدسازی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید قدرت تحلیل را در دانش‌آموزان و نوجوانان با شیوه‌های جدید از قبیل پخش فیلم  فراهم کنیم، افزود: امسال آمار کلاس‌ اولی‌های اردستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

احمدی‌طبا تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اردستان جدی است، فضای آموزشی و فرهنگی و رفاهیات بر روی دانش‌آموزان و جوانان تاثیرگذار است.

رشته نساجی در حال گرفتن موافقت اداره کل آموزش و پرورش است

احمد خاکسار رئیس اداره آموزش و پرورش اردستان در ادامه این جلسه اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در شهرستان اردستان در حال انجام است و دانش‌آموزان براساس فرم هدایت تحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام و ثبت نام می‌کنند، سعی کردیم دانش‌آموزان را به ثبت نام در رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها هدایت کنیم.

وی افزود: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان، رشته نساجی در حال گرفتن موافقت اداره کل آموزش و پرورش است، راه‌اندازی این رشته جنبه مثبت برای شهرستان خواهد بود.

خاکسار خاطرنشان کرد: ‌‌اماکن مازاد آموزش و پرورش شهرستان را به امور حقوقی اعلام کردیم تا برای فروش آن‌ها مراحل قانونی گذرانده شود، همچنین بازدید دانش‌آموزان از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد.

کمبود نیروی انسانی در منطقه اردستان یک معضل است

محسن پاینده، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه مهر در سال جاری با شعار «نسیم مهر نبوی» شروع خواهد شد و بحث ساماندهی نیروی انسانی در دستورکار بوده که در این راستا کمبود نیروی انسانی در منطقه اردستان یک معضل است.

وی ادامه داد: براساس آمارهای بررسی شده حدود ۳۷ آموزگار و ‌۲۴ نفر دبیر در متوسطه اول و دوم کمبود داریم و کمبود نیروی انسانی از مسائلی است که نیازمند توجه ویژه است. 

پاینده تصریح کرد: بخشی از کمبود نیروی انسانی را می‌توان از طریق استفاده از بازنشستگان و نیروهای ماده ۲۸ پوشش داد اما با این وجود بازهم حدود ۲۰ آموزگار کم داریم که در سال گذشته مجبور شدیم از بحث خرید خدمات استفاده کنیم.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان بیان کرد: در سال جاری از تعداد ۵۶ نفر افراد واجد شرایط بازنشستگی، حدود ۳۲ نفر بازنشست شده و ۲۴ نفر استمرار خدمت زده‌اند؛‌ در حال حاضر تامین نیروی انسانی یک دغدغه است چرا که هر اتفاقی که قرار است در کلاس درس صورت گیرد موتور محرکه آن معلم و نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه در طرح جهادی «شهید عجمیان» شاداب‌سازی و بهسازی فضای مدارس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است، ادامه داد: کتب درسی نیز یکی از محورهای پروژه مهر بوده که در حال ثبت نام و اجرا است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول