اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله‌های واژگون

رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان گفت: منطقه سحرانگیز آستانه بودجان گیاه کمیاب و بی‌‌نظیر لاله‌ واژگون یا اشک سیاوش را پرورش می‌دهد و در این زمینه یکی از نقاط منحصر به فرد در ایران محسوب می‌شود.

سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله‌های واژگون

مجید نادری دره‌شوری، رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان دهاقان اظهار داشت: جاده بودجان یکی از محورهای گردشگری دهاقان بشمار می‌رود و دارای مناظری بسیار دل‌انگیز و مناطق گردشگری متنوع است که تماشای آن خاطره انگیز خواهد بود.

وی افزود: این جاده شامل مناطق اردسته، چشمه مردنگ و کج دنبه، چشمه بازن، قنات بنوی، قنات بودجان و باغ‌های سیب آن، دره شاه صفی (از مناطق نمونه گردشگری) دشتک، هرندی، تخته چمن آستانه و دشت لاله‌های واژگون است و هر سال شاهد حضور هزاران مسافر و گردشگر در ایام نوروز، به ویژه سیزده به در است.

نادری گفت: منطقه عشایری و گردشگری آستانه دهاقان حدفاصل شهرستان دهاقان و شهرستان سمیرم با ۲۰ کیلومتر فاصله از شهرستان دهاقان از جمله مناطق دیدنی با جذابیت بسیار بالا شامل کوه و دره و رودخانه و چشمه‌سارهایی است که پرندگان، حیوانات و گیاهان متنوعی را در خود جای داده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان بیان کرد: منطقه سحرانگیز آستانه بودجان گیاه کمیاب و بی‌‌نظیر لاله‌ واژگون یا اشک سیاوش را پرورش می‌دهد و در این زمینه یکی از نقاط منحصر به فرد در ایران محسوب می‌شود که به حراست و مراقبت ویژه از سوی گردشگران نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در فصل بهار لاله‌های واژگون و انواع گل‌های بهاری جلوه خاصی به این منطقه زیبا می‌بخشند، گفت: آب و هوای خنک، وجود چشمه و آبشاری خروشان، درختان کهن و سرسبز و گل‌ها و مراتع غنی و رنگارنگ در فصل بهار و تابستان، این منطقه را به یکی از هدف‌های گردشگری استان اصفهان تبدیل کرده است.

نادری ادامه داد: منطقه آستانه دهاقان در تابستان دارای آب و هوای بسیار خنک و در زمستان پر از برف است که احداث پیست اسکی می‌تواند بسیاری از مشکلات و خطرات را از بین ببرد و درآمد بسیاری را جذب شهرستان کند.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان با اشاره به اینکه این منطقه در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب دهاقان واقع شده است، خاطرنشان کرد: این منطقه با ورود عشایر ایل قشقایی چهره خاصی به خود می‌گیرد و سیاه چادرهایی که هر کدام برای خود کارگاه تولیدی محسوب می‌شود از جمله بازارهای گمنامی است که انواع محصولات لبنی ارگانیک و صنایع دستی را می‌شود، ارائه کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول