اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقاد عضو شورای شهر از اظهارات اخیر استاندار اصفهان/ مسؤولان قضایی مانع استفاده از سوخت مازوت شوند

اعضای شورای شهر اصفهان در یازدهمین جلسه علنی شورا به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص مهمترین مسائل اصفهان پرداختند؛ انتقاد از صحبت‌های اخیر استاندار در خصوص آب و مطالبه برای شفاف شدن گزارش عملکرد و دریافتی مشاوران شهردار در دوره گذشته، توجه به مسائل زیست محیطی، ارتقای جایگاه فرهنگی شهر و گلستان شهدا از نکات مهم در نطق اعضای شورای شهر بود

انتقاد عضو شورای شهر از اظهارات اخیر استاندار اصفهان/ مسؤولان قضایی مانع استفاده از سوخت مازوت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی پیش از ظهر امروز در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:  آیا میزان بدهی‌های شهرداری از پنج هزار و 100 میلیارد تومان گزارش شده، فراتر رفته است یا خیر؟ علی رغم تأکیدات قانونی وزارت کشور، فرم‌های تغییر و تحول همچنان ارائه نشده در حالی که برای دانستن وضعیت موجود نیاز به آن داریم.

گزارش عملکرد و دریافتی مشاوران شهردار در دوره گذشته اعلام شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید تعداد مشاوران در دوره گذشته، میزان پرداختی به آن‌ها و گزارش عملکردشان شفاف اعلام شود، تأکید کرد: شورای ششم و شهردار اصفهان رویکرد فرهنگی اجتماعی دارند لذا باید در اصلاح بودجه تجدید نظر شده و به جای کاهش ردیف‌های بودجه مربوطه، نگاه فرهنگی و اجتماعی حاکم شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که آیا در تفریغ بودجه کیفیت هزینه‌ها، رانت و مخاطرات سلامت اداری، تطبیق برنامه و بودجه ارزیابی شده است یا خیر؟ تصریح کرد: در رابطه با کیفیت هزینه‌کرد موضوعات کلان بودجه، لازم است به کمیسیون اقتصادی شورای شهر گزارش ارائه شود.

صالحی با تأکید بر اینکه باید به معوقات و مطالبات در برخی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری رسیدگی شود، عنوان کرد: روند قانونی تبدیل وضعیت‌ها به ویژه در مورد ایثارگران باید در اولویت شهرداری قرار بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: استاندار اصفهان بعد از هشت سال کار دولت و اتمام کار آن و چند سال فعالیت خود تازه عنوان می‌کند اولویت اول شهر اصفهان آب است. از آقایان مسؤول انتظار داریم از بیانیه‌خوانی در فصل پاسخگویی و گزارش عملکرد پرهیز کنند.

وی از رئیس جمهور درخواست کرد: با توجه به مسائل عدیده و بر زمین مانده مردم اصفهان در حوزه آب، هر چه زودتر تغییرات حوزه مدیریتی استان را لحاظ و فکر چاره باشد.

در دو سال گذشته از مازوت در نیروگاه‌ها استفاده نشده است

محمدرضا فلاح نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: چرا مسؤولان ما به سمت و سوی اشرافی‌گری و مال اندوزی می‌روند و نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت شده‌اند؟ رزمندگان در جبهه‌های جنگ با الگوگیری از قمر بنی‌هاشم (ع) گاهی با آن که خودشان نیاز به قطره‌ای آب داشتند آن را به همرزم خود می‌دادند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما هنوز که هنوز است شهید حججی ها، خیزاب‌ها، محمدی‌ها و لندی‌ها را در جامعه داریم. ما فرزندان پاک و برومندی داریم که هر آن با اذن مقام معظم رهبری به صحنه می‌آیند و از این مرز و بوم دفاع می‌کنند. مردم ما متدین، پاک، ایثارگر و انقلابی هستند و نمود همه این ویژگی‌ها در انتخابات و راهپیمایی‌ها مشاهده می‌شود.

غلامحسین صادقیان نیز در جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: آلودگی هوا از مهمترین چالش‌های کلانشهر اصفهان است و در سال جاری با توجه به افزایش دما تعداد روزهای ناسالم هوا در اصفهان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان  ادامه داد: وارد نیمه دوم سال می‌شویم که احتمال وقوع وارونگی هوا وجود دارد و همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند که عوامل ایجاد آلایندگی به صفر برسد.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته و با مطالبه‌گری مردم و سازمان‌های مردم نهاد و پیگیری‌های دولتی خصوصاً اداره کل محیط زیست استان، در نیروگاه‌های اصفهان از مازوت استفاده نشده که این یک دستاورد زیست محیطی خوب در جهت کاهش آلودگی هوای اصفهان است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی و دست اندرکاران باید تدابیری بیندیشند که هیچ دستگاهی به سمت استفاده از سوخت مازوت نرود، گفت: از هیأت رئیسه شورای شهر درخواست دارم در اولین فرصت از مسؤولان محیط زیست برای طرح مشکلات زیست محیطی دعوت شود.

جایگاه گلستان شهدای اصفهان باید ارتقا پیدا کند

مجید نادرالاصلی نیز در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی اظهار کرد: گلستان شهدای اصفهان با داشتن افرادی در تاریخ کشور نمونه است و باید به عنوان یک زیارتگاه در قلب اصفهان محسوب شده و طرح‌های مربوط به آن با این رویکرد تدوین و اجرا شود.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر طرح کشوری یا استانی در خصوص ارتقای جایگاه و وضعیت گلستان شهدا وجود دارد، سپاه پاسداران باید متولی آن بوده و این گنجینه زرافروز را که مکانی است برای انتقال آنچه از جنگ باقی مانده، مغتنم بشمارد.

عباس حاج رسولی‌ها نیز در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در دوران دفاع مقدس یک دهم شهیدان، جانبازان و آزادگان ایران اسلامی را به نام خود زده بود درحالی که یک شانزدهم جمعیت کشور را در خود جای داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بیشترین نیروهای ارتش و صنایع عظیم دفاعی و پایگاه‌های نظامی حائز اهمیتی در استان اصفهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: این ظرفیت گذشته و حال اصفهان بود اما اگر سیر دولت‌ها تا امروز دیده شود روزبه‌روز نقش اصفهان در تمام ابعاد درحال کمرنگ شدن است.

انتهای پیام/3649/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول