اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فوق‌العاده ویژه به تمام پرسنل اورژانس پرداخت می‌شود/ متقاضیان برای کار در اورژانس، مراجعه کنند

رئیس اورژانس استان اصفهان گفت: مطالبات مطرح شده پرسنل کاملا به حق است، قول رئیس دانشگاه این بود که تا هفته آینده خواسته‌ها بررسی خواهد شد و آن چیزی که به حق است برمبنای رویه دانشگاه پرداخت خواهد شد،با صحبت‌هایی که صورت گرفت، قرار بر این شد که فوق‌العاده ویژه از ابتدای شهریور به این عزیزان پرداخت شود.

فوق‌العاده ویژه به تمام پرسنل اورژانس پرداخت می‌شود/ متقاضیان برای کار در اورژانس، مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غفور راستین پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سال‌روز فوریت‌های پزشکی ضمن تبریک این روز و تقدیر از نیروهای اورژانس، اظهار داشت: همکارانم در اورژانس مقابل کرونا ایستادند، دستشان را می‌بوسم که با ایثارگری جانشان را به خطر می‌اندازند  تا جان یک هموطن را نجات دهند، این سعادتی است که قسمت هرکس نمی‌شود، این عزیزان گاهی در طول روز ۱۰ بار با مریض کرونایی فاصله  ۱۰۰ کیلومتر در ترافیک شهر را طی می‌کنند.

تقدیم 2 شهید و ابتلای 375 نفر از پرسنل اورژانس به کرونا

رئیس اورژانس استان اصفهان ادامه داد: این باعث شده این عزیزان جان و هستی‌شان را در طبق اخلاص بگذارند؛ از مجموعه حدود ۷۰۰ نفر پرسنل رسمی ۳۷۵ نفر مبتلا به کرونا شدند و در این راه ۲ شهید دادیم که شهید شامگاهی در شرف بازنشستگی جان خود را فدای مردم عزیزمان کرد، شهید باقری نیرویی که سالیان سال با ما کار می‌کرد دیگر همکار شهید ما بود؛ لذا این عزیزان قابل ستایش هستند.

مسوولیت سنگین دیسپچ‌ها در اورژانس

وی با اشاره به عملکرد اورژانس در سال ۹۹ عنوان داشت: در سال ۹۹ با وجود ۱۵۰ پایگاه ۲۳۵هزار ماموریت انجام دادیم و این در مقابل ۱ میلیون امدادخواهی است؛ تمام تلاش ما در مجموع اورژانس پیش بیمارستانی با حداکثر توان یعنی ۲۵ درصد امدادخواهی‌ها منتج به اعزام آمبولانس و انتقال به بیمارستان شده و بقیه بار مسوولیت و راهنمایی با دیسپچ (مرکز پیام115) ما است که انگشتر شمار هستند و ۴هزار تلفن در ۲۴ ساعت باید پاسخگو باشند و از بین این‌ها ۷۰۰ تا ۸۰۰ مریض اورژانسی را باید انتخاب کنند که هم بار اخلاقی و هم قانونی را باید بپذیرند.

راستین افزود: از مجموعه اعزام‌های سال گذشته، ۱۸۰ هزار مورد کیس‌های غیر ترومایی بودند و حدود ۵۵ هزار نفر حوادث ترافیکی و حادثه‌ها بودند؛ از ابتدای کرونا بار مسوولیتی اورژانس پیش‌بیمارستان بیشتر و سخت‌تر شد و از اسفند سال ۹۸ تا امروز ۲۷هزار و ۵۰۰ مریض کرونایی را به عنوان کیس کرونا به بیمارستان‌ها انتقال دادیم که نزدیک به ۱۵ درصد و در بعضی پیک‌ها نزدیک به ۵۰ درصد ماموریت‌ها، مریض‌های کرونایی را به مراکز درمانی انتقال دادند.

انجام ۱۴۵ هزار ماموریت از ابتدای امسال

رئیس اورژانس استان اصفهان با بیان این‌که در پیک پنجم کرونا در سطح استان اصفهان در روزهای بعد از تاسوعا و عاشورا تا ۵۰۰ کیس کرونایی به مراکز درمانی انتقال داده شد، تصریح کرد: به همین دلایل همکارانم خودشان هم مبتلا شدند، از ابتدای امسال تا امروز ۱۴۵ هزار ماموریت انجام شده، ۸۰ هزار کیس‌های غیر تصادفی و حدود ۶۰ هزار مریض‌های حوادث ترافیکی و حادثه ها است که در دل این‌ها، کیس‌های کرونایی هم انتقال داده شده است و به حجم استرس نیروها اضافه کرده است.

نیاز اورژانس به مدی‌کوپتر

وی در خصوص اورژانس‌های هوایی استان اصفهان، بیان داشت: در کنار اورژانس زمینی پایگاه اورژانس هوایی هم برقرار است که این پایگاه در قرارداد با هوانیروز است؛ گاهی ماموریت می‌خورد ولی لغو ماموریت ایجاد می‌شود به این دلیل که ما در اورژانس باید مدی‌کوپتر داشته باشیم که آپشن‌های خاص مثل پرواز در شب دارد ولی هلیکوپتر نظامی است و برای نقل و انتقال معمولا استفاده می‌شود و با غروب آفتاب نمی‌تواند پرواز کند.

راستین با بیان اینکه با همین تعداد محدودیت که داشتیم سال گذشته ۳۶ پرواز با ۵۶ نفر مریض مصدوم تصادفی و غیر تصادفی که ۱۰۰ درصد انتقال موفقیت‌آمیز بوده است داشتیم، افزود: از ابتدای امسال نیز ۱۸ پرواز داشتیم، با ۲۸ نفر که این‌ها هم تقریبا موفقیت‌آمیزبوده و امید است با توجه به وسعتی که استان دارد و  با توجه به اینکه دورترین پایگاه ما نسبت به مرکز ۴۸۰ کیلومتر است، بتوانیم با دو بالگردی که سهم استان است، از طریق اورژانس هوایی پوشش دهیم، قول سازمان اورژانس کشور است که اگر بستر این فراهم شود، دو پایگاه هوایی در استان ایجاد می‌شود.

رئیس اورژانس استان اصفهان با بیان این که از موتورلانس محرومیم، اظهار داشت: جزء قول‌های سازمان اورژانس کشور است که حداقل ۳۵ تا ۵۰ موتورلانس برای استان داشته باشیم که با توجه به وضعیت ترافیک پیگیر هستیم تا به محض خریداری و ورود به سیستم، از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز در بعضی مناطق کمبود پایگاه داریم ولی مشکلات خاص راه‌اندازی این اجازه را نداده که راه‌اندازی شود یا شرایط جغرافیایی این اجازه را نمی‌دهد، گفت: محدوده انارک به چوپانان ۹۰ کیلومتر است که پایگاهی وجود ندارد و جایی هم نیست که پایگاه بزنیم؛ امنیت، امکانات،  برق، تلفن و سیستم‌های بستری لازم فراهم نیست، بیشترین مشکل از لحاظ راه‌اندازی پایگاه کلان شهر اصفهان است که نسبت به جمعیت مقداری عقب هستیم و یکی جاده‌های ترانزیتی شرق استان و بقیه مناطق تقریبا مطابق با استانداردهایی است که سازمان اورژانس اعلام کرده است.

رسیدگی به مطالبات به حق عوامل اورژانس

راستین عنوان داشت: مطالبات مطرح شده پرسنل کاملا به حق است، قول رئیس دانشگاه این بود که تا هفته آینده خواسته‌ها بررسی خواهد شد و آن چیزی که به حق است برمبنای رویه دانشگاه پرداخت خواهد شد.

رئیس اورژانس استان اصفهان افزود: بعضی از مطالبات از نظر آن‌ها قانونی است ولی بعضی اتفاقات رخ داده است که آن را غیر قانونی می‌کند.

وی تصریح کرد: فوق‌العاده ویژه‌هایی که از پارسال شامل کل نیروهای دانشگاهی شد، شامل نیروی شرکتی ما نشد چون کار حجمی بود و طبق دستورالعمل شامل قرارداد نمی‌شد.

پرداخت فوق‌العاده ویژه از ابتدای شهریورماه

راستین بیان داشت: با صحبت‌هایی که صورت گرفت، قرار بر این شد که فوق‌العاده ویژه از ابتدای شهریور به این عزیزان پرداخت شود.

رئیس اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه آمبولانس برخلاف وسیله شخصی ۲۴ ساعت درحال فعالیت است، افزود: در ۱۵۰ پایگاه ۳۰۰ دستگاه داریم که کمتر استانی دو برابر تعداد پایگاه آمبولانس دارد، با این اوصاف ۵۰ دستگاه آماده در شهرستان‌ها داریم و حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد درحال بازسازی داریم.

وی ادامه داد: تعدادی از این ۳۰۰ دستگاه را در حد محدود در اختیار مراکز درمانی که‌ مشکل آمبولانس پیدا کردند، قرار دادیم و یک تعدادی هم اسقاط شدند که تلاش می‌کنیم بازسازی شوند تا زمانی که عمرشان تمام شود؛ همچنین ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس داریم.

راستین در خصوص پدهای بالگرد خاطر نشان کرد: تا امروز کلنگ ۴۲ پد در سطح استان زدیم، ۱۸ پد عملا بهره‌برداری شده و بقیه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، وجود پد برای بالگرد اهمیت دارد و پرواز نشست و برخاست ایمنی دارد؛ نسبت به تمام استان‌ها بیشترین پد را پیگیر شدیم و الان در شرف ساخت هستیم.

جذب نیروهای متقاضی در اورژانس به صورت شرکتی

رئیس اورژانس استان اصفهان در خصوص نیروی انسانی و کمبود نیرو در اورژانس، گفت: ریاست دانشگاه اعلام کرد که اگر نیروی متقاضی داریم تا زمان برطرف شدن کمبود نیرو می‌توانیم به صورت شرکتی جذب و استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دو بار فراخوان دادیم که از حدود ۱۰۰ نفر که ثبت نام کرده بودند نزدیک به ۲۰ نفر واجد شرایط بودند، برای گرفتن نیرو مجوز داریم ولی متقاضی نداریم و اگر تکنسین فوریت پزشکی و کارشناس اتاق عمل و پرستازی و کاردارن هوشبری وجود دارند، مراجعه کنند و به صورت شرکتی مشغول به کار شوند؛ معمولا هرسال نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانی به رسمی تغییر وضعیت می‌دهند، حداکثر توان را روی نیروی انسانی گذاشتیم.

راستین عنوان داشت: از ۲۶ شهریور اگر با موبایل با اورژانس زنگ تماس گرفته شود، با پیگیری‌های انجام شده در خصوص لوکیشن دیگر نیاز به آدرس‌دهی نیست و اگر کسی آدرس بلد نباشد، همکارانم لوکیشن را دریافت می‌کنند و آمبولانس فرستاده می‌شود.

استخدام نیروی خانم در آینده

وی در پایان خصوص امکان جذب بانوان در عملیات‌های اورژانس گفت: سازمان اورژانس کشور یکی از سازمان‌های اصلی در سطح کشور است و یکی از سیاست‌ها این است که ۵۰ درصد جمعیت آقایان و ۵۰ درصد بانوان هستند؛ درحال حاضر دانشکده برای گرفتن نیروی تکنسین خانم‌ها فعال است و بر مبنای سهمیه اگر فارغ‌التحصیل شوند، در استان‌ها مراکز قطب به آمبولانس ویژه خانم‌ها مجهز می‌شوند که هم تکنسین و هم همکار دارند و ما برای خیلی از اعزام ها از وجود آن‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ق30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول