اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت برگزار می‌شود

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت گفت: نخستین دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای آزاد و شاغل در رسانه‌های مختلف کشور و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با رسانه برگزار می‌شود.

نخستین دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بهنام افشار با اشاره به اینکه صنعت از جمله شاخص‌های مهم و اثرگذار در رشد و توسعه اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار قلمداد می‌شود، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های دنیای مدرن، صنعت و صنعتی شدن است.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت گفت: معرفی و تبیین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت و چالش‌ها و موانع آن برای افکار عمومی، یک ضرورت انکارناپذیر است که باید بیش ‌از پیش مورد توجه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مختلف قرار گیرد، چرا که رسانه‌ها نیز نقش مهمی در رونق اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار دارند.

وی افزود: پیوند رسانه و صنعت، بر مبنای نوعی رویکرد تخصصی و مبتنی بر فهم و شناخت دانش صنعت از سوی روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف به‌عنوان یک ضرورت مهم باعث شده جهاد دانشگاهی واحد اصفهان براساس رسالت آموزشی، تخصصی و رسانه‌ای خویش، دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت را ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای شاغل در رسانه‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کند.

افشار با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاری تخصصی شکل حرفه‌ای، مدون و تکامل‌یافته‌ای از دانش و حرفه روزنامه‌نگاری مدرن است، بیان کرد: روزنامه‌نگاری تخصصی در ایران آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه جدی قرار نگرفته است و همچنان در این زمینه خلأهایی احساس می‌شود.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت ادامه داد: دوره آموزشی ژورنالیسم صنعت ایده‌ای است که برای اولین بار در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان طراحی ‌شده و قرار است که با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شود.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران، مسؤولیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی متعددی برای خود تعریف کرده که یکی از برجسته‌ترین آن، ارتباط مؤثر و مداوم با رسانه‌های مختلف است، برهمین اساس این دوره با حمایت شرکت فولادمبارکه اصفهان برگزار می‌شود.

افشار، اهداف برگزاری این دوره را توسعه و تقویت روزنامه‌نگاری تخصصی در ایران، ارتقاء دانش تخصصی روزنامه‌نگاران در زمینه صنعت و تربیت روزنامه‌نگاران تخصصی در حوزه صنعت دانست و گفت: دوره ژورنالیسم صنعت در شش سرفصل کلی تدوین‌شده که در هر فصل سعی شده است با بهره‌گیری از استادان و صاحب‌نظران برجسته کشوری در حوزه صنعت و رسانه، اهداف پیش‌بینی‌شده برای این دوره محقق شود.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت گفت: این دوره در ۶ سرفصل آموزشی تدوین شده و در هر فصل سعی شده است با بهره‌گیری از استادان و صاحب‌نظران برجسته کشوری در حوزه صنعت و رسانه، اهداف پیش‌بینی‌شده برای این دوره محقق شود، روزنامه‌نگاری تخصصی، مبانی و تحلیل اقتصاد کلان، تحلیل صنعت، روزنامه‌نگاری صنعتی، صنعت و توسعه و روزنامه‌نگاری مدرن از سرفصل‌های این دوره است.

وی افزود: در آخرین بخش از این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان از فولاد مبارکه اصفهان بازدید خواهند کرد و نسبت به فرایندهایی که به‌صورت تئوری برای آن‌ها توضیح داده‌ شده، آگاهی و اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند.

افشار در خصوص شرایط شرکت در این دوره عنوان کرد: دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آزاد و شاغل در رسانه‌های مختلف، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود و تمامی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌ها برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره باید معرفی‌نامه و کارت خبرنگاری خود را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت گفت: روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی آزاد که هیچ نوع رابطه استخدامی با رسانه‌ها ندارند، باید الزاماً کارت خبرنگاری و رزومه فعالیت رسانه‌ای خود را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند.

وی افزود: تمامی علاقه‌مندان به شرکت در دوره الزاما باید رزومه فعالیت رسانه‌‌ای را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند، در این بخش، خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی پذیرش و نام‌نویسی می‌شوند که رزومه آن‌ها در کمیته ارزیابی موفق به کسب حداقل نمره ۷۰ از مجموع نمره ۱۰۰ شود.

افشار در خصوص زمان برگزاری دوره بیان کرد: این دوره در قالب ۶۰ ساعت کلاس نظری و ۱۲ ساعت عملی از دوم شهریور تا پانزدهم مهرماه به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت با اشاره به اینکه اساتید این دوره از اساتید صاحب‌نظر و مطرح کشوری در حوزه رسانه و صنعت هستند، خاطرنشان کرد: شهریه دوره ۱۳ میلیون ریال است، اما به خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که از سوی رسانه‌های مربوطه معرفی شوند، ۹۵ درصد تخفیف اختصاص پیدا می‌کند. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، علوم ارتباطات و روابط عمومی نیز از ۸۵ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره می‌توانند به نشانی http://reg.jdisf.ac.ir/nt/  مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۹۳۲۳۶۴-۰۳۱ (معاونت فرهنگی) و ۰۹۹۴۱۶۷۶۴۵۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول