اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«مهمان مامان»، جدیدترین کتاب درباره دانشجوی شهید مسعود آخوندی

مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان اصفهان گفت: کتاب مهمان مامان، درمورد شهید مسعود آخوندی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان است که در گردان یا زهرا(س) مشغول بود، ضمن تولید کتاب، مستند آن نیز تولید شده است.

«مهمان مامان»، جدیدترین کتاب درباره دانشجوی شهید مسعود آخوندی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین قاسمی مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از مستند کتاب مهمان مامان (سردار شهید مسعود آخوندی) اظهار کرد: یکی از وظایف مجموعه، این است که فرهنگ شهدا را به جامعه انتقال دهد، این کتاب در مورد شهید مسعود آخوندی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان است که در گردان یا زهرا(س) مشغول بود، ضمن تولید کتاب، مستند آن نیز تولید شده است.

خواهر شهید مسعود آخوندی در این مراسم نیز بیان کرد: مادرم تا ۴۰ روز بعد از شهادت برادرم یادش رفته بود نمازش را بخواند تا اینکه یک روز دیدم دارد نماز می‌خواند، مادرم می‌گفت برادرت به خوابم آمد و یادم داد چه طور نماز بخوانم.

وی افزود: مادرم ۴۰ سال سر قبر برادرم رفت و آمد تا مزار فرزندش را تمیز نگه دارد، آقا مسعود در خانه ما خیلی خاطره دارد.

اسماعیل صادقی از همرزمانش شهید مسعود آخوندی نیز در ادامه این مراسم گفت: شهدا کار حسینی کردند و وظیفه‌شان را در آن ایام انجام دادند و همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند، ۸ سال دفاع مقدس حادثه کمی نبود، همه دنیا مقابل جمهوری اسلامی ایستادند تا بالاخره دشمن شکست خورد.

وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس، شهدا اصلی‌ترین عنصر برای حفظ انقلاب بودند و بعد از جنگ تاکنون هم شهدا انقلاب را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: ما به یاد و خاطره شهدا احتیاج داریم، شهدا با شهادت‌شان به درجات عالی رسیدند و در پیشگاه خدا سعادتمند شدند.

دغدغه‌مندی و مسؤولیت‌پذیری، ویژگی‌های بارز شهید آخوندی

صادقی با بیان اینکه همه شهدای ما عزیز بودند، بعضی صفاتشان مخفی بود چون گوشه کوچکی از رفتارشان را می‌دیدیم، عنوان کرد: از زمانی که با شهید آخوندی در دفاع مقدس آشنا شدم، شخصیتش برجسته بود و با اینکه جوان بود، ولی مثل یک آدم بزرگ رفتار می‌کرد؛ دغدغه‌مندی و احساس مسؤولیت شهید آخوندی ویژگی برجسته او بود و همه جانبه فکر می‌کرد.

همرزم شهید گفت: بهترین یاد و خاطره شهدا ادامه دادن راه شهید است، در وصیت‌نامه شهدا، حفظ جمهوری اسلامی و گوش دادن به حرف ولی فقیه توصیه شده است.

پایان پیام/۶۳۱۲۴/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول