اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعالیت ۶۳۰ تیم امدادی و خدماتی در ایام نوروز در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ایام نوروز ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۳۰ تیم امدادی در سطح استان برای ارائه خدمات ایمنی در جاده‌ها و خدمات مورد نیاز در بخش‌های آب، برق و سوخت فعال هستند.

فعالیت ۶۳۰ تیم امدادی و خدماتی در ایام نوروز در استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز مرخصی عوامل مدیریت بحران لغو شده و همه افراد باید در پست خود بمانند، اظهار داشت: ۱۱۰ شهرداری و ۸۰۰ دهیاری آمادگی لازم در ایام عید نوروز را برای مقابله با حوادث احتمالی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: حدود ۵۰۰ تلفن ضروری در اختیار اعضای مدیریت بحران قرار داده شده که ۵ رقمی هستند و در این سامانه افراد بین شهرستان‌ها با یکدیگر در ارتباط هستند، تلفن‌های ۵ شماره آزاد است و تماس‌های مرتبط به صورت رایگان برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۳۰ تیم امدادی در سطح استان برای ارائه خدمات ایمنی در جاده‌ها و خدمات مورد نیاز در بخش‌های آب، برق و سوخت فعال هستند، گفت: ۴۴ اکیپ‌ هلال احمر، ۱۷۷ پایگاه فوریت‌های پزشکی، ۴۲ پایگاه راهداری در جاده‌ها مستقر هستند؛ عوامل‌پلیس راه نیز در ۱۶ ایستگاه و پاسگاه استقرار دارند و اکیپ‌های دامپزشکی کنترل‌های لازم را درخصوص دام و طیور انجام می‌دهند.

شیشه‌فروش با اشاره به استقرار ۱۶ ایستگاه پایش آلودگی هوا در استان بیان کرد: در این ایام محیط‌بانان در عرصه‌های زیست‌محیطی فعالیت دارند، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده وجود دارد که از این مناطق می‌توان به کرکس، کلاه قاضی، دالان کوه، قمصر، عباس‌آباد اشاره کرد و حدود یک میلیون هکتار نیز منطقه شکار ممنوع وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه عوامل منابع طبیعی در این ایام به صورت ویژه حضور دارند و با افرادی که قاچاق چوب و زباله انجام می‌دهند، برخورد می‌کند، عنوان کرد: متخلفان در ۲ سال گذشته حدود هزار تن چوب را قاچاق کرده بودند که عوامل گشت منابع طبیعی با آن‌ها برخورد کردند؛ حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع داریم که عوامل منابع طبیعی در مراتع مستقر هستند و پیشگیری از حریق را در این مناطق انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تیم‌های ورزش و جوانان در مناطق مرتفع برای پیشگیری از صعود به ارتفاعات و ارائه خدمات امدادی حضور دارند، افزود: تلفن ۱۲۱ حوادث برق استان است و هرگونه حوادث برق را کنترل می‌کنند، عوامل هواشناسی در ۲۳ ایستگاه سینوپتیک و ۱۹ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۱۲۹ ایستگاه دوران‌سنجی فعال و آماده باش هستند، یک ایستگاه جو بالا و ۳ ایستگاه جاده‌ای در ملا احمد، قروقچی و دولت قرین سمیرم فعال هستند و پارامترهای جاده‌ای را بررسی می‌کنند.

شیشه‌فروش ادامه داد: تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح استان فعال است، صدای مشاوره استان با شماره  ۱۴۸۰ آماده خدمت و اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ در حال فعالیت است، فوریت‌های پزشکی در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و اتوبوس آمبولانس‌ها فعال هستند، متوسط رسیدن در شهرها زیر ۸ دقیقه و در جاده‌ها زیر ۱۵ دقیقه است که با تلفن ۱۱۵ خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آب و فاضلاب با تلفن ۱۲۲ ارائه خدمت در خصوص قطعی آب می‌کند و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام‌ می‌دهد، گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک گاز در اصفهان هستند که با تلفن ۱۹۴ پیگیری‌های لازم انجام می‌گیرد، امداد راه با شماره ۱۴۱ آماده خدمت‌رسانی است، همچنین تمام عوامل بیمه در این ایام فعال هستند و پایگاه‌های لرزه‌نگاری به صورت مستمر بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۳ شهرستان آبی، ۳ شهر نارنجی و ۲ شهرستان قرمز و سایر شهرستان‌ها زرد هستند، تردد در بین شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود و همچنان محدودیت تردد از ساعت ۲۲ شب تا ۳ صبح برقرار است و در روزهای گذشته مخابرات به صورت هشدار صوتی اخطارهای کرونا را به مشترکان خوانسار و گلپایگان اعلام کرده و قرار است که این اخطار در شهرستان‌های دیگر استان نیز داده شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول