اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تمرکز بر کرونا منجر به غفلت از آلودگی هوا نشود/ سازمان میادین برای تیم‌داری در لیگ فوتسال تجدید نظر کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حال اصفهان از نظر آلاینده‌های زیست محیطی اصلاً خوب نیست و اخبار چند روز گذشته حکایت از این دارد که ما همچنان با آلودگی هوا مواجه هستیم و شرایط اصفهان در کشور شرایط نگران‌کننده‌ای است، امید دارم تمرکز بر بیماری کرونا منجر به غفلت ما از آلودگی هوا نشود.

تمرکز بر کرونا منجر به غفلت از آلودگی هوا نشود/ سازمان میادین برای تیم‌داری در لیگ فوتسال تجدید نظر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار کرد: پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناخت روشن‌تر از مفاهیم پیرامونی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است؛ امید داریم این جایگاه هر روز برجسته‌تر شده و ارتقا پیدا کند و به دنبال آن شاهد کاهش اشتباهات، جلوگیری از دوباره‌‌کاری‌ها و کم کردن هزینه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه مطرح کرد: در میدان پژوهش چندین گروه مسؤولیت دارند، گروه اول پژوهشگران هستند که همواره باید تلاش کنند از جایگاه خودشان صیانت کرده و امر پژوهش را به گونه‌ای به نتیجه برسانند که همه به نقش برجسته پژوهش و تحقیق باور پیدا کنند و همواره به عنوان یک مسؤولیت و رسالت به این امر توجه داشته باشند و این برداشت نشود که پژوهش‌ها یا پژوهشگران بیشتر به دنبال امور مالی و اقتصادی هستند چراکه چنین برداشتی می‌تواند موجب آسیب جدی تحقیق و پژوهش شود.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که قرار است از این پژوهش‌ها استفاده کنند، باید توجه داشت که کاربست پژوهش‌ها مورد التفات قرار گیرد، اگر پژوهش‌ها و تحقیقات به منصه ظهور و بروز و اجرا نرسد موجب سر خوردگی پژوهشگران می‌شود؛ امید داریم هیچ پژوهش و تحقیقی گرفتار قفسه‌های کتابخانه‌ها نشود و همواره شاهد کاربست مطالعات و پژوهش‌ها در کشور باشیم.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان در حال تدوین بوده و قرار است تا پایان دی ماه جهت بررسی به صحن علنی شورا ارائه شود، گفت: امید دارم افراد دخیل در تدوین بودجه ۱۴۰۰ شعار عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات را مورد عنایت بیشتری قرار دهند و شرایطی فراهم شود که در ادامه سیاست‌های در پیش گرفته شده شاهد استمرار محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار باشیم؛ چراکه نزدیک شدن مناطق به یکدیگر از جهت امکانات موجب عدالت، افزایش تعلق محلی و منطقه‌ای، جلوگیری از سفرهای زائد شهری، امیدواری و اعتماد به مسؤولان و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه تصریح کرد: اگر نتوانیم در بحث عدالت و توزیع عادلانه امکانات به همه مناطق شهر اصفهان سرویس‌دهی کنیم و امکانات اولیه را برای مردم فراهم نکنیم حتماً تمایل دارند از امکاناتی که در دیگر مناطق ایجاد می‌شود استفاده کنند که به دنبال آن شاید شرایطی ایجاد می‌شود که نظم و نظام شهری را دچار چالش می‌کند، بنابراین ما مأمور به این هستیم که امسال بیش از سال‌های گذشته به این موضوع توجه کنیم تا بتوانیم یکسان‌سازی را در شهر اصفهان رقم بزنیم.

نصراصفهانی در ادامه به بیان موضوع دیگری پرداخت و بیان کرد: طبق اخبار واصله اخیراً سازمان میادین با مجاب کردن بهره‌برداران بازارهای روز کوثر مبادرت به خرید امتیاز یک باشگاه فوتسال کرده که یک مقدار نارضایتی‌هایی را از طرف بهره‌برداران به دنبال داشته است، همچنین در استمرار راه این اقدام می‌تواند مشکلات زیادی را برای مدیریت شهری ایجاد کند.

رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه بیان داشت: شهرداری اصفهان چندین سال پیش به دنبال تیم‌داری بود و می‌خواست امتیاز تیمی را خریداری کند و به نام شهرداری اصفهان در لیگ برتر حضور پیدا کند که با مخالفت اعضای شورای شهر روبرو شد، همچنین اعلام شد که شهرداری نباید ورود حرفه‌ای به ورزش پیدا کند و وظیفه شهرداری ترویج ورزش همگانی است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد سازمان میادین در این تصمیم تجدیدنظر کند و مدیریت شهری همچنان به دنبال ترویج ورزش همگانی باشد و این اقدام به اجبار منجر به همراهی بهره‌برداران نشود که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، هر اقدامی که بوی تحمیل و اجبار از آن استشمام شود حتماً نتایج زیان‌باری خواهد داشت، چراکه امروز آبسالی نیست که ورود به این مباحث بکنیم بلکه روز خشکسالی است، هرچند در زمان آبسالی هم باید در همه زمینه‌ها احتیاط لازم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه امید داریم تا دیر نشده مسؤولان سازمان میادین در این موضوع تجدیدنظر کنند، چراکه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این مورد یا باید بهره‌برداران را مجاب کرد که در مجاب کردن شاید بعداً انتظاراتی ایجاد شود یا باید تحمیل و اجبار کرد که مسائل خود را به دنبال دارد.

نصراصفهانی در ادامه ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان را گرامی داشت و عنوان کرد: امید دارم در حوزه حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل عمومی موفقیت‌های چشمگیری را به دست بیاوریم و بتوانیم روز به روز شاهد کاهش حمل و نقل با خودروهای شخصی باشیم و از این مسیر بتوانیم به تلطیف هوای اصفهان کمک کنیم.

وی اضافه کرد: حال اصفهان از نظر آلاینده‌های زیست محیطی اصلاً خوب نیست و اخبار چند روز گذشته حکایت از این دارد که ما همچنان با آلودگی هوا مواجه هستیم و شرایط اصفهان در کشور شرایط نگران‌کننده‌ای است، امید دارم تمرکز بر بیماری کرونا منجر به غفلت ما از آلودگی هوا نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان ابراز کرد: نتایج پژوهش‌ها و بررسی‌ها در خصوص آلودگی هوا ارائه شده است، امید دارم در ادامه کار شاهد اتفاقات خوبی با توجه به خروجی این تحقیقات باشیم و به این تصمیمات گردن بنهیم و هر کدام از ما که سهمی در این آلاینده‌ها داریم به نوبه خود تلاش کنیم که آلایندگی را کاهش دهیم هرچند متوجه کل شهر و مردم است، به دنبال بزرگنمایی نیستیم اما همه باید واقعیت‌ها را بپذیریم و در صدد اصلاح آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول