اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کرونا و خیرین جوان نطنز/ از دوخت 14000 ماسک تا توزیع 1200 کمک مؤمنانه+تصاویر و فیلم

گروهی از خیرین جوان نطنزی در ایام بیماری کرونا با دوخت و توزیع 14 هزار ماسک و توزیع 1200 بسته غذایی به نیازمندان به یاری آنان شتافتند.

کرونا و خیرین جوان نطنز/ از دوخت 14000 ماسک تا توزیع 1200 کمک مؤمنانه+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، در ایام بیماری کرونا مردم اقصی نقاط ایران به یاری هم‌وطنان شتافته و خیلی‌ها در این ایام با نیت خیر وارد میدان شده و مرام و معرفت ایرانی را به معنی واقعی کلمه معنی کردند.

 در شهرستان نطنز هم ازاین‌دست اتفاقات کم نیفتاد، از روزهای اول جوانانی که احساس وظیفه کردند شهر و محلات را شبانه به‌صورت رایگان ضدعفونی کردند، پویش‌هایی که برای تهیه ماسک و وسایل بهداشتی و ضدعفونی برای بیمارستان‌ها راه افتاد و همه بسیج شدند تا کشور ما در آزمون کرونا نمره قبولی بگیرد و سایر کشورها در حسرت این‌همه تلاش مسؤولان و مردم غبطه بخورند.

 

حکایت گزازش امروز کمی متفاوت است؛ شخصی یک اقامتگاه بوم گردی دارد و به خاطر رعایت مسائل بهداشتی این سرای مادر به‌ناچار تعطیل می‌شود.

 مجید شیرمحمد مالک این اقامتگاه به خبرنگار فارس گفت: وقتی دیدیم کشور ما با این مشکل مواجه شده است به فکر افتادیم که بتوانیم ما هم در این راستا کاری انجام دهیم، ابتدا همراه مادر و همسر خود سه‌چرخ خیاطی آماده کردیم حدود ۳ هزار ماسک پارچه‌ای که به تأیید شبکه بهداشت و درمان رسیده بود دوخته و با کمک چند جوان دیگر ۱۱ هزار ماسک دیگر تهیه و در بین همشهریان توزیع کردیم.

 

وی بیان کرد: در مرحله بعد برای نیازمندان نان و شیرینی تهیه کردیم آن را به درب خانه نیازمندان بردیم، به پیشنهاد یکی از عزیزان تصمیم به تهیه اقلام ضروری برای خوراکی و توزیع در بین نیازمندان کردیم یک گروه خیرین جوان تشکیل شد و به همراه دوستانم اتاق‌های که قرار بود مسافران در آن در ایام عید اسکان داشته باشند را با کمک خیرین عزیز پر از اقلام خوراکی ضروری مانند برنج و روغن، قند و چای، خرما و پنیر و تخم‌مرغ کردیم و شبانه‌روز آنجا مشغول بسته‌بندی و شب‌ها به درب منزل نیازمندان می‌بردیم.

 شیرمحمد در خصوص شناسایی نیازمندان خاطرنشان کرد: آنچه ماه در نظر داشتیم این بود که اکثر خانواده‌ها به خاطر کرونا شغلشان به خطر افتاده و بیکار هستند و برای همین آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا در اولویت برنامه‌های ما بود که یک مورد آن تمام راننده‌های تاکسی‌سرویس شهر را شناسایی و برای آن‌ها بسته غذایی بردیم.

 رضا فرهاد نیا یا یکی دیگر از جوانان خیر در این راه یارو همراه مجید شیرمحمد است گفت: شبانه یک ماشین را پر از اقلام وسایل کرده و به تک‌تک شهرها و روستاهای شهرستان نطنز می‌رفتیم، مستحقان دریافت را شناسایی می‌کردیم و آن را بدون منت تحویل می‌دادیم، واقعاً لحظاتی که این کار را انجام می‌دادیم برای ما لحظات شیرینی بود مخصوصاً در زمان افطار که حتی ما افطار را در جاده و پشت ماشین بودیم.

فرهاد نیا گفت: به روستایی رفته بودیم، پیرزن پاهایش درد می‌کرد؛ وقتی این بسته را به او دادیم کلی از ما تشکر کرد و بارها ما را مورد لطف قرارداد و برای ما دعا کرد، حتی با درد پایش دنبال ماشین ما آمد و برای تشکر دست تکان داد، این تنها یک خاطره است.

وی در خصوص خاطرات دیگر نیز گفت: خاطره دیگر اینکه وقتی فردی متوجه شد که ما این کار را انجام دادیم و تنها دارایی خود که یک گوسفند بود را به ما داد و آن را ذبح کرده و به‌صورت بسته‌بندی در بین مردم توزیع کردیم.

فرهاد نیا ادامه داد: نکته دیگر اینکه وقتی همسایه‌ها و مردم شنیدم که ما در حال انجام این کار هستیم خودشان به میدان آمدند، پیرزنی برای ما یک قوطی رب گوجه‌فرنگی آورد یک نوجوانی را دیدیم که یک‌بار مراجعه کرده و دو عدد ماکارونی تحویل ما داد این‌ها هم برای ما لذت‌بخش بود و آن را در کنار بسته‌بندی قرار می‌دادیم.

وی افزود: یکی از خاطرات شیرین ماه مراجعه به روستای وش بود که شاید رفتن به آنجا خیلی سخت است ۱۳ خانوار در آن روستا زندگی می‌کردن، برای آن‌ها هم لوازم ضروری بردیم به هر خانواده یک کیسه آرد تحویل دادیم وقتی آنجا رفت پیرزنی ما را به خانه خود برد و گفت سقف خانه ما خراب‌شده است و آنجا تصمیم گرفتیم که سقف خانه پیرزن را هم درست کنیم، این‌ها لذتی وصف‌ناشدنی برای ما دارد اما این کار را ادامه خواهیم داد تاکنون ۸۰۰ بسته از این اعضا که ارزش هر بسته ۲۴۰ هزار تومان است توزیع کرده‌ایم و تا پایان ماه رمضان نیز ۴۰۰ بسته دیگر توزیع خواهم کرد و تا زمانی که این ویروس در کشور ما باشد و مردم نیازمند این کمک‌ها باشند قطعاً ما این کمک‌ها را ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ج۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول