اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اعلام شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یازدهمین جشنواره فیلم‌ فجر اصفهان از ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا در دو پردیس سینمایی ساحل و سیتی‌سنتر اصفهان آغاز با اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ برای عموم مردم، اصحاب فرهنگ و هنر و مسؤولان کار خود را آغاز و تا تا ۲۲ بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

جزئیات برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رمضان‌علی معتمدی ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در موزه‌ پرستیژلند، با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: یازدهمین جشنواره فیلم‌ فجر اصفهان از ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا در دو پردیس سینمایی ساحل و سیتی‌سنتر اصفهان آغاز با اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ برای عموم مردم، اصحاب فرهنگ و هنر و مسؤولان کار خود را آغاز و تا تا ۲۲ بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آنکه ۱۶ فیلم بخش مسابقه سودای سیمرغ در سالن اصلی و بین‌المللی پردیس سینمایی سیتی سنتر و پردیس سینمایی ساحل از ساعت ۱۳ تا ۱۹ اکران خواهد شد، افزود: آنچه در این جشنواره اهمیت دارد سلامت مردم و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌ از همین رو سینماهای جشنواره با ظرفیت ۳۰ درصد اکران خواهند داشت از سوی دیگر چون فرآیند تهیه بلیت می‌تواند روزنه‌ای برای شیوع ویروس کرونا باشد، بلیت‌های جشنواره به صورت اینترنتی از طریق سامانه «سمفا» به فروش می‌رسد و هر فرد با یک کد ملی می‌تواند چهار بلیت تهیه کند. 

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان آنکه در این رویداد دو سالن به عموم مردم و یک سالن به هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و مسؤولان علاقمند به تماشای فیلم‌ها اختصاص خواهد داشت گفت: تلاش ما بر این بود تا نرخ بلیت‌ فیلم‌های جشنواره تلاشمان پایین‌تر از قیمت رسمی سینماها باشد که در نهایت برای قیمت هر بلیت به ۱۸ هزار تومان رسیدیم، البته با احتساب ۹ درصد افزایش کمی بیشتر خواهد شد. 

معتمدی تصریح داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به دنبال آن است تا سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و حمایت را برعهده بگیرند، به همین دلیل تلاش کردیم بخش خصوصی برگزار کننده‌ این رویداد استانی باشد تا از خلاقیت و توانمندی این بخش استفاده شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حمایت ما از این جشنواره همه جانبه است و ۹ کمیته بر اساس وظایفی که برای آن‌ها تعریف شده مسئولیت برگزاری آن را برعهده خواهند داشت از سوی دیگر ظرفیت موسسات و مراکز آموزشی استان اصفهان قابل توجه است و در حال حاضر ۵۲ سالن خصوصی و دولتی و حدود ۱۳ هزار صندلی سینما در استان اصفهان وجود دارد. 

معتمدی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به سینماداران به دلیل شیوع ویروس کرونا طی یک سال اخیر ابراز داشت: انتسار ویروس کرونا خسارات زیادی به سینماهای استان وارد کرده است از همین رو به دنبال آن هستیم تا ردیف سینماها را از ردیف سوم گروه شغلی مشاغل به ردیف دو انتقال دهیم که این موضوع را چندین بار هم در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار مطرح کرده‌ایم که در صورت موافقت سینماها در وضعیت نارنجی کرونا باز خواهند شد.

جشنواره فجر اصفهان، فرصتی برای تعامل و تبادل اصحاب رسانه و هنر

در ادامه این جلسه محمدحسین محمدی فشارکی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و قائم مقام دبیر جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان نیز با اشاره به دستاوردهای این رویداد در استان اصفهان بیان داشت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای تعامل و تبادل بین اصحاب فرهنگ و هنر است و فضایی رقابتی برای سینماگران ایجاد می‌کند تا نقاط قوت و ضعف را بشناسند و ظرفیت خود را به کشور معرفی کنند.

وی افزود: افزایش نشاط، الگوسازی و ایجاد حلقه اتصال بین سینمای ایران و اصفهان را از دیگر دستاوردهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان است و که می‌تواند فرصت خوبی را برای برگزاری رویدادهای دیگر در استان فراهم کند. 

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر می‌تواند الگو ساز باشد زیرا مانور هنری و سینمایی در حوزه رویدادهای فرهنگی و سینمایی کشور است و این رویداد حلقه اتصال سینمای ایران و انقلاب اسلامی است.

کرونا، مانع میزبانی جشنواره از آثار هنرمندان اصفهانی در بخش جنبی شد

همچنین رضا دهقانی، مدیر اجرایی یازدهمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اکران فیلم‌های بلند سینماگران استان در بخش جنبی جشنواره اصفهان در سال‌های گذشته و عدم برگزاری این بخش به دلیل محدودیت‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا ابراز داشت: موافقت ستاد مبارزه با کرونا محدود به اکران آثار جشنواره ملی است از همین روی به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توانیم فیلم‌های اصفهانی را اکران کنیم همچنین نماینده اتحادیه در اصفهان مستقر خواهد شد و ارسال کی دی ام ها را تسهیل خواهد کرد.

 وی یادآور شد: تصمیم ما برای جبرای بخش کوچکی از خسارت‌های وارد شده به سینماها اختصاص ۴۰ درصد از سهم فروش بلیط به سالن‌های سینما است و اگرچه در مقابل خسارت‌های وارده ناچیز است اما سعی شده جشنواره کمکی بر این موضوع باشد.

به گزارش فارس، ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ در یازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اکران خواهد شد که عبارتند از:

ابلق، به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی

بیِ همه چیز، به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی

تک تیرانداز، به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری

تی تی، کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده

خط فرضی، به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا

رُمانتیسم عماد و طوبا، به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده

روزی روزگاری، آبادان، به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه‌کنندگی علی اوجی و عبداله اسکندری

روشن به کارگردانی سیدروح‌اله حجازی و تهیه‌کنندگی سیدروح‌اله حجازی

زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سمیرا برادری و روح‌اله برادری

ستاره بازی به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی

شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری

گیج‌گاه به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی میرولی‌اله مدنی

مامان به کارگردانی آرش انیسی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر

مصلحت به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه

منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی

یدو به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول