اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان در آستانه موج پنجم کرونا/ افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در آستانه بازگشت به شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، بیان کرد: به محض اینکه تعداد موارد بستری بالا برود، احتمال تغییر رنگ استان اصفهان وجود دارد.

اصفهان در آستانه موج پنجم کرونا/ افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: از هفته‌های پیش بیماران بستری و پذیرش ثابت شدند اما در هفته گشته روند ابتلا و بیماران شناسایی شروع به افزایش کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: افزایش موارد ابتلا سبب شده بعضی از شهرستان‌ها از رنگ زرد به نارنجی تغییر پیدا کنند و تعداد شهرستان‌های نارنجی نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است و نخستین شهر ما یعنی اردستان از امروز شنبه قرمز شد.

وی با بیان اینکه اگر روند به همین منوال پیش رود علاوه بر تغییر سایر آمار از جمله موارد بستری و بیماران حاد و بدحال، احتمال تغییر رنگ شهرهای نارنجی به قرمز بیشتر می‌شود، گفت: حدود ۲ هفته است که تعداد بیماران بستری بر روی عدد ۹۰۰ مانده است و نه تنها تعداد آن‌ها کم نشده بلکه با روند افزایشی، تعداد افزایش بیماران بستری وجود دارد.

نجیمی با اشاره به علل افزایش کرونا در استان اصفهان بیان کرد: هر موجی اتفاق می‌افتد در قله موج با حساسیت‌هایی که ایجاد می‌شود و با درک خطر محدودیت‌هایی برقرار می‌شود به محض اینکه آمار کاهش پیدا می‌کند، یک عادی‌انگاری و رهاسازی محدودیت‌ها و پروتکل‌ها اتفاق می‌افتد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد، اما خیلی این محدودیت‌ها رعایت نمی‌شود، خیلی‌ها فکر می‌کردند با آمدن واکسن بیماری تمام شده است، این دلایل سبب شده در آستانه موج پنجم کرونا در اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در آستانه بازگشت به شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، بیان کرد: به محض اینکه تعداد موارد بستری بالا برود، احتمال تغییر رنگ استان اصفهان وجود دارد.

نجیمی با بیان اینکه احتمال می‌دهیم در اصفهان ویروس کرونای هندی وجود داشته باشد اما هنوز مورد تأیید شده‌ای نداریم، عنوان کرد: اصفهان توان تشخیص این نوع ویروس را ندارد و باید نمونه‌ها را به آزمایشگاه‌های تهران بفرستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه احتمال موج پنجم کرونا در اصفهان وجود دارد و جدی است، خاطرنشان کرد: از مردم، اصناف و اماکن درخواست داریم خودشان پروتکل‌ها را رعایت کنند، چون ایجاد یک موج جدید نه تنها به کادر درمان یک فشار مضاعفی را وارد می‌کند بلکه مجدد ممکن است سبب ایجاد محدودیت‌ها شود، بنابراین با رعایت پروتکل‌ها از افزایش تعداد بیماران کرونایی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول