اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ساخت مسجد برای شهرک‌های نوساز در نظر گرفته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به نبود مسجد در برخی شهرک‌های اصفهان مثل شهرک شهید کشوری، گفت: باید تلاش کنیم این مشکل برطرف شود و در مصوبات هم بیاید که در مناطقی که مجوز برای انبوه‌سازی صادر می‌کنند، حتما بحث مسجد را هم در نظر بگیرند.

ساخت مسجد برای شهرک‌های نوساز در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به ضرورت اقامه نماز  اظهار کرد: همه باید هرچه در توان دارند برای اقامه نماز انجام دهند؛ وظیفه بعضی از دستگاه‌ها این است که نماز را در جامعه ترویج دهند.

وی با اشاره به امکانات متفاوت هر دستگاه ادامه داد: هر دستگاهی باید با توجه به وسعی که دارد برای اقامه نماز فعالیت کند و منتظر ابلاغیه هم نباشد؛ بعضی از مواقع مشکلاتی که برای عدم انجام کار بیان می‌کنیم یک توجیه است و اگر اراده‌ای باشد مشکل حل خواهد شد.

جان‌نثاری با بیان اینکه یکی از مقدمات نماز اذان است؛ تصریح کرد: در بعضی از قسمت‌های شهر در زمان اقامه اذان، صدایی شنیده نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: قرار بود در شهر سیستمی راه‌اندازی شود تا در اوقات شرعی صدای اذان در شهر طنین‌انداز شود اما هنوز این سیستم راه‌اندازی نشده است بنابراین اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد باید کمک کنیم تا رفع شود.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به نمازخانه‌های بین راهی برای تأمین حداقل امکانات اقامه نماز، افزود: بعضی اوقات خیلی راحت از کنار ایجاد نمازخانه در اماکن عمومی مثل مجتمع‌ها و پاساژها عبور می‌کنیم،  بنابراین لازم است این جزو مصوبات باشد که بررسی شود در اماکن عمومی موجود در شهر  امکان اقامه نماز وجود دارد یا خیر

وی با بیان اینکه در مکان‌های عمومی مثل پارک‌ها، ورزشگاه‌ها، مترو و...باید نمازخانه وجود داشته باشد، گفت:در تمام مکان‌هایی که لازم است نمازخانه وجود داشته باشد، باید وجود شرایط و مقدمات اقامه نماز بررسی شود.

جان‌نثاری ادامه داد: همچنین در شهرستان‌ها هم فرمانداران از دستگاه مربوطه بخواهند این را کنترل کنند که دستگاه‌های مختلف مقدمات لازم برای اقامه نماز از جمله مکان را فراهم کرده‌اند یا خیر.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان پیشنهاد داد: در سفرهای شهرستانی استاندار، حتما از ستاد اقامه نماز یک نفر در جلسه شورای اداری حضور داشته باشد؛ به گونه‌ای که قبل از سفر استاندار، وضعیت اقامه نماز در شهرستان را بررسی کرده باشد و اشکالاتش را بداند و در جلسه مشکلات موجود را مطرح کند تا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به نبود مسجد در برخی شهرک‌های اصفهان مثل شهرک شهید کشوری، بیان کرد: باید تلاش کنیم این مشکل برطرف شود و در مصوبات هم بیاید که در مناطقی که مجوز برای انبوه‌سازی صادر می‌کنند، حتما بحث مسجد را هم در نظر بگیرند.

کسب رتبه اول کشوری توسط ستاد اقامه نماز استان اصفهان

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه بیان کرد: مهمترین محافظت نماز از ما این است که ما را از گناه و معاصی حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در کل استان در این مدت کوتاهی که مدارس باز شد، حدود ۷۰۰ جلسه در ارتباط با نشست‌های دانش‌آموزی برگزار کردیم و این نشان می‌دهد اولویت اول ما مدارس هستند؛ یک درسنامه‌ای ویژه تربیت مربی کودک و نوجوان برای اولین بار در سطح کشور در استان اصفهان آماده شده که برای کودکان پیش‌دبستانی و ابتدایی است.

رنجبر تصریح کرد: با حمایت اعضای شورای اقامه نماز استان توانستیم رتبه برتر را در بین ستادهای اقامه نماز در کل کشور کسب کنیم و این نشان می‌دهد استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی دارد و ستاد اقامه نماز این استان نیز فعال است، ولی راه نرفته زیاد داریم و باید نماز را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهیم تا وضعیت نماز در بین این قشر بهتر از این چیزی که الان وجود دارد، باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در پایان تأکید کرد: اولویت اول ما اجرا کردن مطالبات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری نماز است؛ اولویت دوم هم کودکان و جوانان و نوجوانان است که باید با آموزش و پرورش و دانشگاه مخصوصا دانشگاه فرهنگیان تعامل کنیم و تربیت مربی کودک و نوجوان و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی نیز جزو دیگر برنامه‌های ماست.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول