اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استاندار اصفهان: زیرساخت‌‌های آموزش مجازی برای آینده تکمیل شود

استاندار اصفهان گفت:باید از ظرفیت ایجاد شده در زمینه آموزش مجازی نهایت استفاده را ببریم و در آینده کنار آموزش‌های حضوری، آموزش مجازی به شکل تکمیلی مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار اصفهان: زیرساخت‌‌های آموزش مجازی برای آینده تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، عباس رضایی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با تقدیر و تشکر از معلمان در راستای آموزش مجازی دانش‌آموزان اظهار داشت: باید از این ظرفیت ایجاد شده در زمینه آموزش مجازی نهایت استفاده را ببریم و به نحوی برنامه‌ریزی شود که در آینده و در کنار آموزش‌های حضوری، آموزش مجازی به شکل تکمیلی مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار اصفهان با تأکید بر توسعه تجهیزات و امکانات در زمینه آموزش مجازی افزود: باید امکانات و زمینه‌های لازم در این زمینه به سرعت ایجاد شود و آموزش‌ها با کیفیت لازم و منطبق با شرایط فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در استان اصفهان و با همراهی سایر دستگاه‌ها باید موقعیت‌ها برای دانش‌آموزان کم شنوا و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به نحوی مهیا شود تا این دانش‌آموزان بتوانند در یک شرایط مطلوب ادامه فرآیند آموزشی خود را طی کنند.

رضایی با تأکید بر این‌که بحث عقب‌افتادگی برای دانش‌آموزانی که کنکور را در پیش رو دارند باید مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا شرایط آموزشی دانش‌آموزان استان اصفهان به خصوص در پایه دوازدهم به صورت برابر با شرایط دانش‌آموزان سراسر کشور پیش برود و صدمه‌ای به آزمون سراسری دانش‌آموزان وارد نشود تا دانش‌آموزان استان اصفهان همچون سال‌های گذشته در آزمون کنکور سراسری افتخارآفرینی کنند.

استاندار اصفهان هماهنگی و همراهی مدارس غیردولتی با مردم در راستای گذر از این دوران سخت را بیش از پیش خواستار شد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که تمام دنیا با آن روبرو است و اقتصاد را دستخوش تغییر قرار داده و بسیاری از اصناف ما نیز با مشکلاتی روبه رو هستند، در این شرایط سخت اقتصادی، روحی و روانی انتظار داریم با انسجام ملی و در راستای همدلی با سایر اقشار مردم که در شرایط مواجه با شیوع این بیماری به سر می‌برند و عموم مردم در مضیقه هستند، مدارس غیردولتی نیز با بزرگ‌منشی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا با کمترین آسیب از این مرحله عبور کنیم.

آموزش 70 درصد از دانش‌آموزان اصفهان از طریق فضای مجازی

محمد اعتدادی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه جلسه گفت: از زمان ششم اسفند ماه و همزمان با شیوع بیماری کرونا با وجود تعطیلی مدارس روند آموزش همچنان ادامه داشته و همکاران فرهنگی ما در استان اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی این موضوع را دنبال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این‌که مدیران و آموزگاران ما در استان از هیچ کاری در این زمینه دریغ نکردند تا ادامه روند آموزشی از هر طریق ممکن ادامه پیدا کند، افزود: سامانه جامع آموزشی ERP در استان اصفهان راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که به اذعان وزیر، جایگاه آموزش و پرورش استان اصفهان همیشه مشخص بوده و اقدامات انجام شده در این استان بسیار مهم، اساسی و زیربنایی است، بیان کرد: شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) با برطرف شدن برخی مشکلات از روز گذشته در دوره ابتدایی در دسترس همکاران قرار گرفت.

اعتدادی با اشاره به این‌که بیش از 70 درصد از دانش‌آموزان در استان اصفهان از طریق فضای مجازی آموزش را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: حدود 30 درصد از دانش‌آموزان نیز به دلایلی نظیر دسترسی نداشتن به تجهیزات، امکانات و بستر لازم نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند که برای این موضوع نیز راه حل‌هایی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: تا ششم اسفند 98 که مدارس  استان اصفهان بر اثر شیوع کرونا و با نظر ستاد ملی تعطیل شد، 80 درصد از محتوای آموزشی دروس با توجه به بودجه‌بندی توسط همکاران به صورت حضوری تدریس شده است.

وی با اشاره به زمان و شرایط بازگشایی مدارس عنوان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان به دنبال آن است تا بازگشایی مدارس در شرایطی انجام شود که الزامات بهداشتی و شرایط لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی محقق شده باشد، البته در تأمین امکانات لازم در استان مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که از طریق مراجع مربوط در حال پیگیری این موارد هستیم.

اعتدادی خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری امتحانات نیز این شرایط در نظر گرفته خواهد شد و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مدنظر همکاران ما در آموزش و پرورش استان اصفهان است.

انتهای پیام/63101/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول