اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کدام نامزدهای پیروز اصفهان تعهدنامه شفافیت را امضا کرده بودند؟

43 نفر از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان به پویش «دیده‌بان شفافیت» پیوسته بودند که 8 نفر از آن‌ها به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کدام نامزدهای پیروز اصفهان تعهدنامه شفافیت را امضا کرده بودند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سازمان مردم‌نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با محوریت احمد توکلی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۴ در کشور آغاز کرد؛ دفتر استان اصفهان نیز با محوریت نحوی در آن زمان مشغول به فعالیت شد و از حدود یک ماه پیش دفتر استان اصفهان طراحی لازم جهت نقش‌آفرینی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شروع کرد.

در مرحله اول فراخوانی در مورد اعلام شفافیت آرا، اعلام اموال و مشخص کردن میزان و  محل تامین هزینه‌های انتخابات از نامزدها  به عمل آمد که در آن زمان پانزده نامزد به این فراخوان پاسخ دادند؛ در مرحله دوم تعهدنامه مربوط به پویش مجلس شفاف و ضد فساد که توسط دفتر مرکزی تهیه شده بود، ابلاغ‌ شد و ۴۷ نفر از نامزدهای استان اصفهان به این پویش پیوستند.

از ۴۳ نفری از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان که به پویش «دیده‌بان شفافیت» پیوسته بودند ۸ نفر از به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

 

پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان امیرحسین بانکی، زهرا شیخی، مهدی طغیانی و حسین میرزایی، در حوزه شهرستان خمینی‌شهر محمد تقی نقد علی، در حوزه شهرستان مبارکه پروین صالحی، در حوزه شهرستان نائین الهام آزاد، در حوزه شهرستان نجف‌آباد ابوالفضل ابوترابی که از امضاکنندگان تعهدنامه این پویش بودند، به مجلس شورای اسلامی راه یافتند؛ در حوزه شهرستان لنجان نیز حسین رجایی به مرحله دوم انتخابات راه یافت.

موضوع اعلام دارایی‌های نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس یکی از سوژه‌های ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «نمایندگان اصفهانی مجلس، اموال و درآمدهای خود را برای مردم شفاف کنند» بوده است. که به دلایلی نمایندگان مجلس دهم که در مجلس یازدهم قصد حضور نداشتند و یا حائز آرا نشدند نسبت به پاسخگویی درباره آن ابراز تمایل نداشتند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ش۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول