اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نماز جمعه رسانه‌ای در مقابل تهاجم فرهنگی است

امام جمعه خمینی شهر گفت: نماز جمعه رسانه‌ای در مقابل تهاجم فرهنگی است دشمنان ما مرتب در حال هجمه به نماز جمعه هستند و این لزوم پرداختن بیشتر به این مهم توسط مسؤولان را نشان می‌دهد.

نماز جمعه رسانه‌ای در مقابل تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر توصیه کرده‌اند که به محرومان و مستضعفان رسیدگی کن و هرگز از آن‌ها روی برنگردان، این نامه و توصیه‌های آن خطابش فقط به جناب مالک اشتر نیست بلکه مخاطبش تمام کارگزاران نظام توحیدی است بنابراین خدمت به مستضعفان از اولویت‌های کار ما است.

امام‌جمعه خمینی‌شهر افزود: ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است در اهمیت نماز جمعه توصیه‌های گوناگونی شده که ممتاز بودن این نماز را نشان می‌دهد و نماز جمعه از پایه‌های نظام دینی است.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: نماز جمعه رسانه‌ای در مقابل تهاجم فرهنگی است دشمنان ما مرتب در حال هجمه به نماز جمعه هستند و این لزوم پرداختن بیشتر به این مهم توسط مسؤولان را نشان می‌دهد.

موسوی در ادامه یادآور شد: ساختمان چهل‌ساله مصلای نماز جمعه از نظر مهندسی استحکام مطلوبی ندارد، با توجه به اینکه مقاوم‌سازی مکان هزینه گزافی دارد درصدد ساخت بنای جدیدی که در شأن شهرستان خمینی‌شهر باشد هستیم، این مهم برای شهرهای درچه و کوشک نیز توسط ائمه جمعه این دو شهر پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی نیز در این جلسه اظهار داشت: از زمان آغاز نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، این نهاد تحولی شگرف در کشور ایجاد کرده است.

امام‌جمعه شهر درچه افزود: نماز جمعه کشور را به‌ روز اداره می‌کند، اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و غیره از برکات مستمر نمازهای بوده و هست.

وی با اشاره به صدمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای گفت: آیت‌الله درچه‌ای در سال ۱۳۴۲ قمری فوت یا به نقلی به شهادت رسیده‌ امسال بر اساس سال قمری یک صدمین سالگرد رحلت ایشان است که بر همین اساس در تلاش برای برگزاری کنگره بزرگ داشت این عالم فرزانه هستیم.

موسوی در پایان گفت: آیت‌الله بروجردی مرجع بزرگ شیعه از محضر آیت‌الله درچه‌ای استفاده برده بودند  در توصیف مقام علمی وی این‌گونه گفته‌اند «شاگردان آیت‌الله در هر حوزه‌ای بودند در آنجا می‌درخشیدند».

علیرضا بصیری نیز در این جلسه اظهار داشت:حضور پرشور مردم در نماز جمعه باعث ناامیدی دشمن است و ارتباط مدیران با مردم در نماز جمعه بسیار اهمیت دارد.

فرماندار خمینی‌شهر با اشاره به برگزاری جلسه حضوری پاسخ‌گویی به مطالبات در شهرستان افزود: این اقدام می‌تواند در روحیه مردم با توجه به شرایط موجود کشور تأثیر بسیاری بگذارد، مردم باید احساس کنند که مدیران از خود آن‌ها هستند بر این اساس میز خدمت نیز با همکاری ستاد نماز جمعه هر هفته در محل مصلا ایجاد می‌شود؛ انجام این کار در شهرهای درچه و کوشک نیز می‌تواند صورت پذیرد، مردم ولی‌نعمت‌های ما هستند و فرمانداری بازرسانی را تعیین کرده که بر روند پاسخ‌گویی ادارات به مطالبات مردم نظارت کنند.

وی در ادامه یادآور شد: رویکرد ما در شورای اداری تغییر پیدا کرده است هر اداره‌ای که مکلف به انجام کاری در شورای اداری شهرستان می‌شود باید در جلسه بعدی گزارش عملکرد خود را ارائه کند یکی از مصوبات ما تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر اداره بوده است که تا حدی انجام گرفته است اما همه ادارات ملزم به تشکیل این شورا تا جلسه بعدی شورای اداری هستند.

بصیری با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز با تعداد بالا در شهرستان خمینی‌شهر است، بیان داشت: این ساختمان‌سازی‌های بدون مجوز آسیب‌های جدی حتی در مسائل و مشکلات اجتماعی به شهر خواهد زد.

فرماندار خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه هر کمبودی در مقابله با این بی‌قانونی باید رفع شود، تصریح کرد: تملک دارایی‌ها نیز اعتباراتش مصوب شده است و این موضوع به ادارات برتر تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: برای مراسمات عید غدیر و ماه محرم برنامه‌ریزی جدی انجام گیرد که تجمعی نداشته باشیم، باید با هیأت‌های مذهبی تعامل شود که عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۰/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول