اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش 67 درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان در دوران شیوع کرونا

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه شهید بهشتی از تاریخ 28 اسفند 98 تا 4 فروردین 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.5 درصد کاهش داشته است.

کاهش 67 درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان در دوران شیوع کرونا

حسن امجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کاهش تعداد پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ تا ۴ فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، پروازها با کاهش ۶۷.۵ روبه‌رو شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان این‌که در این مدت ۹۶ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه اصفهان انجام شده است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان در تاریخ‌های مذکور نیز لغو شده است.

وی با تأکید بر این‌که، پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه در اسفند ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷، ۳۶ درصد کاهش داشته است، افزود: با توجه به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم مسافرت مردم در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در اسفند ماه سال گذشته همانند سایر فرودگاه‌های کشور شاهد کاهش آمار پروازی بوده است.

امجدی با اشاره به غربالگری و تب‌سنجی کلیه مسافران ورودی و خروجی، استقبال‌‌کنندگان و همراهان با استفاده از دوربین حرارتی و ترمومترهای دستی توسط پرسنل پایگاه مراقبت بهداشت مرزی فرودگاه، عنوان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی مستمر قسمت‌های مختلف از جمله ترمینال‌های پروازی، تجهیزات فرودگاهی و پروازی، گیت‌های بازرسی، فضاهای در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان‌های اداری و عملیاتی بر اساس دستورالعمل‌های موجود و با نظارت کارشناس بهداشت مستقر در فرودگاه در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به تشکیل شورای سلامت و برگزاری جلسات متعدد در خصوص اجرایی شدن آخرین توصیه‌ها و روش‌های مقابله با این ویروس و نظارت مستمر بر نحوه ضدعفونی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قسمت های مختلف فرودگاه خاطرنشان کرد: ناظرانی برای بررسی عملکرد صحیح واحدهای درگیر در مبارزه با شیوع ویروس کرونا منصوب شدند.

وی با تقدیر از کارکنان شاغل در فرودگاه در راستای مبارزه با این ویروس بیان کرد: در رمپ پروازی فرودگاه، با ضدعفونی شدن هواپیماها، انتقال مسافران هواپیماهایی که در نزدیکی ترمینال پارک می‌شوند، بدون استفاده از اتوبوس و به صورت پیاده و با رعایت کامل ایمنی انجام می‌شود؛ برای انتقال مسافرین به هواپیماهایی که در فاصله دورتری از ترمینال پارک می‌شوند از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌هایی که دائماً ضد عفونی می‌شوند، استفاده می‌شود.

امجدی با بیان این‌که ناوگان تاکسیرانی فرودگاه، اتوبوس شرکت واحد ویژه فرودگاه و سرویس‌های ایاب و ذهاب پرسنل به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود، اضافه کرد: وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی‌کننده در اختیار کلیه پرسنل به ویژه کارکنان واحدهایی که در تماس مستقیم با مسافران قرار دارند، از جمله یگان‌های نظامی و انتظامی گذاشته شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به نصب تعداد قابل توجه مخازن پمپی حاوی محلول ضدعفونی‌کننده دست در دسترس مسافران و کارکنان قسمت‌های فرودگاه و ساختمان‌های اداری و عملیاتی گفت: نصب بیلبورد، تابلوهای تبلیغاتی، بنر و پوسترهای اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف فرودگاه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای آشنایی با ویروس کرونا و راهکارهای پیشگیری و کنترل آن برای کلیه کارکنان شرکت‌های هواپیمایی و سایر سازمان‌ها و نهادها و بهره‌برداران  مستقر در فرودگاه اصفهان افزود: کلیه هواپیماهایی که در پروازهای ورودی و خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همراه ماشین‌آلات مستقر در رمپ پروازی به صورت مستمر قبل از هر پرواز ضدعفونی و استریل می‌شوند.

امجدی با تأکید بر این‌که مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حال حاضر با بسیج کلیه کارکنان و استفاده حداکثری از امکانات، همچون قبل از ایجاد شرایط جدید، آماده خدمت رسانی کامل است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول