اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صرفه‌جویی ۲ میلیارد تومانی با راه‌اندازی سامانه رهتاب/ مردم تخلفات مرغ را گزارش دهند

مدیر عامل شرکت رهتاب بیستون گفت: می‌توان گفت شهروندان اصفهانی روزانه حدود۲ میلیارد تومان ارزان‌تر از دیگر مکان‌ها کالاها و خصوصاً مرغ را خریداری می‌کنند و این موضوع به این دلیل است که سامانه رهتاب موفق شده است واسطه‌های زیادی را حذف کند.

صرفه‌جویی ۲ میلیارد تومانی با راه‌اندازی سامانه رهتاب/ مردم تخلفات مرغ را گزارش دهند

فرامرز هندسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص سامانه رهتاب اظهار داشت: سامانه رهتاب یک شبکه توزیع کالاهای یارانه‌ای و تنظیم بازاری است که با مجوز سازمان صمت و کارگروه تنظیم بازار اصفهان در استان اصفهان مشغول به فعالیت است و در آن کالاهای تنظیم بازاری مثل شکر، روغن، برنج، آرد خانگی، مرغ و... توزیع می‌شود.

مدیر عامل شرکت رهتاب بیستون تصریح کرد: این سامانه برای مرغ موفق شده است دلالان و واسطه‌ها را از چرخه حذف کند و عرضه را مستقیم کند و این حذف واسطه چه از مرغدار به کشتارگاه و چه از کشتارگاه به مرغ فروش‌ بوده است.

وی خبر داد: می‌توان گفت شهروندان اصفهانی روزانه حدود ۲ میلیارد تومان ارزان‌تر از دیگر مکان‌ها کالاها و خصوصاً مرغ را خریداری می‌کنند و این موضوع به این دلیل است که رهتاب موفق شده است واسطه‌های زیادی را حذف کند و کالا را به صورت مستقیم به فروشگاه‌ها عرضه کند.

هندسی در خصوص کمیته راهبردی سامانه رهتاب توضیح داد: دستورالعمل‌ها و سیاست‌های این سامانه را کمیته راهبری متشکل از مدیریت اقتصادی استانداری، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و شهرک علمی تحقیقاتی مشخص می‌کنند.

مدیر عامل شرکت رهتاب بیستون خاطرنشان کرد: راهکار هوشمندانه تنظیم بازار رهتاب محصول شرکت دانش‌بنیان رهتاب بیستون است و مجری آن یک شرکت خصوصی دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است اما راهبری آن توسط سازمان صمت، جهاد کشاورزی و مدیریت اقتصادی بازرگانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند گزارش تخلفات را در سامانه ثبت کنند توضیح داد: اتفاقی که درباره کالای مرغ اتفاق افتاده این است که وقتی کسی مرغ خریداری می‌کند پیامکی برای او ارسال می‌شود و در پیامک مقدار و قیمت مرغ مشخص شده است؛ اگر برای شخصی مشخصاتی غیر از موارد اعلام شده در پیامک وجود داشته باشد، می‌تواند از طریق لینکی که در همان پیام نوشته شده در سایت گزینه تخلف را انتخاب کنند.

هندسی ادامه داد: پس از اعلام تخلف‌ها کمیته‌ نظارتی و تعدیل سهمیه تشکیل می‌شود؛ این کمیته متشکل از بازرسی صمت و جهاد کشاورزی، استانداری و سازمان تعزیرات است و بر اساس آمار گزارش‌های رسیده تصمیم می‌گیرند با متخلفین چطور برخورد شود.

مدیر عامل شرکت رهتاب بیستون خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارسال پیامک فقط برای مرغ است و اگر نیاز باشد صمت از ما می‌خواهد که برای دیگر کالاها هم پیامک را فعال کنیم.

وی  بیان داشت: دلیل این اتفاق هم این بود که تهران ابزار کنترل قیمت را نداشت و ما در اصفهان با همکاری اتحادیه مرغ گوشتی، انجمن کشتارگاه‌ها، اتحادیه مرغ‌داران توانستیم به تثبیت قیمت برسیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول