اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هشدار مدیریت بحران اصفهان نسبت بارش برف و کاهش 12 درجه‌ای دما/ آماده‌باش تیم‌های امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعلام آماده‌باش به تیم های امداد زمستانی در سطح استان گفت: به ۱۱۴ شهر استان اعلام آماده‌باش داده‌ایم تا تدارک امداد زمستانه را ببینند چرا که فردا صبح یخ‌زدگی معابر و جاده‌ها را خواهیم داشت.

هشدار مدیریت بحران اصفهان نسبت بارش برف و کاهش 12 درجه‌ای دما/ آماده‌باش تیم‌های امدادی

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آلودگی هوای استان اظهار داشت: بعد از ده روز متوالی آلودگی شاهد بارش باران در هفته گذشته بودیم اما باز هم بارندگی نتوانست آلودگی‌ها را رفع کند اما دیروز یکشنبه و امروز به دلیل جابجایی جو غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا و کرد و هوا سالم شد.

وی با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی از امروز عصر به استان افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از امشب بارندگی مناطق غرب و جنوب استان به ویژه در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، چادگان و سمیرم و به تدریج تا نیمه شب تمام مناطق استان را فرا می‌گیرد که بیشتر به صورت برف است.

شیشه‌فروش با اشاره به اعلام آماده‌باش به تیم های امداد زمستانی در سطح استان گفت: به ۱۱۴ شهر استان اعلام آماده‌باش داده‌ایم تا تدارک امداد زمستانه را ببینند چرا که فردا صبح یخ‌زدگی معابر و جاده‌ها را خواهیم داشت بنابراین باید تدابیر لازم دیده شود و نمک و شن در معابر آماده باشد،.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه سیستم‌های برف‌زدا و یخ زدا به ویژه در مناطق غرب و جنوب باید آماده باشد، بیان کرد: به دهیارها اعلام کرده‌ایم آمادگی لازم را به منظور  پیگشیری از رخداد حوادث و یخ زدگی برای بازگشایی معابر روستایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مناطق غرب به دلیل شدت بارش احتمال محدودیت تردد وجود دارد بنابراین اکیپ‌های برف‌روبی در حال آماده باش هستند، ادامه داد: تیم‌های امداد زمستانی اداره راه در جاده‌ها استقرار پیدا کرده‌اند و در ۴۲ راهدارخانه نمک و شن دپو شده و ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۷۵۰ نفر نیرو در جاده‌ها استقرار پیدا کردند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه پلیس راه در محورها استقرار پیدا کرده تا اگر جاده‌ای یخ زد به صورت موقت راه‌ها مسدود شود، اضافه کرد: به دلیل شدت برف ماشین آلات سنگین به مناطق غربی اعزام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اکیپ‌های اورژانس در ۲۰۰ پایگاه در اصفهان و کاشان استقرار پیدا کردند، افزود: عوامل امدادی هلال احمر نیز در ۴۴ پایگاه امدادجاده‌‌ای مستقر شدند.

وی با تأکید هم استانی‌ها اواخر شب و اوایل صبح را به دلیل لغزندگی جاده و بارش برف برای مسافرت انتخاب نکنند، گفت: رانندگان قبل از حرکت آخرین وضعیت راه‌ها را از تلفن ۱۴۱ راهداری سؤال کنند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه لوله‌های گاز و انشعابات آب در مقابل برف و سرما باید محافظت شوند، بیان کرد: به دلیل سرمای هوا مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش شدید دما در روزهای آینده خاطرنشان کرد: این سامانه سرد بارشی تا فردا صبح در استان فعال است و بعد از خروج هوا بسیار سرد می‌شود و مه آلودگی و کاهش میدان دید را خواهیم داشت و پنجشنبه و جمعه دمای هوا بین ۵ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه گلخانه‌داران، کشاورزان و باغداران در برابر تغییرات دمایی محصولات خود را باید حفاظت کنند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا آخر دی ماه به صورت متناوب چند روز آلودگی و چند روز تغییرات جوی و بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت و در کل وضعیت بارش تا پایان زمستان نرمال است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول