اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حرمت مسافران و دین خداوند در ایام نوروز حفظ شود

امام‌ جمعه اردستان گفت: در ایام نوروز باید حرمت مسافران و دین و دستور خداوند توامان باهم حفظ شود.

حرمت مسافران و دین خداوند در ایام نوروز حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری امام‌ جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: تقوای شدید، پاکدامنی و درست‌کاری از موعظه و اندرزهایی است که به افراد داده می‌شود و ائمه معصومین همچون امام علی(ع) نیز مردم را به همین‌صورت به تقوا دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به هفته درخت‌کاری و کاشت نهال توسط رهبرانقلاب، افزود: مقام معظم رهبری در هنگام کاشت سه اصله نهال به شعار «هر ایرانی سه اصله نهال» اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با این شعار تا سال آینده ۲۵۰ میلیون درخت کاشته شود که درختکاری فواید بسیاری برای محیط زیست و اقتصاد دارد. 

دهشیری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر تصریح کرد: این موضوع مسمومیت در معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی جوانان و نوجوان یک توطئه خبیثانه‌ای است که سرمنشاء خارجی دارد و توسط داخلی‌های دنباله‌رو پیگیری می‌شود همچنین رهبر انقلاب خواستند که عاملان این جنایت شناسایی و اشد مجازات انجام شود.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه ما نیز خواستار برخورد با مسببان این جنایت بزرگ هستیم، یادآور شد: در این زمینه سرنخ‌هایی پیدا شده و برخی افراد فیلمی برای رسانه‌های معاند ارسال می‌کنند و خارجی‌ها به دروغ مدعی می‌شوند که نظام این کارها را انجام می‌دهد تا دختران از تحصیل بازبمانند.

وی ادامه داد: در آستانه سالروز تاسیس بنیاد شهید قرار داریم که این بنیاد در ۲۲ اسفند سال ۵۸ تاسیس شد و امور مربوط به خانواده شهدا، جانبازان‌، ایثارگران و آزادگان را پیگیری می‌کند و با توجه به سخن امام راحل(ره) که فرمودند شهید افضل همه مردم است نتیجه می‌گیریم که خدمت به خانواده شهدا جزو بهترین کارهاست.

دهشیری بیان کرد: دهه آخر شعبان دهه غبارروبی مساجد و آماده‌سازی آن‌ها برای ماه رمضان است و با توجه به اینکه در ایام سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم هستیم امید می‌رود که شرایط برای دهه پایانی ماه شعبان فراهم شود.

امام جمعه اردستان با اشاره به ظلم و جنایت بی‌سابقه اسرائیلی‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین، خاطرنشان کرد: یاد و نام شهدای نمازجمعه ۲۴ اسفند سال ۶۴ ‌را نیز گرامی‌ می‌داریم که این نماز به امامت رهبر انقلاب در حال انجام بود و منافقان بمبی را منفجر کردند که تعداد قابل توجهی شهید یا مجروح شدند.

وی با اشاره به چهارشنبه آخرسال، تصریح کرد: چهارشنبه پیش‌رو به عنوان چهارشنبه‌سوری است و هرساله به خانواده‌ها و جوانان در خصوص حوادث مربوطه تذکر داده می‌شود و می‌توان با تدابیر و نظارت مسؤولان امر این برنامه شادی مردم در چهارشنبه‌سوری در مکانی خارج از شهر اجرایی شود.

دهشیری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به قرارگیری در آستانه سال‌نو‌ تاکید کرد: نوروز امسال همزمان با ماه رمضان است، در ایام نوروز مسافران و گردشگرانی به شهر می‌آیند و باید یک فضاسازی شهری مناسب برای مسافران داشته باشیم و زیبایی شهر معرف فرهنگ بالای مردم می‌تواند باشد.

امام جمعه اردستان یادآور شد: در ایام نوروز همان‌گونه که حرمت مسافران را حفظ می‌کنیم باید حرمت دین و دستور خداوند را نیز حفظ کنیم و باید مراقب باشیم که گردشگران باعث نادیده انگاری غیرت و حجاب نشوند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول