اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت ۹٠٠ میلیارد تومانی سیل در شهرستان‌های اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی چند روز اخیر و جاری شدن سیل خساراتی بالغ بر۹۰۰ میلیارد تومان در ۱۸ شهرستان استان اصفهان وارد شد.

خسارت ۹٠٠ میلیارد تومانی سیل در شهرستان‌های اصفهان

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت سیل در استان اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی چند روز اخیر و جاری شدن سیل خساراتی بالغ بر۹۰۰ میلیارد تومان در ۱۸ شهرستان استان اصفهان وارد شد.

وی افزود: سیل ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی شامل ۴ هزار هکتار از اراضی زراعی،۵۰ هکتار باغات، ۵۰۰ کلنی زنبور عسل،۳۰ واحد دام و طیور۱۰ واحد پرورش ماهی و نیز قنوات و استخرهای ذخیره آب و کانال‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

شیشه‌فروش بیان کرد: سیل سبب بروز خسارت به ۹۸ کیلومتر از راه‌های روستایی و جاده‌ای، ۶۱ دستگاه ابنیه فنی و پل‌ها،۲۱۳ کیلومتر از ایل‌راهای عشایری، ۱۲۲۰ رأس دام و ۸۷۰ چادر عشایری، معابر شهری و روستایی، شبکه آب روستاها و ۷۵۰ واحد مسکونی که ۲۵۰ واحد روستایی آن نیاز به بازسازی دارد و مابقی تعمیراتی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش‌های پراکنده رگباری و جریان سیل در جاده کمشچه به اردستان و مدیریت ترافیک در عبور خودروها خاطرنشان کرد: سیل ناگهانی در محدوده اراضی زفره و فشارک کوهپایه جریان یافته و در مسیر هدایت شد.

وی با اشاره به انسداد محور فرعی نورآباد به سی‌سخت در بخش پادنای علیای سمیرم به علت سیل بردگی در محل تنگه و رانش محور گفت: عوامل راهداری و بسیج سازندگی برای بازسازی محور حضور دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول