اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تیرانداز: مخاطب‌شناسی یکی از حلقه‌های مفقوده فعالیت‌های رسانه‌ای است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه گاهی اوقات در فعالیت رسانه‌ای از مخاطبان خود غافل هستیم، گفت: مهم‌ترین اولویت در حوزه رسانه محتواست؛ اما برخی افراد تصور می‌کنند برای جذب مخاطب باید حرف‌های قشر مدنظر را تکرار کنیم؛ مخاطب‌شناسی یکی از حلقه‌های مفقوده این عرصه است.

تیرانداز: مخاطب‌شناسی یکی از حلقه‌های مفقوده فعالیت‌های رسانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس  پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر خبرگزاری فارس اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امروز عموم مردم مسأله جنگ رسانه‌ای را به‌طور کامل درک کرده‌اند و سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که وظیفه ما در این عرصه چیست.

* رسانه‌های معاند هر ۱٠٠ ثانیه یک دروغ می‌گفتند

وی افزود: در ایام فتنه‌ای که پشت سر گذاشتیم رسانه‌های معاند هر ۱٠٠ ثانیه یک دروغ می‌گفتند و فکر می‌کردند کار نظام رو به پایان است؛ هرچند بار اول نیست این اتفاقات رقم می‌خورد.

تیرانداز عنوان کرد: عده‌ای ابتدا فکر می‌کردند مشکل دشمنان صرفا با انقلاب اسلامی است اما در ادامه صراحتا از تجزیه ایران صحبت کردند و در این مسیر شکی نیست که دولت و حاکمیت قدرتمندی را برای ایران نمی‌خواهند.
 

* دشمنان با هر نوع شادی و خوشحالی مردم مخالفند

مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: تنها موضوع مدنظر دشمنان، ایران نبود بلکه آنها با هر شادی و خوشحالی مردم مخالفند و هر آنچه کمک می‌کند یأس فراگیر شود را دنبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای کارهایی که کرده و نکرده‌ایم باید پاسخگو باشیم، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت در حوزه رسانه محتواست و در این راستا این نکته که از چه جایگاهی قصد روایت داریم، امری قابل توجه است.

* رسانه‌ها باید به مبانی نظری قوی تسلط داشته باشند/ مخاطب‌شناسی؛ یکی از حلقه‌های مفقوده کار رسانه‌ای

تیرانداز با بیان اینکه گاهی برخی نقدها و اطلاع‌رسانی‌ها با توجه به عدم تسلط کافی باعث نقض غرض می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: اگر تعریفی که انقلاب و حضرت امام نسبت به جایگاه زن، زندگی و آزادی داشتند را با تعریفی که برخی از این جایگاه دارند مقایسه کنیم، شاهدیم اصحاب زر و زور با قدرت رسانه افراد را به بردگی گرفته‌اند؛ بنابراین تمام رسانه‌ها باید بر مبانی نظری قوی تسلط داشته باشند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه گاهی اوقات از مخاطبان خود غافل هستیم و اتفاقات پاییز گذشته، زنگ هشدار خوبی برای این موضوع بود، اظهار داشت: برخی افراد تصور می‌کنند برای جذب مخاطب باید حرف‌های قشر مدنظر را تکرار کنیم؛ مخاطب‌شناسی یکی از حلقه‌های مفقوده این عرصه است.

تیرانداز با اشاره به اهمیت شیوه‌های انتقال محتوا گفت: در دنیای امروز که هر ساعت هزاران مطلب و خبر منتشر می‌شود و مردم در میان اخبار بمباران می‌شوند، در این میانه انتقال محتوای درست به مخاطب، نکته‌ای حائز اهمیت است.
 

 

* هر جا موفقیتی به دست می‌آید مدعیان آزادی بیان تهدید و فیلتر می‌کنند

وی با اشاره به کارشکنی‌های دشمن در مقابل اطلاع‌رسانی درست در کشور، ادامه داد: هر جا توفیقی پیش می‌آید طرف مقابل با تهدید و فیلتر کردن دست به کار می‌شود و در این راستا چند سال قبل شاهد محدود شدن دامنه فارس و حملات سایبری به این رسانه بودیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: طبق اطلاعات به‌دست آمده از مجموع حملات سایبری در آبان و آذر سال قبل به کل کشور، ۱۷ درصد آن متوجه خبرگزاری فارس بوده و همین افراد که این اقدامات را انجام می‌دهند، دم از آزادی می‌زنند و سردمدار آزادی بیان می‌شوند.

تیرانداز با بیان اینکه هر چند با جایگاه مطلوب فاصله فراوانی داریم، مجموع زحمات در نظام رسانه‌ای کشور جای تقدیر دارد، یادآور شد: 44 سال است علیه جمهوری اسلامی دروغ‌های عجیب بیان می‌شود و در این مسیر نهایت تلاش دشمنان باعث شد سال گذشته نهایتا ۲٠٠ تا ۳٠٠ هزار نفر به خیابان‌ها بیایند؛ هر چند این تعداد هم برای ما قابل تأمل است و نباید اجازه دهیم دشمنان ذهن و قلب مخاطبان را با اعمال‌شان مسموم کنند.
 

 

* شکست مارپیچ سکوت و دفاع از منافع مردم؛ از اولویت‌های فارس

وی عنوان کرد: شکست مارپیچ سکوت و دفاع از منافع مردم، تمامیت ارضی و دستاوردهای نظام از اولویت‌های فارس است و در این مسیر آرزو و هدف‌مان دفاع از انقلاب و مردم است و به این امر افتخار می‌کنیم.

تیرانداز در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیر سابق فارس اصفهان یادآور شد: آقای آنالویی در جوانی فردی مخلص، فکور و پخته است و این توانمندی‌ها موجب شد فارس اصفهان رو به جلو حرکت کند و امید است در دوره جدید نیز این مسیر ادامه داشته باشد.

 

 

پایان پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول