اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطالبه فعالان سیاسی از دستگاه قضا برای برخورد با فتنه‌گران/ واکنش اصلاح طلبان چه بود؟

طی روزهای قبل میرحسین موسوی، از سران فتنه سال 88 با صدور بیانیه‌ای، توهین‌های بی‌شرمانه‌ای نسبت به شهدای مدافع حرم و خصوصاً سردار شهید حسین همدانی داشته است؛ در همین راستا به سراغ چند تن از فعالان سیاسی استان رفتیم تا نظر و واکنش آن‌ها را نسبت به این سخنان بدانیم.

مطالبه فعالان سیاسی از دستگاه قضا برای برخورد با فتنه‌گران/ واکنش اصلاح طلبان چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی روزهای گذشته میرحسین موسوی، از سران فتنه سال ۱۳۸۸ با صدور بیانیه‌ای، توهین‌های بی‌شرمانه‌ای نسبت به شهدای مدافع حرم و خصوصاً سردار شهید حسین همدانی داشته است؛ در همین راستا به سراغ چند تن از فعالان سیاسی استان رفتیم تا نظر و واکنش آن‌ها را نسبت به این سخنان بدانیم.

یک تار موی سردار همدانی می‌ارزد به صدتا امثال موسوی

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  یک موی سردار همدانی به صدتا از امثال میرحسین موسوی و دیگران می‌ارزد، این شهید بزرگوار در عرصه‌های مختلف انقلابی و مبارزاتی و بعد هم در صف مدافعان حرم خدمات مهمی را انجام داد و سرافرازانه به شهادت رسید و این صحبت‌ها ذره‌ای از رشادت‌های این شهید و ارادت مردم به ایشان کم نمی‌کند.

از دستگاه قضا، درخواست رسیدگی به ماجرای موسوی را داریم

امیرحسین بانکی‌پور، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: شهید مانند خورشید است که هر شخصی که سعی کند به‌صورت خورشید خاک بپاشد، به صورت خودش باز می‌گردد و خورشید لکه‌دار نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بارها تجربه کردیم که هرچند مردم نسبت به برخی مسائل اعتراض به حقی دارند اما زمانی که جوسازی‌ عده‌ای به بخش شهدا می‌رسد، به‌دلیل درخششی که شهدا دارند، این جوسازی‌ها به خود افراد باز می‌گردد؛ به چنین افرادی توصیه می‌کنم اگر می‌بینند جوسازی‌هایشان بر امثال ما اثر دارد، فکر نکنند برای شهدا هم همین گونه است و بدانند اگر شخصی در برابر شهدا بایستد، آبروی خود را در دنیا و آخرت برده است.

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، دبیر ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به خاطراتی از دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی، با یادآوری اینکه از ابتدا با رأفت نظام با موسوی برخورد شد، توضیح می‌دهد: این افراد که نسبت به نظام و کشور عرق ندارند، چنین عاقبتی خواهند داشت؛ چنین افرادی نه تنها حق امام و رهبر جامعه بلکه حق تمام مردم را از بین بردند و نیاز است برخوردی در شأن اقدامات آن‌ها انجام شود.

وی یادآور می‌شود: البته حسن این ماجرا این بود که افرادی که از او حمایت می‌کردند متوجه ماجرا شدند اما چنین رفتارهایی نیاز به برخورد قهری دارد و از دستگاه قضایی درخواست رسیدگی داریم.

مقاومت در سطح جهان تبدیل به واژه‌ای مقدس شده است

همچنین ناصر براتی، دبیر کانون تربیت اسلامی اصفهان، می‌گوید: محرم یکی از نقاط کلیدی برای اسلام و انقلاب است و اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم، شاهدیم که در زمان‌هایی مانند محرم ۸۸، دشمن طراحی‌هایی برای مشغول شدن ذهن مردم داشته است.

 

وی با یادآوری اینکه میرحسین موسوی نیز در این بیانیه نقش ابزاری برای نقشه‌ای که شیطان بزرگ طراحی کرده داشته، بیان می‌کند: مقاومت واژه‌ای است که در دنیا، مقدس شده است و اینکه شخصی مانند او به این موارد توهین کند، موردی جز عقب‌ماندگی سیاسی نیست.

در ادامه بیژن شمس، دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام‌نور کشور، با یادآوری اینکه از دیرباز موسوی زاویه عمیق اعتقادی با مبانی اصیل اسلامی داشتند و به‌دنبال لیبرالیزه کردن انقلاب اسلامی بودند، اظهار می‌کند: در همین راستا این گروه قبل و بعد فتنه ۸۸ اقداماتی انجام دادند همچنین در مقابله با پیروزی‌های مختلف انقلاب اسلامی و دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی، چهره اصلی خود را نشان دادند و در این مسیر با اصل محور مقاومت که در رأس آن مدافعان حرم حضور دارند، مخالف می‌کنند.

وی با بیان اینکه این گروه با گفتمان انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب زاویه داشتند و به مرور زمان اهداف پنهان خود را عیان می‌کنند،‌ توضیح می‌دهد: شاهدیم دنیای غرب مانند دوران دفاع مقدس، جبهه‌ای تشکیل داده و ایادی آنان مانند میر حسین موسوی به‌دنبال این هستند که از درون کشور ۲ قطبی به‌وجود بیاورند زیرا هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی خود را فراموش کردند و مانند گذشته به‌دنبال فتنه فکری جدید هستند تا چالش‌هایی را ایجاد کنند و باعث دلگرمی دنیای غرب شوند.

فتنه‌گران، پیاده نظام‌های نظام سلطه در ایران هستند

رضا صفری، کارشناس مسائل سیاسی نیز با یادآوری اینکه سران فتنه و جریان غرب‌گرای ایران همواره در موقعیت‌هایی که نظام به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده و در حال عبور از پیچ‌های تاریخی است، به‌عنوان مانع در این مسیر عمل می‌کنند، تصریح می‌کند: جریان فتنه و فتنه‌گران، پیاده نظام‌های نظام سلطه در ایران هستند که در برهه‌های زمانی مختلف شاهد اقدامات خبیثانه آن‌ها علیه نظام ارزشی ایران هستیم.

وی ادامه می‌دهد: میر حسین موسوی به‌عنوان یکی از سران فتنه با رأفت نظام مواجه شد اما به‌جای اینکه توبه کند، در خط باطل خود استوار ماند و نیاز است دستگاه نظام به وظیفه ذاتی خود در برابر فتنه‌گران عمل کند و آن‌ها به سزای اعمال خود برساند زیرا سعی دارند با تحریف چهره ضد مردمی خود را بازسازی کنند.

سید محمد صادق ابطحی، کارشناس مسائل سیاسی نیز با یادآوری اینکه رنگ و بوی این بیانیه، رنگ و بوی دفاع از داعش و صهیونیست‌ها را دارد، می‌گوید: افرادی که در جریان فتنه ۸۸، نظام به آن‌ها ترحم کرد، از این ترحم سو استفاده کردند و چنین بیانیه‌هایی می‌دهد که قصد دارند از سمتی دل دشمن را شاد کنند و از سمتی به شهدایی مانند شهید همدانی که در سال ۸۸ فرماندهی سپاه تهران را به عهده داشتند ناجوانمردی کنند.

 

 

محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی نیز در صحبت‌های خود عنوان می‌کند: موسوی با سخنانی که بیان کرد، باید بپذیرد اعتقادی به مبانی انقلاب اسلامی ندارد و باید بگوییم یک لیبرال است که خود را در لباس انقلابی مخفی کرده بود و از سال ۸۸، شخصیت خود را به مرور نشان می‌دهد.

اصغر هدایت، فرماندار کوهپایه و فعال سیاسی با یادآوری اینکه چنین افرادی معمولاً صحبت‌هایی بر خلاف شرع و قانون بیان می‌کنند، توضیح می‌دهد: شهدای مدافع حرم به‌عنوان محور مقاومت از عزیزانی هستند که در راستای تقویت محور مقاومت برای مبارزه با استکبار جهانی جان خودشان را فدا کردند، این محور را احیا کردند و باعث شدند جمهوری اسلامی ایران در دنیا عزت پیدا کند و یکی از تأثیرگذاران در مدیریت منطقه و جهان باشد در این راستا نباید از نقش مدافعان حرم غافل شد.

نظر اصلاح‌طلبان چیست؟

همچنین محسن عزتی، دبیر حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران (هدا) اصفهان تصریح می‌کند: از متن بیانیه هر شخصی با توجه به برداشت خود می‌تواند استنباط‌های متفاوتی داشته باشد؛ بر این اساس و باتوجه به اینکه اصلاح طلبان طیف متنوعی هستند و به صورت واحد و متحدالشکل نمی‌اندیشند و بالطبع برداشت‌های متفاوت دارند، این بیانیه هم نمی‌تواند مقبول و یا مورد تایید اجماع اصلاح طلبان واقع شود.

وی با یادآوری اینکه اشاره‌ای که موسوی به شهدای مدافع حرم و دفاع از حکومت کودک‌کش داشته است جای توصیف و توضیح دارد، بیان می‌کند: اینکه چرا موسوی پیدایش داعش را به سیاست‌های ایران نسبت داده است جای سوال دارد زیرا برهمگان روشن است که فلسفه پدیدآمدن داعش حمله به ایران بود.

 

عزتی اضافه می‌کند: در ایده و سناریو خاورمیانه جدید قرار بود تکلیف ایران و هم‌پیمانان آن به گونه‌ای مشخص شود تا با تغییر ژئوپلیتیک منطقه، همه چیز برای ماندن دائمی آمریکا در منطقه و ایجاد امنیت دائمی رژیم صهیونیستی فراهم شود اما کشوری که نقشه شوم و سیاه آمریکایی‌ها را نقش بر آب نمود ایران بود.

دبیر حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران (هدا) اصفهان بیان می‌کند: در این مسیر با جان‌فشانی مدافعان حرم در سوریه و عراق داعش جان نگرفت و از هم متلاشی شد؛ اگر رشادت آن دلاوران سرافراز نبود اینک سوریه و عراق تحت حکومت خونریزترین‌ها بود و امنیت امروز خاورمیانه مرهون خون شهدای مدافع حرم است.

بیانیه موسوی؟کدام موسوی؟

عباس رضایی، استاندار سابق اصفهان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون نظر وی در خصوص بیانیه اخیر یکی از سران فتنه، اینگونه بیان می‌کند: الآن در جلسه هستم، سیاسی نیستم،‌ از استاندار جدید بپرسید، استاندار هم نیستم.

در ادامه رسول زرگرپور، استاندار اسبق اصفهان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان می‌کند: در حال حاضر در جایی هستم که نمی‌توانم صحبت کنم و همچنین غیر از مسائل تخصصی، به دیگر موارد ورود پیدا نمی‌کنم.

حسین سیستانی فرماندار سابق اصفهان ​و فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم با تعجب عنوان می‌کند: بیانیه موسوی؟کدام موسوی؟ اصلاً نشنیدم و ندیدم؛ بیانیه چه بوده است؟ با فضای مجازی عجین نیستم، نه اینکه نباشم به‌صورت محدود در معرض برخی اخبار قرار می‌گیرم، این خبر را ندیدم و اجازه دهید اظهار نظری نداشته باشم.

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس سابق شورای اسلامی شهر اصفهان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز می‌گوید: اگر در رابطه با امور شهری مطلبی دارید بفرمایید به بحث‌های سیاسی ورود پیدا نمی‌کنم.

بازنشسته شده‌ام که کاری به این کارها نداشته باشم!

حیدر قاسمی، معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندری اصفهان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز اینگونه پاسخ می‌دهد: این موضوع به من چه ارتباطی دارد؟ مسؤولیت داشتم اما الآن ندارم؛ بازنشسته شده‌ام که کاری به این کارها نداشته باشم.

فتح‌الله معین، عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم اظهار می‌کند: من متن بیانیه را نخوانده و ندیده‌ام که بخواهم نظری بدهم.

در ادامه محمد کیهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان می‌کند : مصاحبه است؟ من فعلا مصاحبه نمی‌کنم.

ایوب درویشی، معاون سابق توسعه و منابع انسانی استانداری اصفهان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب،‌با یادآوری اینکه نظر من مهم نیست، عنوان می‌کند: من یک شهروند عادی هستم و کاره‌ای نیستم که نظر من را داشته باشید.

مولایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز پاسخ می‌دهد: از سال ۸۷ به بعد هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشتم و در این موضوع ورودی نداشتم و اگر موضوعی درباره آب و موضوعات فرهنگی هست در خدمتم.

 

همچنین عادل دهدشتی از دیگر فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اظهار می‌کند: چه کسی بیانیه صادر کرده است؟ مطالعه نکردم و اطلاعی ندارم به همین دلیل نمی‌توانم اظهار نظر کنم و از اعتبار آن اطلاعی ندارم؛ مربوط به چه زمانی است؟ بیانیه را می‌خوانم و اگر موردی بود اطلاع می‌دهم.

اسفندیار تاجمیری، فرماندار سابق شاهین‌شهر و میمه و عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) نیز یادآور می‌شود: من مسؤولیتی ندارم و مصاحبه نمی‌کنم.

همچنین سید محسن سجاد، فرماندار اسبق لنجان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: در حال حاضر در سفر هستم و باید بازگردم و تا نیایم نمی‌توانم بگویم؛ بیانیه را خوانده‌ام اما دردسرساز است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول