اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سوختن هزار نخل بر اثر آتش‌سوزی در نخلستان خوروبیابانک+تصاویروفیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع حریق در نخلستان مزرعه دهنو روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک و آسیب دیدن بیش از هزار درخت نخل خبر داد.

سوختن هزار نخل بر اثر آتش‌سوزی در نخلستان خوروبیابانک+تصاویروفیلم

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نخلستان مزرعه دهنو روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک دچار حریق شده است.

وی با بیان اینکه اطفای حریق ادامه دارد، افزود: تیم‌های آتش‌نشانی و امدادی و مدیریت بحران شهرستان به محل حادثه اعزام شده‌اند.

 

 

شیشه‌فروش گفت: این مزرعه در ۵ کیلومتری روستای مهرجان و ۴۰ کیلومتری شهر خوروبیابانک قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: حریق در نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان در شهرستان خوروبیابانک با حضور تیم‌های آتش‌نشانی شهرهای منطقه و دیگر ظرفیت‌های موجود شهرستان اطفا شد.

 

وی تصریح کرد: در اثر این حادثه بیش از هزار درخت نخل آسیب دید که علت‌یابی حادثه در دست بررسی است.

 

شیشه‌فروش گفت: با توجه به وسعت شهرستان و بعد مسافت برای حضور به موقع تیم‌های امدادی برای کنترل حریق نیاز به تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی برای روستاهای منطقه بسیار حائز اهمیت است و باید اعتبارات ملی برای تأمین ماشین آلات امدادی مورد نیاز برای مراکز دهستان‌ها و شهرداری‌های منطقه به استان تخصیص یابد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: افزایش دما و وزش بادهای فصلی و خشکی  اشجار و مزارع ناشی از کم آبی و نیز خطاهای انسانی از دلایل وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی، مراتع و اشجار در سطح استان است که معمولا در تابستان و بهار وقوع حریق افزایش می‌باید.

 

 

وی خاطرنشان کرد:  در سال ۱۴۰۱ با وقوع ۸ مورد حریق در مراتع و پوشش‌های جنگلی در مناطق غرب و جنوب استان به ۱۰ هکتار  از مراتع آسیب وارد شد و در این رابطه نیاز استان به بالگرد مجهز به سبد آبپاش از اولویت‌ها است که سازمان منابع طبیعی کشور باید در جهت تجهیز استان به بالگرد  و تأمین اعتبار برای تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی استان مساعدت کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول