اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خبر خوب تامین زمین برای ساخت مسکن در نایین

رییس اداره راه و شهرسازی نایین از تصویب طرح تفکیکی الحاق ۱۵ هکتار زمین به محدوده شهر نایین برای حل مشکلات مسکن این شهر خبر داد.

خبر خوب تامین زمین برای ساخت مسکن در نایین

مهدی علمی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین، اظهار کرد: با توجه به ثبت نام حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن نایین و کمبود زمین مورد نیاز، موضوع الحاق ۱۵ هکتار اراضی به محدوده شهر نایین و ۵ هکتار زمین به شهر انارک در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.  

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری به ریاست مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، گفت: با توجه به تصویب طرح تفکیکی ۵ هکتار از اراضی الحاق شده به محدوده شهر انارک در این کمیسیون، امکان واگذاری پلاک‌های مسکونی در قالب ۱۸۹ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهر فراهم شد.

 

علمی افزود: در این راستا طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرداری انارک مقرر شد اجرای عملیات آماده‌سازی اراضی توسط شهرداری انارک انجام شود.

رییس اداره راه و شهرسازی نایین با اشاره به اینکه پیش از این اراضی شهر انارک بصورت دو طبقه ویلایی به متقاضیان تخصیص داده شده بود، بیان کرد: پس از پیگیری و اخذ دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، طرح تفکیکی این اراضی در مساحتی حدود ۵۸ هزار مترمربع مصوب و مقرر شد واگذاری اراضی در این شهر در قالب پلاک‌های ویلایی انفرادی انجام پذیرد و واحد‌های مسکونی توسط متقاضیان احداث شود.

وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون تعداد ۱۰۲ متقاضی در شهر انارک حائز شرایط فعال شناخته شده‌اند که از این تعداد دو متقاضی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

علمی ادامه داد: در نایین هم طرح تفکیکی ۱۵ هکتاری به صورت آپارتمانی در نظر گرفته شده بود که پس از پیگیری‌های فراوان این طرح به صورت دو طبقه ویلایی در کمیسیون ماده پنج مصوب شد.

 

رییس اداره راه و شهرسازی نایین با اشاره به لایحه مصوبه دولت سیزدهم مبنی بر پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی به این واحدها، گفت: بخشی از پروژه نهضت ملی مسکن نایین در فاز اول با واگذاری حدود ۳۵ هزار مترمربع زمین به بنیاد مسکن آغاز شده و ۲۳۶ واحد از این پروژه در حال ساخت است که هم اکنون در مرحله سفت کاری بوده و با اقدامات تکمیلی و ورود به مرحله نازک‌کاری، شاهد بهره‌برداری از فاز اول در سال ۱۴۰۳ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰درصد از ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن از شهر بافران هستند، عنوان کرد: درخواست الحاق ۷ هکتار اراضی به محدوده شهر بافران در حال استعلامات ۲۲ گانه است که تاکنون سه جلسه کمیته کارشناسی برگزار شده و در صورت تصویب شدن، سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان شهر بافران فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک خبرهای بسیار خوبی در حوزه مسکن برای مردم شهرستان خواهیم داشت، گفت: با وجود متقاضیان زیاد با کمبود زمین مواجه بودیم که اقدامات قانونی و موثری صورت گرفته تا هم متقاضیان ثبت نام شده و هم برای آیندگان زمین مسکونی به تعداد زیاد تأمین شود و هم قیمت‌های کاذب در سطح شهر از بین برود.

علمی با اشاره به تشکیل شورای مسکن شهرستان نایین با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و نماینده شهرستان، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد که برای حل مشکل مسکن کارکنان معادن و کارخانه‌های فعال در سطح شهر نایین و انارک نسبت به احداث شهرک مسکونی اقدامات لازم صورت گیرد که پیگیر این موضوع در استان هستیم.

 

رییس اداره راه و شهرسازی نایین بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که حدود ۵ سال پیش در فروش زمین توسط شهرداری وقت برای صاحبان ۵۴ واحد کارگاهی به وجود آمده بود و مالکان در این سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند، پیگیری لازم توسط مسؤولان شهرستان انجام و در جلسه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری تغییر کاربری این زمین‌ها مصوب شد.

وی اضافه کرد: با تعامل و پیگیری مسؤولان شهرستان در یک سال گذشته در جلسات متعدد کمیته کارشناسی کمیسیون ماده پنج این موضوع را پیگیری کردیم و اکنون مشکل حدود ۲ هکتار از اراضی موصوف حل شده است.

 

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول