اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشکل افت فشار آب در خیابان مولوی اصفهان برطرف می‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هر ساله در زمان پیک مصرف با مشکل افت فشار در خیابان مولوی مواجه بودیم که امسال نقاط ضعف شبکه شناسایی و مشکل این منطقه حل خواهد شد.

مشکل افت فشار آب در خیابان مولوی اصفهان برطرف می‌شود

سید محسن صالح معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان ۱.۵ میلیون انشعاب و ۲.۵ میلیون آحاد وجود دارد که آب مورد نیاز آنها در فصل زمستان کمتر از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه است اما در دمای بالاتر از ۳۶ درجه میزان مصرف آب به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و با استمرار هوای گرم ارتفاع مخازن ذخیره آب افت می‌کند.

وی با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته دمای استان اصفهان بالای ۴۰ درجه و در شب‌ها به ۳۶ درجه و بیشتر می‌رسید، افزود: در اصفهان عمده وسایل برودتی کولر آبی است و در شرایط گرما مصرف کولرهای آبی ۱۰ تا ۳۳ لیتر است که با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۲۰ لیتر برای هر کولر و این موضوع که در زمان‌های افزایش دما، یک کولر ۲۴ ساعته روشن است؛ هر کولر آبی بیش از ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

صالح اضافه کرد: روشن بودن هر کولر در یک منزل به منزله افزایش سه نفر به اعضای آن خانه است و در نتیجه روشن بودن ۲۴ ساعته کولرها در هوای گرم منجر به افزایش ۲ برابری مصرف آب می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: این کمبود آب با مدیریت فشار، توزیع و زون‌بندی، مصرف، فرهنگ‌سازی و تعویق مصارف غیرضروری مدیریت می‌شود، کشور ما از فاز صرفه‌جویی گذشته است و ما باید بهینه مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه سیل نهوج در اردستان مشکلاتی را ایجاد کرد و با همت همکاران به سرعت رفع شد، تصریح کرد: در یکی از روستاهای اردستان در مناسبت مذهبی در یک روز جمعیت ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد و در نتیجه  با مشکل تأمین آب در چند روز مواجه شدیم؛ از مردم مناطقی که دچار مشکل شدند و چند روزی را در تابستان امسال به ویژه در ایام سوگواری اباعبدالله دچار کمبود آب و افت فشار شدند، عذرخواهی می‌کنیم.

صالح اضافه کرد: امسال تعداد روزهایی که برخی مناطق اصفهان با افت فشار آب مواجه شدند به کمتر از انگشتان یک دست رسید و بیشترین رضایتمندی را نسبت به سال‌های قبل داشتیم که ناشی از تلاش همکاران و ایجاد زیرساخت ارزشمند در بخش تله‌متری است، استفاده بهینه از این زیرساخت به کمک فناوری روز منجر به مدیریت بهینه منابع در روزهای سخت سال شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هر ساله در زمان پیک مصرف با مشکل افت فشار در خیابان مولوی مواجه بودیم که امسال نقاط ضعف شبکه شناسایی و مشکل این منطقه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مخزن قائمیه برای تأمین آب بلوار شفق و خیابان قائمیه نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد مشکلات این منطقه کاهش یافته و با اجرای این پروژه بخش زیادی از مشکلات آن منطقه رفع می‌شود.

صالح با بیان اینکه جهاد «مخزن‌سازی» در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای افزایش توان آبرسانی پایدار در شرایط خاص، نیازمند ساخت تعداد زیادی مخزن در مدت زمان کوتاه هستیم و این مهم تنها با کمک خیران آبرسان محقق می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول