اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان اصفهانی به کرونا اعلام نشده است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: با گذشت چهار ماه از سال تحصیلی هیچ گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان اصفهان به کرونا اعلام نشده است.

گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان اصفهانی به کرونا اعلام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، آذرکیوان امیرپور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: به دنبال شیوع سویه جدید ویروس کرونا، اُمیکرون، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان بیشتر شده است و هیچ نگرانی از این بابت برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان وجود نداشته باشد.

وی افزود: بررسی وضعیت تهویه هوا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری دانش‌آموزان با توجه ‌به حضور آن‌ها و بر اساس گروه‌بندی‌های انجام شده و در طول هفته انجام می‌شود.

امیرپور با اشاره به اینکه با گذشت چهار ماه از سال تحصیلی هیچ گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان اصفهان به کرونا اعلام نشده است، گفت: بنا بر آخرین تصمیم ستاد کرونای استان، از حضور دانش‌آموزان دارای کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی و سرفه در کلاس‌ها جلوگیری می‌شود و با توجه ‌به برگزاری کلاس‌ها تا سقف حداکثر ۱۵ نفر و یا کمتر در مدارس، معلمان برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و کادر مدرسه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت بسیار دارند و در حیاط فضای آموزشی هم ناظم و معاونان اجرایی، دانش‌آموزان را از لحاظ داشتن ماسک، کنترل می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه به خانواده‌ها این اطمینان را می‌‎دهیم که اولویت اول برای آموزش‌ و پرورش، سلامت و سپس آموزش دانش‌آموزان است، بیان کرد: تصمیم برای حضوری یا غیرحضوری شدن مدارس با توجه ‌به شیوع سویه جدید کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود و ادارات استانی، تنها موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌هایی هستند که وزارت بهداشت به ستاد کرونا و در نهایت به دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش ‌و پرورش ابلاغ می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۵ درصد از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: بیشترین آمار دریافت واکسن در بین اقشار مختلف استان در آموزش‌ و پرورش محقق شده است، همچنین دلیل نزدن واکسن تعداد کمی از دانش‌آموزان استان ناشی از ابتلای آن‌ها به بیماری یا محدودیت دسترسی به واکسن بوده است.

امیرپور خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شهدای سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر دستگاه‌ها، تیم‌های سیار با اتوبوس به مدارس دارای جمعیت دانش‌آموزی بالا اعزام شدند و کار واکسیناسیون دانش‌آموزان را انجام ‌دادند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان در پایان گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد زیر ۱۸ سال منوط به تصمیم کشوری بوده و با توجه ‌به اینکه این مرحله می‌تواند تا ۸۰ درصد ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا را افزایش دهد در صورت ابلاغ به استان‌ها به ‌سرعت اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول