اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ترمز تصادفات در قلب کریدور جنوبی استان اصفهان کشیده می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که تصادفات جاده‌ای بسیار شدت دارد و باید مانند کرونا یک همکاری و همدلی همه‌جانبه در حوزه تصادفات اتفاق بیفتد، گفت: ایمن‌سازی کمربندی شهرضا پیگیری می‌شود.

ترمز تصادفات در قلب کریدور جنوبی استان اصفهان کشیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، منصور شیشه‌فروش عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی کمربندی و راه‌های مواصلاتی شهرستان شهرضا با اشاره به این‌که تصادفات جاده‌ای بسیار شدت دارد و باید مانند کرونا یک همکاری و همدلی همه‌جانبه در حوزه تصادفات اتفاق بیفتد، اظهار داشت: ایمن‌سازی کمربندی شهرضا پیگیری می‌شود، مناطق اولویت‌دار باید شناسایی شود و نباید در این شرایط تحریم، بار اضافه بر روی دوش دولت بیاید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این‌که ایمن‌سازی و روشنایی کمربندی شهرضا بسیار مهم است، افزود: ساماندهی کارگاه‌ها و دسترسی بیش از ۳۰ نقطه حادثه‌خیز و کنترل خروجی‌ها و ورودی‌ها مواردی است که باید در کمربندی شهرضا بررسی شود و در این زمینه اداره راه باید خط مشی را ارائه بدهد.

وی با اشاره به رها شدن نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرضا گفت: نخاله‌ها بسیار مهم است، بیشتر راه‌ها با نخاله پوشیده شده است و دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و اداره راه باید همکاری کنند، باید یک مقطع زمانی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جمع‌آوری نخاله‌ها مشخص شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر ایجاد آبشخور در مناطق شهرستان شهرضا افزود: سال گذشته اعتبارات استان اصفهان در حوزه سیل ۲۰۰ میلیارد تومان بود که بیشتر برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل هزینه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آسیب دیدن ۵۰ رشته قنات بر اثر سیل گفت: ۳ میلیارد تومان سال گذشته برای بازسازی قنوات شهرضا اعتبار گذاشته شد و باید امسال سیل‌بند اطراف قنوات احداث شود تا از سیلاب‌های ناگهانی دچار آسیب نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: کارنامه نظام در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بسیار درخشان است، وزارت بهداشت و درمان محور قرار گرفت تا پیش‌بینی و پیشگیری انجام دهد و سایر دستگاه‌ها کمک کردند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که همه کشور برای پیشگیری از کرونا بسیج شدند، افزود: پیشگیری و پیش‌بینی نخستین فاز مبارزه با بیماری کرونا بود، وقتی مردم بدانند مواجه با سختی هستند به کمک می‌آیند، در کرونا نخبگان حضور پیدا کردند و مردم کمک کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه نیروهای مسلح در بیماری کرونا و مدیریت بحران بسیار کمک کردند، گفت: کرونا وارد سبک زندگی شده است و مردم باید بهداشت را رعایت کنند، در استان ۳۰ جلسه ستاد استانی کرونا و ۸ کمیته تخصصی زیر مجموعه ستاد تشکیل شد و در شهرستان‌ها نیز ستادهای شهرستانی تشکیل شد.

وی با بیان این‌که فرق مدیریت بحران در ایران با خارج از کشور این است که از ظرفیت‌های مردمی، خیران و نیروهای مسلح و زعامت رهبری کمک می‌گیریم، بیان کرد: امروز که در پساکرونا قرار داریم، همچنان در فاز پیشگیری و کنترل هستیم و باید دوران پساکرونا را هم ببینیم.

طرح جامع ترافیکی شهرضا تدوین می‌شود

ناصر اسدی، سرپرست فرمانداری شهرضا در ادامه جلسه گفت: شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و ترانزیت بار و مسافر است و دغدغه‌هایی در این زمینه وجود دارد، دسترسی‌های بسیاری به کمربندی وجود دارد و همین امر سبب تصادفات بسیاری شده است.

وی با تأکید بر این‌که طرح هدایت آب‌های سطحی برای شهرضا لازم است، افزود: از سمت جنوب کوه‌ها آب را به سمت شهرضا هدایت می‌کنند، باید این طرح توسط شهرداری با همکاری مدیریت بحران تهیه شود.

اسدی با بیان این‌که برای ساماندهی کمربندی شهرضا هیچ طرحی نداریم، افزود: این طرح توسط اداره کل راهداری اصفهان انجام می‌شود، تا زیرگذرها و تقاطع‌ها اصلاح شود.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان این‌که روشنایی مسیر کمربندی با تعامل بین راهداری و شهرداری و اداره برق به جریان می‌افتد، گفت: فونداسیون‌ها را شهرداری ایجاد کرده، اما کاری انجام نشده است، در آن طرح وضعیت کارگاه‌های خارج از کمربندی باید دیده شود.

وی با اشاره به تخلیه نخاله‌های ساختمانی اطراف شهر بیان کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در دستور کار مدیریت پسماند شهرضا است و اقدامات خوبی هم انجام شده است، اما یک رصد دائمی می‌خواهد، محل جدید دفع نخاله‌ها باید ساماندهی شود تا این وضعیت را نداشته باشیم.

اسدی بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور لازم است که طرح جامع ترافیکی شهر متناسب با شهرضا و شرایط آن آماده شود، همچنین تابلوهای مسیر آباده شهرضا باید از لحاظ فنی بازبینی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول