اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جامعه زینب(س) در تلاش برای تربیت بانوی تراز انقلاب/ برگزاری جشن ولادت حضرت زینب در گذر چهارباغ

قائم مقام جامعه زینب(س) استان اصفهان با اشاره به سالروز 30 سالگی تاسیس این تشکل گفت: همزمان با ولادت حضرت زینب(س) امروز و فردا در گذر فرهنگی چهارباغ از ساعت 18 برنامه‌های متنوع با حضور مردم اصفهان برگزار خواهد شد.

جامعه زینب(س) در تلاش برای تربیت بانوی تراز انقلاب/ برگزاری جشن ولادت حضرت زینب در گذر چهارباغ

فاطمه سهرابی، قائم مقام جامعه زینب(س) استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه جامعه زینب(س) در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و امسال سی‌امین سال تأسیس آن را جشن می‌گیریم، اظهار داشت: هدف از تأسیس این مجموعه، متشکل کردن بانوان انقلابی و متدین است تا بتوانند در پرتو این متشکل شدن کارهای بزرگی که در نظام مقدس‌مان وجود دارد را انجام دهند زیرا این کارها نیاز به گروهی بودن افراد دارد.

وی ادامه داد: شروع کار جامعه زینب(س) با تعدادی از افراد هیأت مؤسس بود که عمدتاً از بانوان فرهنگی بودند؛ از ابتدا اولین کاری که انجام شد این بود که گروه‌های دانش‌آموزی، فرهنگیان و کارمندان به این جمع پیوستند و هرسال از اقشار مختلف جامعه بانوان به این جمع اضافه می‌شوند.

سهرابی تصریح کرد: در حال حاضر که در آستانه ۳۰ سالگی و جوانی جامعه زینب(س) هستیم، تعداد جوانان توانمند، انقلابی و نخبه‌ای که در این مجموعه حضور دارند چشمگیر است البته از اعضای قبلی نیز حضور دارند اما اداره و مدیریت برنامه با جوانان است.

قائم مقام جامعه زینب(س) استان اصفهان افزود: غیر از بحث تشکیلاتی، دغدغه امور فرهنگی و تربیت نسل جوان را وظیفه خود می‌دانیم و در این زمینه نیز موفق بوده‌ایم تأثیرگذاری‌هایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این مجموعه گروه‌های مختلفی تأسیس کرده‌ایم، توضیح داد: گروه اول پایه‌های سوم تا پنجم به نام دختران بهشت، گروه دوم پایه‌های ششم تا دوازدهم به‌نام مرواریدهای شهر و گروه آخر جوانان ۱۸ تا ۲۳ سال هستند و هرکدام فعالیت‌های خاص خود، دوره‌های آموزشی، تخصصی و مهارتی دارند.

جامعه زینب(س) در تلاش برای تربیت بانوی تراز انقلاب اسلامی

سهرابی خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه این تلاش‌ها تربیت بانوی تراز انقلاب اسلامی بشود تا بتواند در دوران ظهور امام زمان(عج) تأثیرگذاری داشته باشد.

قائم مقام جامعه زینب(س) استان اصفهان یادآور شد: از اعضای فعال جامعه زینب(س) مؤسساتی از جمله مؤسسه قرآنی حضرت زینب(س)، مؤسسه قرآنی باغ بهشت و حوزه علمیه راه‌اندازی شده است که ثبت شده وزارت ارشاد است و هرکدام در زمینه‌ای در ارتقای سطح علمی و معنوی بانوان جامعه فعال است.

وی با بیان اینکه شروع کار جامعه زینب(س) را با جشن ولادت حضرت زینب(س) آغاز کردیم و هرساله این جشن برگزار شده است، تصریح کرد: این جشن برخی سال‌ها در خود جامعه زینب(س) و برخی اوقات در دیگر سالن‌های سطح شهر با همکاری مسؤولان و خیران برگزار شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه در ۲ سالی که بیماری کرونا مطرح شده است و نمی‌خواستیم جشن را در سالن‌های فضا بسته برگزار کنیم بیان داشت: سال گذشته در سالن یکی از بیمارستان‌ها و در میان کادر درمان برگزار شد و امسال تصمیم بر این شد که این شادی را در گذر عمومی شهر ببریم و بنا بر این شد در چهارباغ اجرایی شود.

آخر هفته همراه با برنامه‌های جامعه زینب در گذر فرهنگی چهارباغ

قائم مقام جامعه زینب(س) استان اصفهان درخصوص جزئیات این جشن توضیح داد: مراسم اصلی جشن ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ جمعه است ولی در این ۲ روز برنامه‌های جانبی و غرفه‌های برپا شده مطرح است؛ این غرفه‌ها شامل غرفه کودک، نوجوان، جوان و مشاوره است و هرکدام با اهداف خاص تربیتی و فرهنگی انجام خواهد گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: برای مثال در غرفه کودکان با نمایش عروسکی مفاهیمی از نماز را نشان می‌دهیم، در غرفه مرواریدهای شهر عوامل موفقیت در ۶ مرحله نشان داده می‌شود و در غرفه جوانان نیز بحث هویت زن را در قالب فیلم‌های کوتاه نمایش داده خواهد شد.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول