اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت کرونا در استان اصفهان/ رعایت دستورالعمل‌ها در دادسراها افزایش پیدا کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در اصفهان، گفت: در استان اصفهان به جز شهرهای برخوار، خور و بیابانک و آران و بیدگل بقیه شهرها همه در وضعیت قرمز هستند.

آخرین وضعیت کرونا در استان اصفهان/ رعایت دستورالعمل‌ها در دادسراها افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عصر در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به لزوم توجه توامان به سلامت و معیشت مردم، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مراجعین در دادسراها کم است و این مراکز از جمله اماکن آلوده هستند، ولی در محیط قضایی کارها نه تعطیل‌بردار است و نه امکان تعدیل نیرو وجود دارد؛ ما از اقدامات دستگاه قضایی در رعایت پروتکل‌ها تشکر می‌کنیم و خواستار آن هستیم که در این مراکز بین مردم ماسک توزیع شود.

وی به بازدید دیروز از بیمارستان سیار سپاه اشاره و تاکید کرد: کار بی‌بدیلی در آنجا صورت گرفته است و شاید در کل کشور نمونه نداشته باشد و یک شاهکار در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است. 

جان‌نثاری گفت: خواهش من این است که این مسائل اطلاع‌رسانی شود و در این پمپاژهای خبری علیه جمهوری اسلامی این کارهای عالی به گوش مردم برسد؛ من از دوستان صدا و سیما در این زمینه خواستار فعالیت تبلیغی هستم که آن‌جا بروند و یکی از برنامه‌هایشان را به این امر اختصاص دهند تا مردم امیدوار شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: از فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان درخواست کردم که دانشجویان پزشکی از این مرکز بازدید داشته باشند و اعتماد به نفس بگیرند که چه کارهای خوبی می توان انجام داد.

وی خواستار گسترش این قبیل کارها در سراسر کشور شده و عنوان کرد: وقتی دانش انجام این کارها باشد امکان تامین بودجه هم وجود خواهد داشت؛ ما خواستار بازدید وزیر بهداشت از این بیمارستان هستیم که ببینند چه کارهایی قابل انجام شدن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در پایان خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف همه دستگاه‌ها شد.

آخرین وضعیت کرونا در استان اصفهان

شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: دو سال از درگیری جامعه با کرونا گذشته است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از شرایط کنونی عبور کنیم.

وی با ارائه گزارشی از وضع کرونا در جهان افزود: در هفته گذشته تمامی نقاط دنیا تقریبا در موج نزولی کرونا قرار داشتند و ۱۵ درصد در کل دنیا ابتلا نسبت به هفته قبل از آن کمتر شده است.

شیرانی به وضعیت نسبتا مطلوب واکسیناسیون در کشور ما نسبت به منطقه اشاره و عنوان کرد: واکسیناسیون دز سوم در بسیاری از کشورهای منطقه شروع شده است و وضعیت ما در واکسیناسیون مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت کرونا را در همه جای کشور قرمز رنگ دانست و با اشاره به وضعیت اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان به جز شهرهای برخوار، خور و بیابانک و آران و بیدگل بقیه شهرها همه در وضعیت قرمز هستند.

وی با اشاره به میزان پایین مرگ‌ومیرها در نسبت با بستری تاکید کرد: تعداد مراجعات سرپایی ما در حال پایین آمدن است.

شیرانی به روند افزایش بستری‌ها تا آخر بهمن‌ماه اشاره و تاکید کرد: در پیک پنجم بیشترین تعداد بستری ما در روز ۳ هزار و ۸۰۰ نفر بوده و این در حالی است که در پیک ششم تعداد بستری‌های روزانه استان اصفهان هزار و ۲۰۰ نفر است؛ فعلا در تعداد بستری‌ها حالت ایستایی داریم و تعداد مرگ‌ومیر در اسفندماه نسبت به بهمن‌ماه کمتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تست‌های مثبت کرونا در حال کمتر شدن است؛ گفت: ۵۳ درصد نمونه‌ها مثبت است که هرچه بالاتر برود خطر شیوع بیشتر خواهد بود.

وی روند ابتلا به کرونا در بین دانش‌آموزان را کاهشی اعلام و اظهار کرد: در دانش آموزان تعداد ابتلاها ۳۱۵ عدد در روز است که نسبت به حداکثر ۸۰۰ نفر در روز کمتر شده است.

شیرانی با اشاره به آمار بستری‌ها در بخش مراقبت های ویژه افزود: بستری‌های ای‌سی‌یو ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر در روز است که حالت ثابت پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسیناسیون در سطح استان انجام داده‌ایم؛ گفت: ۸۸  درصد افراد بالای ۱۲ سال در دز اول، ۸۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در دز دوم و ۳۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز سوم واکسن زده‌اند که این عدد باید به ۸۵ درصد برسد. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی بر روی دز سوم در بین کارکنان تاکید ویژه داشته باشند، گفت: ما در دز سوم با مشکل مواجه هستیم و به خصوص در دستگاه‌هایی که با مردم ارتباط مستمر و زیاد دارند حتما این مسأله مراعات شود و حتما از دو ماسک در دستگاه‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول