اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روزانه بیش از هزار نفر از فرهنگیان در شهر اصفهان واکسینه می‌شوند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی دو مرکز تجمیع واکسیناسیون فرهنگیان در شهر اصفهان، روزانه بالای هزار نفر واکسینه خواهند شد و امیدوارم بتوانیم مهرماه متفاوتی را رقم بزنیم.

روزانه بیش از هزار نفر از فرهنگیان در شهر اصفهان واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی با تبریک به دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور ۱۴۰۰ به‌خصوص پذیرفته‎‌شدگان تک‌رقمی اظهار داشت: ۴ نفر از رتبه‌های تک رقمی رشته‌های ریاضی، تجربی، زبان و علوم‌انسانی از دانش‌آموزان اصفهان بودند که حاصل تلاش آنها، معلمان و خانواده‌ها است و به همه آنها خداقوت می‌گویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: روز اول مهرماه روز متفاوتی خواهد بود چرا که آحاد مردم به جهت بازگشایی مدارس حس و حال خاصی دارند و هرساله شاهد شور و نشاط دانش‌آموزان در ابتدای مهر بودیم اما سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این اتفاق رخ نداد و در مهرماه کلاس‌ها در فضای مجازی آغاز شد.

وی افزود: این موضوع به دغدغه‌ای برای ما تبدیل شده بود و در این مدت نیز هرگاه شنیدیم یکی از فرهنگیان به ویروس کرونا مبتلا شده یا به همین دلیل از بین ما رفته نگران شدیم اما به‌واسطه تلاش دوستان در وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در مردادماه واکسیناسیون فرهنگیان آغاز شود که ما از ۹ مردادماه در شهرستان‌ها این کار را آغاز کردیم و در اصفهان نیز از ۱۰ مردادماه در دو مرکز تجمیعی، واکسیناسیون آغاز شد.

اعتدادی خاطرنشان کرد: روزانه بالای هزار نفر از فرهنگیان در این دو پایگاه واکسینه می‌شوند که فرهنگیان شاغل در نواحی یک، ۳ و ۵ در محل کانون امام خمینی(ره) واقع در خیابان دستگرد و فرهنگیان شاغل در نواحی ۲، ۴ و ۶ در ورزشگاه شهید خرازی واقع در چهارراه پیروزی در کنار گذر اتوبان آقابابایی واکسینه خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم مهرماه متفاوتی را با جنب‌وجوش دانش‌آموزان رقم بزنیم، دغدغه خانواده‌ها بازگشایی مدارس است و آنها نیز از ما می‌خواهند که این اتفاق بیفتد و من هم به‌عنوان یک پدر خوشحال می‌شوم که در ابتدای مهر فرزندم به مدرسه برود و در فضای فیزیکی مدرسه تحصیل خود را ادامه دهد.

آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در ۱۰ شهرستان

آذرکیوان امیرپور نیز در خصوص روند واکسیناسیون معلمان، اظهار کرد: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌هایی که وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش برای واکسیناسیون معلمان داشته است روند اجرای این برنامه از هفته گذشته آغاز شده و فرآیند واکسیناسیون معلمان در ۱۰ شهرستان اصفهان شروع شده است و مابقی شهرستان‌ها هم شروع می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همه معلمان رسمی پیمانی، خرید خدمات آموزشی، قراردادی و معلمان مدارس غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون فرهنگیان هستند و تزریق واکسن کرونا به معلمان از هفته قبل در ۱۰ شهرستان اصفهان آغاز شده است و در حال حاضر قریب به ۴ هزار نفر از معلمان در کل استان اصفهان واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۴۳ مرکز تزریق واکسن کرونا در شهرستان‌های استان و ۲ مرکز در شهر اصفهان از امروز برای واکسیناسیون معلمان فعال شد، در شهر اصفهان یک مرکز واکسیناسیون در کانون امام خمینی(ره) و یک مرکز در ورزشگاه چهار راه پیروزی برای فرایند واکسیناسیون معلمان فعالیت دارند.

انتخاب نوع واکسن برای معلمان اختیاری است

امیرپور خاطرنشان کرد: واکسن سینوفارم چینی، کوو ایران برکت و واکسن‌های دیگر برای تزریق معلمان وجود دارد و این برنامه اختیاری بوده و معلمان می‌توانند هر نوعی واکسنی که تمایل دارند را برای تزریق انتخاب کنند و روند واکسیناسیون فرهنگیان وابسته به آمار آنها دارد که در هفته‌های آینده ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: در همه شهرستان‌ها یک پایگاه واکسیناسیون برای معلمان فعال است و همه آن‌ها مشمول این طرح می‌شوند، برای روند واکسیناسیون معلمان مطابق اعلام معاونت درمان دوز اول واکسن تا هفته آینده تزریق می‌شود و بعد از مدتی و تا قبل از بازگشایی مدارس دوز دوم هم تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول