اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت جامعه امروز، حضور در انتخابات و انتخاب اصلح

امام جمعه زرین‌شهر گفت: حضور در انتخابات برای تک‌تک مردم یک وظیفه مهم، حساس و حفظ یکی از اصول مؤثر نظام محسوب می‌شود و انتخاب شخص اصلح از دیگر ضروریات در انتخابات آینده است.

ضرورت جامعه امروز، حضور در انتخابات و انتخاب اصلح

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زرین‌شهر اظهار کرد: حضور در انتخابات برای تک‌تک مردم یک وظیفه مهم، حساس و حفظ یکی از اصول مؤثر نظام محسوب می‌شود و انتخاب شخص اصلح از دیگر ضروریات در انتخابات آینده است.

امام جمعه زرین‌شهر در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بهترین و مؤثرترین شاخص‌ها و معیارهای یک نماینده اصلح را بیان فرمودند و باید آن معیارها و شاخص‌ها را در زمان انتخاب فرد موردنظر ملاک عمل قرار دهیم و همه دست در دست هم  همانند حضور در راهپیمایی 22 بهمن با حضور حماسی خود تصویری بزرگ از وحدت، همدلی و دلدادگی به‌نظام و ولایت برای جهانیان ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار شاخصه‌های مهمی مانند ایمان، تقوا، دل‌بستگی  به اسلام و انقلاب یک نماینده باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد، تصریح کرد: حضور جدی و عملی در جبهه مقاومت و ایستادگی به‌جای جبهه سازش، ساده‌زیست بودن، انقلابی بودن، حمایت همه‌جانبه از فقرا و مستضعفین، مبارزه قاطع با فساد و مواردی ازاین‌دست باید جزو شاخصه‌های یک نماینده در مسیر تحقق عدالت باشد.

باقریان بیان کرد: شورای نگهبان در این دوره افرادی که حداقل‌ها را داشتند، شجاعانه  معرفی کرد، پس تمامی نامزدها حداقل‌های لازم را دارند و همه اصلح هستند، حال این وظیفه  انتخاب اصلح‌تر بر عهده آحاد جامعه است.

خطیب نماز جمعه زرین‌شهر یادآور شد: در گام اول انقلاب در کنار عدالت آنچه باعث حفظ نظام و قدم گذاشتن در گام دوم انقلاب شد احسان عمومی مردم، شهدا، ایثارگران، جانبازان و مستضعفین بود، احسانی که در کنار ضعف‌ها و تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها باعث حرکت رو به‌ جلوی  انقلاب در مسیر حرکت خود شد.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب مسیر برای تحقق عدالت باز است، تصریح کرد: امروز وقت سیاست‌بازی، فریب و شعار نیست، در گام اول برخی از مدیران و برنامه‌ریزان به‌ اندازه کافی شعار و وعده داده‌اند، در گام دوم جای سیاست‌بازی و وعده دادن نیست بلکه جای عمل است و فراموش نکنیم که مجلس در مسیر تحقق عدالت نقش مهم و حیاتی بر عهده دارد و نماینده باید برای رسیدن به عدالت مورد نظر انقلاب از جان‌ مایه بگذارد.

باقریان خطاب به شخصی که به‌عنوان نماینده مجلس در حوزه لنجان انتخاب می‌شود، تأکید کرد:  نماینده منتخب شهرستان لنجان در مسیر عدالت باید فقرا و مستضعفین شهرستان را بشناسد و با ارائه طرح و تلاش خود شاخص‌های فقر را در شهرستان کاهش دهد.

انتهای پیام/63081/م/ر10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول