اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

درخواست قدرت‌های نظامی دنیا برای استفاده از تجهیزات ایرانی

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: پس از پایان مسابقات نظامی ارتش‌های جهان، ارتش روسیه و تاجیکستان از ما در خواست داشتند نرم‌افزار میدان تیری که در جریان مسابقات از آن استفاده کردیم را به آنها بدهیم،

درخواست قدرت‌های نظامی دنیا برای استفاده از تجهیزات ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز صبح امروز با حضور در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امید داریم شورای شهر با نگاهی مدبرانه ناشی از تخصص اسباب رضایتمندی مردم را فراهم کند، همچنین امید داریم تعاملات قبلی ارتش با شهرداری و شورای شهر بیش از پیش ادامه داشته باشد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: همه کشورهایی که در دنیا درگیر جنگ‌های کوتاه و بلند بودند مثل جنگ اول و دوم جهانی و جنگ ویتنام معمولاً انتهای آن جنگ را برای جشن و شادی و گرامیداشت انتخاب می‌کنند، فقط در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که شروع جنگ را تبریک گفته و این هفته را گرامی می‌داریم، چراکه جنگ برکات بسیار زیادی از جمله اقتدار، امنیت، آسایش، پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و به ویژه نظامی داشت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی نظامی در شاخه زمینی در اصفهان و شاهین‌شهر حدود یک ماه پیش برگزار شد، گفت: این مسابقات در ۲ شاخه نیروی دریایی در بندر انزلی و چابهار برگزار شد، روسیه از سال ۲۰۱۵ این مسابقات را طراحی و برگزار کرده و در طی سال‌های گذشته به صورت پردیسی در کشورها و قاره‌های مختلف دنیا برگزار می‌شود، این مسابقات امسال هم در ۱۱ کشور در قاره‌های مختلف با حضور ۴۳ کشور در ۳۴ رشته نظامی برگزار شد.

امیر آذرافروز خاطرنشان کرد: روسیه کشورها را با اهدافی چون صلح، دوستی، مودت، برادری و مبارزه با ظلم در مناطق مختلف در کنار هم جمع می‌کند که جمهوری اسلامی ایران هم با توجه به همین اهداف از ابتدا در این مسابقات شرکت کرد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علت اصلی پیروزی ایران در عملیات فتح خرمشهر، فرماندهی مقتدرانه و توأم با پیش‌بینی حضرت امام خمینی(ره) و انگیزه بالای رزمندگان بود، در عملیات والفجر ۸ نیز غواصان سپاه پاسداران با عبور از رودخانه بهمنشیر که دائم در حال جذر و مد بوده و عبور از آن سخت و غیرممکن است، توانستند عملیات را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: معمولاً در هفته دفاع مقدس بیشتر به مباحث فرهنگی و جو معنوی حاکم در جبهه‌ها اشاره می‌شود و این برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت خوب است، اما خوب است که مباحث سخت‌افزاری جنگ نیز گفته شود.

آذرافروز تأکید کرد: دفاع مقدس یک گنجینه تمام‌نشدنی است که اگر سال‌های سال هم از آن صحبت شود، هنوز هم خاطرات و دستاوردهای بسیاری برای بیان وجود دارد، پیشرفت‌های بسیاری که ما امروز در صنایع دفاعی داریم مرهون خون شهدای دفاع مقدس است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: پس از پایان مسابقات بین‌المللی تیراندازی، ارتش روسیه و تاجیکستان از ما در خواست داشتند نرم‌افزار میدان تیری که در جریان مسابقات از آن استفاده کردیم را به آنها بدهیم، ارتش ازبکستان همچنین درخواست کرد که موشک مشقی کاتیوشا که ایران درست کرده را بخرد، اینها نشانه اقتدار و عدم وابستگی ما به کشورهای دیگر و پاسخگویی به نیازهای عملیاتی توسط جوانان در این صنایع در ارتش و سپاه است.

وی در رابطه با تعامل ارتش و شورای شهر اصفهان مطرح کرد: در اصفهان بیش از چند صد هزار هکتار زمین در اختیار ارتش بوده که می‌تواند حلال مشکلات شهری باشد، حیف است پروژه‌های بزرگی که ارتش با سیستم قبلی شهرداری منعقد کرد بماند و به فراموشی سپرده شود؛ این پروژه‌ها می‌تواند در رفع معضلات شهری، فرهنگی و ترافیکی شهر مؤثر باشد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارتش و شهرداری اصفهان می‌توانند تعامل خوبی با هم داشته باشند، چراکه هدف هر دو سازمان کمک به مردم و رفع مشکلات مردم است؛ انتظار می‌رود خانه‌های سازمانی ارتش که در شهر اصفهان قرار گرفته است از خدمات رایج شهرداری استفاده کنند.

وی تأکید کرد: کمک به رفع موضوع سالک در پایگاه شهید بهشتی نیز قابل توجه بوده و نیاز است همه سازمان‌ها و نهادها کمک کنند که این بیماری ریشه‌کن شود؛ از مدیریت شهری تقاضا دارم نام خیابان کمکی ارتش که گره ترافیکی سه راه حکیم نظامی به سمت سه راه سیمین را باز می‌کند به نام یک شهید ارتش نام‌گذاری شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول