اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سایه‌روشن شائبه تغییر 4باره مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان

قطعا مدیرکل فعلی بهترین‌گزینه آموزش و پرورش استان اصفهان نبوده و نیست، ولی تغییر مدیر کل فعلی در این زمان نیز به نظر عاقلانه نخواهد بود، مگر اینکه عده‌ای دنبال منافع خاصی باشند که این منافع نه به نفع مردم بلکه به نفع آن گروه‌ها باشد.

سایه‌روشن شائبه تغییر 4باره مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، درست آذر ۹۶ بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با مشکلاتی که دامنگیرش شد و سخنرانی نمایندگان و خطاهای خود او باعث درگیری‌ها برای انتخاب مدیرکل جدید شد که در نهایت به سرپرستی معاون پرورشی وقت انجامید.

تمام گروه‌هایی که خود را در آموزش و پرورش ذینفع می‌بینند یا در درگیری‌های سیاسی و به دنبال گرفتن مسندی هستند برای انتخاب مدیر کل جدید رقابت می‌کنند. سرپرست آموزش و پرورش نمی‌تواند نظر جامع نمایندگان و همچنین بطحایی وزیر وقت را جلب کند؛  تمام تلاش اصلاح‌طلبان برای به مسند نشاندن وی مفید فایده واقع نمی‌شود.

گزینه‌های بعدی یک به یک در وزارت مصاحبه می‌شوند. رایزنی‌ها بین نمایندگان، وزیر و گروه‌های سیاسی ادامه دارد اما هیچ‌کدام از گزینه‌ها به هدف نمی‌رسند تا اینکه یک نماینده علی رغم تذکرات و بر اساس مصالح فردی یکی از  فرهنگیان هم‌شهری خود را بر مسند مدیرکلی استان اصفهان می‌نشاند.

او که بالاترین سابقه‌اش مدیریت یک منطقه بود، با رسیدن به پست مدیر کلی به تعویض نیروهای درونی اقدام می‌کند و اولین تعویض به مذاق جناح سیاسی حاکم، خوشایند نمی‌آید. فشارها آغاز می شود و نتیجه‌اش استعفا و خروج وی از مسند آموزش و پرورش  پس از چهار ماه است.

این بار حمایت یکی از دستگاه‌ها و تبادل نظر با وزیر و نفوذ آن‌ها و حمایت یکی از نمایندگان ذی‌نفوذ، باعث می‌شود که مدیر کل فعلی بر مسند نشیند. از تلاش مدیرکل فعلی یک سال و اندی بیشتر نمی‌گذرد و سوال این است که چرا باید هر روز اصفهان شاد در تزلزل در مدیریت مهمترین نهاد آموزشی استان باشد ؛ثبات مدیریت موضوع فراموش شده این روزهاست و سؤال اینجاست که آیا یک مدیرکل نیاز به فرصت زمانی برای شناخت فضا، محیط و نیروها ندارد؟

در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مطرح شده که گزینه‌های تازه برای این صندلی بی‌وفا در راه است، به نظر می‌رسد باز هم عده‌ای دنبال تغییرات بر اساس مصالح جناحی هستند و قرار نیست اجازه بدهند تا آموزش و پرورش در استان نفسی بکشد و در بحران بیماری که کشور را فرا گرفته  با آرامش بتوانند سکان آموزش و پرورش را در بحران اداره کند.

نکته دیگر این است که تا پایان دولت فعلی زمانی باقی نمانده است و دولت بعدی خود می‌داند و مدیرکل خود. بگذاریم اصفهان دست کم تا پایان دولت یازدهم ثبات داشته باشد و مسؤولان فعلی بتوانند دنبال مطالبات معلمان و اسناد و احکام  جدید باشند تا بعد از عبور از کرونا و در فرصت مغتنم به چنین موضوعاتنی پرداخته شود.

قطعا مدیرکل فعلی بهترین‌گزینه آموزش و پرورش استان اصفهان نبوده و نیست، ولی تغییر مدیرکل فعلی در این زمان نیز به نظر کارشناسان عاقلانه نخواهد بود، مگر اینکه عده‌ای دنبال منافع خاصی باشند که این منافع نه به نفع مردم بلکه به نفع آن گروه‌ها باشد.... .

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول