اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت توجه به تولید برق هسته‌ای برای عبور از مشکلات

امام جمعه نطنز گفت: امروز ۳۱ کشور جهان از برق هسته‌ای استفاده می‌کنند و کشور ایران که برای هسته‌ای شدن هزینه‌های زیادی پرداخته فقط ۱/۲ درصد تولید برق هسته‌ای را دارد.

ضرورت توجه به تولید برق هسته‌ای برای عبور از مشکلات

‌به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه نطنز اظهار کرد:رنج رفتن برق و آب برای ملت سخت شده و انتظار می‌رود مسؤولان همت ویژه‌ای به خرج دهند و البته با صرفه‌جویی و همراهی مردم هم کارساز است.

امام جمعه نطنز افزود:رهبری معظم انقلاب در سال‌های گذشته در خصوص استفاده از برق هسته‌ای تذکرات جدی را داده بودند ولی متاسفانه مسؤولان هیچ توجهی به این تذکرات نداشته و امروز ما مشکل قطعی برق داریم. 

وی تصریح کرد:امروز ۳۱ کشور جهان از برق هسته‌ای استفاده  می‌کنند و کشور ایران که برای هسته‌ای شدن هزینه‌های زیادی پرداخته فقط امروز  ۱/۲ درصد تولید برق هسته‌ای را دارد.

یعقوبی خاطر نشان کرد: بعضی ها چنان توجیه می‌کنند که کشور ما با وجود داشتن انرژی های فسیلی و آب نیاز به برق هسته‌ای ندارد اما در کشور فرانسه با وجود آب بسیار زیاد امروز ۷۲ درصد برق آن از انرژی هسته‌ای تامین می‌شود یا کشور اوکراین ۵۴ درصد برقش را از انرژی هسته ای می گیرد.

امام جمعه نطنز در بخش دیگری از سخنانش گفت:۱۸ تیر ۵۹ یادآور کشف کودتای پایگاه نوژه  است، شهید نوژه خلبان بود و متوجه نقشه دشمن  شد و کودتای دشمن نقش بر آب شد از اول انقلاب تاکنون دشمن بارها خواستار زدن ضربه به نظام شده است و اما خداوند متعال حافظ و نگهبان انقلاب بوده و بارها کودتای دشمن مانند نوژه و طبس و سایر نقشه ها را نقش بر آب کرده است.

یعقوبی با اشاره به روز جهانی جمعیت،گفت: در روز جهانی جمعیت کشورهای غربی برای کشور ما نقشه ریخته و خواستار کنترل جمعیت شدند در حالی که این کنترل جمعیت امروز به بحث پیری جمعیت منجر شده و در آینده مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد امیدواریم امر ازدواج آسان تا بحران جمعیتی  حل شود.

مشورت رئیس جمهور منتخب با رقبا اقدام عاقلانه و حکیمانه بود

حجت الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود  در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن اشاره  به 
انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه،اظهار کرد: حجت‌الاسلام اژه‌ای که از شاگردان شهیدین انقلاب، بهشتی و قدوسی است و توسط آیت‌الله قدوسی جذب قوه قضائیه شد و از جمله قدیمی‌ترین مدیران قوه قضائیه است که مدارج مسؤولیتی را در یک سیر طبیعی و با کسب تجارب گرانسنگ قضاوت و مدیریت، طی‌ کرده است.

امام جمعه بادرود افزود: اژه‌ای قاضی پرونده‌های سنگین سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی بوده است و پرونده‌هایی چون؛ محاکمه باند سیدمهدی هاشمی و سیدهادی‌ هاشمی (داماد آقای منتظری)، فساد اقتصادی فاضل خداد و فساد مدیریتی کرباسچی در اوایل دهه 70، پرونده مه‌آفرید خسروی و نیز پرونده روزنامه‌های زنجیره‌ای از این قبیل است.

وی ادامه داد:علاوه بر قضاوت قاطعانه در موارد مختلف تجربه‌های مدیریتی وی که آخرین آن معاون اولی قوه قضاییه طی 5سال گذشته بوده است و نیز تصدی او بر وزارت اطلاعات در دولت نهم، مزیت مدیریتی اژه‌ای محسوب می‌شود.

قاسمی در خصوص سومین ویژگی رئیس جدید قوه قضائیه ،تصریح کرد:مردمی بودن، ساده‌زیستی، پاکدستی، کار بدون سروصدا، آشنایی با رسانه و کار رسانه‌ای، نیز از جمله ویژگی‌های محسنی اژه‌ای است که امید به امتداد تحول را در قوه قضائیه دوچندان کرده است.

امام جمعه بادرود اذعان کرد: اکنون و پس از تشکیل مجلس انقلابی و انتخاب قالیباف به ریاست مجلس برای سال دوم و نیز انتخاب قاطعانه رئیسی در انتخابات 1400، با انتصاب اژه‌ای ضلع سوم مثلث تحول تکمیل شده است، حالا دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری و تعلل نمانده است. مردم از این تحول در سطح بالای مدیریت کشور انتظار تغییر و تحول به‌نفع منافع ملی و مردم را دارند.

قاسمی خاطر نشان کرد:به نظر می‌رسد امروز از جمله مصادیق تقوای الهی مراعات نمودن پروتکل بهداشتی در رابطه با ویروس کرونا و ویروس هندی دلتاست که متاسفانه اخباری از گوشه و کنار کشور می‌رسد که واقعاً نگران کننده است، از جمله در استان سیستان و بلوچستان که اوضاع خیلی وخیم گزارش شده است پیام این خبر ناگوار این است که مردم شیوه های بهداشتی را جدی بگیرند و بدون ماسک از منزل بیرون نروند.

امام جمعه بادرود گفت: الان متاسفانه ایران مجدداً در وضعیت بسیار سخت قرار گرفته است لذا باید ما مردم خود برای جلوگیری از این ویروس هندی دلتا که گفتند به مراتب مسری بودن او از کرونا هم بیشتر است پیش‌قدم شویم.

وی اظهار کرد: از جمله مسائلی که باید این روزها مورد توجه قرار بگیرد، مسأله استفاده صحیح از آب و برق است همانطور که می دانید در سال جاری به دلایل متعددی از جمله کاهش نزولات آسمانی و افزایش مراکز غیرمجاز رمز ارز صنعت برق با مشکل کمبود انرژی مواجه شده است، از آنجایی که طبق بخشنامه اماکن مذهبی مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت هزینه انرژی معاف می باشند باید در این موقعیت حساس و هوای گرم متولیان حسینیه‌ها و مساجد نظارت بیشتری داشته باشند تا با مشکل قطع برق مواجه نشویم یعنی جلوی زیان وضرر زدن را به بیت المال را بگیریم.

قاسمی در ادامه گفت: باید از رفتار شایسته، عاقلانه و عالمانه رئیس جمهور منتخب برای مشورت با رقبای انتخاباتی خود که در جهت حل مشکلات کشور در هفته گذشته داشتند تقدیر و تشکر نمایم، چراکه این حرکت زیبا در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

امام جمعه بادرود با اشاره به بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، گفت: این قیام مردمی نشان داد که مردم در پاسداری از دین و اعتقادات و حیا و حجاب مصمم هستند که در هر شرایطی آن را حفظ کنند و اینکه در این راه کشته شوند چراکه اعتقاد به حجاب از مسلمات و ضروریات دینی ماست.

وی تصریح کرد: آنچه که مایه ارزش و افتخار و مباهات است همین حفظ حجاب است،دشمنان ما برای زدودن حجاب اسلامی برنامه ریزی کرده و علی الدوام هم تحت عنوان دفاع و حمایت از حقوق زنان از بی‌حجابی و آزادی زنان سخن می‌گویند ،دشمنان ما هدفشان خدمت به زن نیست هدف آنها بدون تردید نابود کردن عفت و عصمت زنان و دختران ماست و می‌خواهند آن‌ها به این وسیله به اهدافشان برسند.

قاسمی گفت:بانوان و جامعه دینی ما باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و عزیزان خود را توجیه کنند که حجاب یک امر اسلامی دینی و قرآنی است و ما نیز به حول و قوه الهی مسأله حجاب و عفاف را در متن جامعه خود احیا خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول