اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین پرواز صادراتی اصفهان انجام شد+تصاویر

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نخستین پرواز باری صادراتی از ترمینال باری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، ۴۲ تن بار به مقصد کویت برد.

نخستین پرواز صادراتی اصفهان انجام شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهریور سال گذشته بود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی برای سفری دو روزه وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

وزیر راه و شهرسازی در نخستین برنامه خود در اصفهان که با همراهی وزیر صمت انجام می‌شد، ترمینال بار هوایی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی را افتتاح کرد.

کارگو یا همان ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان که در زمینی با زیربنای ۲ هزار متر مربع و مساحت ۱۷۸۰ متر مربع احداث شده بود؛ این ترمینال در مدت زمان ۲ ساله و با سرمایه‌گذاری نهایی ۱۸ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

به گفته مسؤولان فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، پس از ۷ ماه از افتتاح کارگو، هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نخستین پرواز باری صادراتی از کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ۴۲ تن بار به مقصد کویت برد.

مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به سؤالی پیرامون فاصله زمانی میان افتتاح تا نخستین پرواز صادراتی اظهار داشت: ترمینال بار هوایی فرودگاه از شهریور سال گذشته که افتتاح شد مورد استفاده قرار گرفته و جابجایی بار به صورت بین‌شهری انجام می‌شده اما این پرواز صادرات مستقیم از اصفهان به کویت بود که برای نخستین بار به خارج از کشور هم بار ارسال شد.

 

حسن امجدی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در خصوص پروژه کارگو ترمینال پیش از این گفته بود: سرمایه‌گذار این پروژه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان است.

وی افزود: برای ساخت این پروژه ۲ سال زمان صرف مطالعه، طراحی، ساخت و تجهیز شده و با احتساب هزینه‌های راه‌اندازی، مبلغ نهایی سرمایه‌گذاری شده در این پروژه ۱۸ میلیارد ریال است.

امجدی علل تأخیر در بهره‌برداری از این پروژه را تورم و رکود در بازار، افزایش قیمت ارز در سال‌های اخیر، برقراری تحریم‌های بین‌المللی، محدود بودن پروازها و نبود تجربه و تخصص اولیه اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ر۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول