اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست زاینده‌رود/ کمبود ۳.۲ مترمکعب در ثانیه آب شرب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مسؤولان آب و فاضلاب در استان اصفهان برای دسترسی پایدار مردم به آب شرب نهایت تلاش خود را به خرج داده‌اند و مسؤولان وزارت نیرو نیز باید از برداشت بی‌رویه آب در بالادست جلوگیری کنند.

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست  زاینده‌رود/ کمبود ۳.۲ مترمکعب در ثانیه آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، منصور شیشه فروش در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آب در استان اصفهان در خصوص مصرف سرانه آب شرب در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر مصرف سرانه آب در اصفهان ۱۵۷ لیتر در شبانه روز است که بیانگر مصرف بهینه آب شرب در اصفهان است، پس می‌طلبد مسؤولان امر برای راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ تلاش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در چند سال اخیر آبفای استان اصفهان با استفاده از فناوری‌های نوین مانند سامانه تله متری، آب شرب را عادلانه توزیع کرده است و این روند باید برای گذر از بحران بی آبی همچنان ادامه یابد.

وی با بیان این که تمام دستگاه‌های اجرایی باید ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، گفت: برای گذر از بحران بی آبی در اصفهان همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ملزم به مصرف بهینه آب هستند در غیر این صورت به عنوان مشترک پر مصرف با آن‌ها برخورد می‌شود.

شیشه‌فروش مدیریت اضطراری تنش آبی در همه دستگاه‌های اجرایی استان را ضروری برشمرد و بیان کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در استان باید راهکارهای مقابله با بحران بی‌آبی را تدوین و آن را اجرایی کرده و بدین منظور می‌توانند از ظرفیت کارشناسی آبفای استان اصفهان بهره‌مند شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر مدیریت مصرف آب عنوان کرد: هم اکنون مدیریت مصرف یکی از عوامل مهم در گذر از تنش آبی در اصفهان است و تمامی صنف‌ها و فعالان صنعتی باید راهکارهای مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: مسؤولان آب و فاضلاب در استان اصفهان برای دسترسی پایدار مردم به آب شرب نهایت تلاش خود را به خرج داده‌اند و مسؤولان وزارت نیرو نیز باید از برداشت بی‌رویه آب در بالادست جلوگیری کنند.

ناصر اکبری، معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به شرایط بسیار سخت تأمین و توزیع آب شرب گفت: امسال برای تأمین پایدار آب شرب مردم با کمبود ۳.۲ مترمکعب در ثانیه مواجه هستیم و این در حالی است که به ازای افزایش هر درجه دما ۳۰۰ لیتر در ثانیه بر مصرف آب افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر عدالت در توزیع آب خاطرنشان کرد: استان اصفهان به دلیل برخورداری از سامانه‌ها و تأسیسات نوین در بخش بهره‌برداری، توانایی توزیع عادلانه آب در اصفهان را دارد و شهروندان نیز می‌توانند با کاهش ۱۵ لیتری مصرف خود در شبانه روز، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را در گذر از این تابستان سخت یاری کنند. 

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول