اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آماده‌باش عوامل امدادی اصفهان برای مواجهه با بارش‌های ناگهانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران استان به نیروهای امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی در اکثر مناطق استان اعلام آماده‌باش داده است.

آماده‌باش عوامل امدادی اصفهان برای مواجهه با بارش‌های ناگهانی

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران استان به نیروهای امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی، تندبادهای لحظه‌ای، صاعقه و گرد و خاک در مناطق مستعد از روز جاری تا جمعه در اکثر مناطق استان اعلام آماده‌باش داده است.

وی افزود: امشب در مناطق خوانسار و گلپایگان، میمه و نطنز، بخش مهردشت، ارتفاعات برزک و قمصر و فردا پنجشنبه رگبار باران و رعد و برق در شهر اصفهان و در مناطق شمال و شرق استان قمصر و نیاسر و برزک، کامو و چوگان شهرستان کاشان و روستاهای شهرستان نایین و اردستان، ارتفاعات نطنز و روستاهای تامه، اوره و ابیانه و میمه شاهد ناپایداری‌ها هستیم.

شیشه‌فروش با تأکید بر عدم استقرار و توقف خودرو و افراد و گردشگران در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها گفت: استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، احتیاط در صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی در استقرار عشایر و چرای دام‌ها، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها و تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیر رودخانه‌هاو  تقویت سیل‌بندهای حفاظتی توصیه می‌شود.

 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بارش ناگهانی باران در ساعت بعدازظهر امروز  در بخش برزک کاشان باعث سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بیداک، زیرآب لاسیا و نیز شکسته شدن بند خاکی بالادست رودخانه لاهلالون و ورود روان آب و سیلاب  به  مسیر رودخانه و مناطق زیر دست شد.

وی تصریح کرد: بارش ناگهانی باران منجر به آبگرفتگی ۴ واحد مسکونی و بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی و معابر شهر برزک و ۲ روستای منطقه شد که خوشبختانه این حادثه  خسارات جانی دربر نداشت.

 

 

شیشه‌فروش بیان کرد: عوامل امدادی شهرداری و مدیریت بحران شهرستان در راستای بازسازی آسیب‌ها و تقویت سیل بند اقدام کردند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول