اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس‌جمهور در ساماندهی بحران زاینده رود اصفهان ورود پیدا کند/ دیپلماسی اقتصادی در دولت با جدیت دنبال شود

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: حجم مشکلات پیش آمده در زاینده‌رود به گونه‌ای است که در صورت عدم توجه جدی، به زودی بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که ناشی از عدم رسیدگی به زاینده رود است را شاهد خواهیم بود.

رئیس‌جمهور در ساماندهی  بحران  زاینده رود اصفهان ورود پیدا کند/ دیپلماسی اقتصادی در دولت با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه‌های اصفهان علی رغم تمام تلاش‌هایی که در طول سال‌های گذشته و اکنون‌ دارند، اما ضعیف شدند و این ضعف کلی با حمایت‌های همه جانبه مادی و معنوی باید به سرعت جبران و این روند تسهیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان افزود: در راستای حمایت از اصحاب رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان باید بیش از این نقش حمایتی خودش را ایفا کند و از طرفی مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی که جنبه عمومی دارند نیز باید رسانه‌ها را حمایت کنند.

مقتدایی گفت: خبرنگاران  و رسانه‌ها نقش پیوند دهنده افکار عمومی با متولیان و تصمیم گیرندگان را دارند لذا باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرند تا از آنان غفلت نشود؛ اگر لازم است رسانه‌ها به سامانه‌ها دسترسی پیدا کنند و داده‌های لازم در اختیار آنان قرار گیرد تا خبرنگاران فعال و پر نشاط داشته باشیم چون آنان با حرکت و فعالیت خود برای ما نوید بخش یک جامعه‌ای پرتحرک و سالم و عاری از فساد هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افقی که برای اصحاب رسانه وجود دارد مطلوب نیست، باید یک افق روشن‌تری برای حمایت از رسانه‌ها در ابعاد مختلف ایجاد کنیم، حمایت از رسانه‌ها حمایت از جامعه‌ای سالم است چون داشتن رسانه‌های قوی یک ضرورت امروز ما در سطح محلی و ملی است،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان باید مشکلات اصحاب رسانه و عکاسان مشغول به کار در مجموعه‌های مختلف خبری را پیگیر شود، هر کسی که قدرت نرم را در جمهوری اسلامی افزایش می‌دهد باید حمایت شود.

وی بیان داشت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم هستیم، چند نکته مهم باید اعلام شود، در گام نخست باید معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی از قشر خبرنگاران باشد تا توانمندی حل مشکلات اصحاب رسانه را داشته باشد چون معاونت مطبوعاتی جدید می‌تواند قامت فساد ستیزی را مهم‌تر و برجسته کند و اگر بی‌دقتی صورت گیرد و در به پاشنه قبلی بچرخد این یک نقطه ضعف برای دولت سیزدهم خواهد بود.

مقتدایی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز باید رسالت خود را نسبت به مطبوعات و رسانه‌های کشور با دقت و سرعت بیشتری  انجام دهد، البته امروز بنده در این خصوص با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مکاتبه‌ای انجام دادم و در روزهای آینده نیز از کمسیون فرهنگی مجلس به صورت حضوری می‎خواهم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در رابطه با دیپلماسی اقتصادی و روابط با کشورهای همسایه، گفت: برای نخستین بار در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یک کمیته دیپلماسی اقتصادی تشکیل دادیم و مسؤولیت آن نیز عهده‌دار هستم.

وی افزود: در مذاکراتی که با وزیران امور خارجه، صمت، جهاد کشاورزی، نفت و سایر وزیران مربوطه داشتیم متذکر شدیم که بحث دیپلماسی اقتصادی در برنامه‌ها گنجاده و حتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز بیان  کنند، استان اصفهان قطب کشاورزی و دامدارای و صنعت گردشگری است و در صنعت گردشگری سلامت و بهداشت باید حمایت شود و اجرای این امر مهم با داشتن دیپلماسی اقتصادی فعال‌ خواهد شد.

مقتدایی در رابطه با وضعیت افغانستان، گفت: در سال‌های گذشته آمریکایی‌ها از عراق و سوریه و اکنون از افغانستان فرار کردند، این اتفاق مهم یک فرصت برای مردم افغانستان است تا برای سرنوشت آینده کشورشان تصمیم بگیرند، در امور داخلی افغانستان دخالت نمی‌کنیم اما شرایط کشور افغانستان به دلیل همجوار بودن با ایران برای ما مهم است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع زاینده‌رود اصفهان، گفت: رئیس‌جمهور در زمینه ساماندهی آب زاینده رود اصفهان ورود پیدا کند، حجم مشکلات پیش آمده در  زاینده رود به گونه‌ای است که در صورت عدم توجه جدی، به زودی بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که ناشی از عدم رسیدگی به زاینده رود است را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: با همکاری و همدلی در سطح استان و ملی می‌توانیم سطوح علمی فنی اداری زاینده رود را دنبال کنیم، رئیس جمهور به صورت سر زده با حضور در مناطق محتلف کشور از نزدیک در جریان مشکلات قرار می‌گیرد و ضرورت دارد که در زمینه مشکلات زاینده‌رود  نیز که حتی کابینه آن هم در جریان قرار دارند به صورت سرزده بازدیدی داشته باشد.

 مقتدایی گفت: صبر مردم اصفهان در خصوص بحران زاینده‌رود لبریز شده است لذا در باب رسیدگی به این معضل بزرگ نامه‌ای برای ارسال به رئیس جمهور  تنظیم کردیم تا ورود جدی پیدا کند، اگر دولت سیزدهم اهتمام لازم در حل مشکل مردم داشته باشد مشکل زاینده‌رود نیز از نخستین مشکلاتی این استان است که ضرورت دارد در هیأت دولت مطرح شود چون نه تنها معیشت مردم استان اصفهان از لحاظ کشاورزی و صنعتی را تحت شعاع قرار داده است بلکه عدم رسیدگی به آن به سایر استان‌ها اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول