اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام خمینی(ره) تکلیف‌گرا بود و از شکست خوفی نداشت

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ویژگی بعدی مکتب امام تکلیف‌گرایی است؛ ایشان تکلیف خود را مبارزه با ظلم می‌دانستند و خوفی از شکست نداشتند، راهبرد امام تکلیف‌گرایی بود و این راهبرد را خلف صالح ایشان ادامه دادند.

امام خمینی(ره) تکلیف‌گرا بود و از شکست خوفی نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) و رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: ۱۴ و ۱۵ خرداد و هر مناسبت انقلابی فرصتی است که نسل جدید و‌قدیم‌ نگاه دوباره‌ای به خط و مکتب امام بیندازند، چرا که‌ تنها راه استقرار نظام اسلامی نگاه به زندگی امام است؛ البته مرور زندگی امام زمان(عج) زیادی می‌طلبد و نیاز به نشست‌های زیادی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره ویژگی‌های مکتب سیاسی زندگی امام توضیح داد: ویژگی نخست مکتب سیاسی حضرت امام (ره) که در حال حاضر هم توسط مقام معظم رهبری در حال استمرار است، این بود که ایشان در نهضت و قیام‌هایشان انگیزه‌ای جز خدا نداشتند و در سخنرانی‌هایشان نیز این مورد مشهود است و دلیل پیروزی ایشان هم همین مورد بود.

وی خاطرنشان کرد: این حقیقت که امام یک انسان الهی است را حتی دشمنان نیز درک کرده بودند و کارتر نیز در این باره گفته بود که اگر خدایی هست آن خدا در امام تجلی پیدا کرده است.

محمدحسنی یادآور شد: اگر واقعا مدعی پیروی از امام هستیم باید در زندگی‌مان الهی شویم و جز به خدا فکر نکنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: ویژگی بعدی امام سازش ناپذیری ایشان با جبهه استکبار بود؛ جبهه استکبار فقیر یک تبسم امام بود اما ایشان داغ یک لبخند دیپلماسی را بر دل دشمن گذاشتند واین رفتار مصداق بارز آیه اشدا علی‌الکفار است.

وی گفت: در مکتب امام سازش با مستکبران هیچ جایی ندارد؛ برخی وقتی تماس تلفنی با مستکبران می‌گیرند خوشحال می‌شوند ولی امام هیچگاه حتی امید این را به مستکبران نداد که منتظر تماسی از سمت امام باشند یا تماس‌شان را پاسخ دهند.

محمدحسنی تأکید کرد: ویژگی بعدی مکتب امام تکلیف‌گرایی است؛ ایشان تکلیف خود را مبارزه با ظلم می‌دانستند و خوفی از شکست نداشتند؛ دشمنان ۴۳ سال است منتظر هستند این نظام‌ از بین برود اما خودشان خوراک مور و مار شدند و نظام جمهوری اسلامی همچنان پابرجا است و منافع استکبار در منطقه را تهدید می‌کند، چون راهبرد امام تکلیف‌گرایی بود و این راهبرد را خلف صالح ایشان ادامه دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش توضیح داد: ویژگی چهارم زندگی سیاسی امام بر خلاف برخی از سیاستمداران تکیه بر طبقه محروم جامعه بود؛ امام عاشق مردم و مخصوصا طبقه ضعیف بود و می‌دانست اگر قرار است اسلام از چنگ مستکبران نجات پیدا کند امیدی به طبقه مرفه جامعه نیست.

وی یادآور شد: این ماییم و امامت امام؛ امام برای استقرار حکومت اسلامی در این سرزمین خون دل‌ها خوردند و رنج‌ها و غربت‌ها تحمل کردند و موفق شدند پس از ۱۴۰۰ سال به خواسته ائمه جامه عمل بپوشانند و الآن ما هستیم که امین امام در نگهداری از این امانت هستیم و لازم است هرکاری نیاز است برای نگهداری آن انجام دهیم.

محمدحسنی ادامه داد: از جمله این کارها حضور پرشور، آینده شناسانه و دشمن شناسانه در انتخابات است و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند کفران نعمت امام و شهدا را کرده و در روز قیامت نمی‌تواند پاسخگوی عدم مشارکت در انتخابات باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: عدم شرکت در انتخابات یعنی پشت‌پا زدن به آرمان امام و پیامبر و امروز ما به عنوان پیروان امام مهم‌ترین وظیفه‌مان آن است که امام، شهدا و ایران اسلامی دشمن شاد نشوند و مصداق این کار مشارکت حداکثری و انتخاب رئیس جمهوری است که ادامه‌دهنده راه سیاسی امام باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول