اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مروری بر وظیفه نامزدها و هواداران در ایام تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات رسمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شده و همه نامزدها باید با رقابت سالم، مراقب ایجاد فضای خصومت و تهمت‌زنی باشند و اجازه سوءاستفاده به فرصت‌طلبان را ندهند.

مروری بر وظیفه نامزدها و هواداران در ایام تبلیغات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طبق تقویم اجرایی برنامه زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی، از 10 تا 16 آذر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حضور در رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و پس از آن صلاحیت نامزدها در هیات‌های اجرایی و نظارت و نهایتا شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و دیروز 23 بهمن به طور رسمی فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه با صدور آگهی، اسامی نامزدهای قطعی و نهایی تایید صلاحیت شده را برای اطلاع عموم مردم شهرستان‌ها منتشر کردند.

در اجرای مراحل بعدی برنامه زمان‌بندی انتخابات از امروز تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 1 اسفندماه داوطلبان تایید صلاحیت شده فرصت دارند تا به صورت رسمی به تبلیغات انتخاباتی بپردازند. حال و هوای شهرها در طول یک هفته متفاوت از گذشته خواهد شد و فضای شهر رنگ و بوی انتخاباتی به خود خواهد گرفت و مردم سراسر کشور در تمام شهرستان‌ها یک هفته فرصت دارند تا با شناخت دقیق از نامزدها گزینه اصلح را برای 4 سال به عنوان وکیل خود در خانه ملت انتخاب کنند.

سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۳۹ نفر واجد شرایط رأی در استان اصفهان

طبق اعلام علی اصغر رفیعی نژاد دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان هزار و ۲۴۲ داوطلب در استان اصفهان ثبت نام کردند و در مجموع با انصراف ۲۹۹ نفر تاکنون، ۳۷۴ کاندیدای استان اصفهان از ساعت امروز  تا ساعت ۸:۰۰ اول اسفند می توانند مطابق مواد۵۶ تا ۶۵ مکرر به جز ماده حذفی ۵۷،قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت های تبلیغاتی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۳۹ نفری واجد شرائط رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از این تعداد یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۲۹ نفر مرد و بقیه زن هستند.

رفیعی‌نژاد تعداد رأی اولی‌های استان اصفهان در انتخابات پیش رو را هم ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ازاین تعداد ۸۷ هزار و ۱۳ نفر آقا و بقیه خانم هستند.

مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند در دو هزار و ۸۴۰ شعبه اخذ رأی برگزار می شود. استان اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران ،صاحب ۲۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

نامزدها اجازه سوءاستفاده به فرصت‌طلبان را ندهند

یکی از اصول مورد تأکید در زمینه انتخابات رعایت اصول اخلاقی در فرصت تبلیغات است که باید هم نامزدها و هم طرفداران آن‌ها با رعایت این اصول از تخریب رقیب پرهیز کرده و به ایجاد فضای شور و نشاط انتخابات به منظور تحقق اصل مهم انتخابات که همان مشارکت حداکثری و انتخاب نماینده اصلح است کمک کنند.

رهبر معظم انقلاب در همین زمینه فرمودند:«آنچه در انتخابات لازم است، رقابت سالم است؛ رقابت بدون تهمت‌زنی و بدگوئی به یکدیگر است.» بنابراین همه نامزدها باید با رقابت سالم، مراقب ایجاد فضای خصومت و تهمت‌زنی باشند و اجازه سوءاستفاده به فرصت‌طلبان را ندهند.

از طرفی مردم نیز باید ملاک‌ها و معیارهایی را برای شناخت گزینه مطلوب مدنظر خود قرار دهند تا در انجام مسؤولیت و ظیفه مهمی که بر عهده آنان قرار داده شده موفق باشند و منجر به پشیمانی در آینده نشود.

حمیدرضا فولادگر نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولا شرایط قانونی برای احراز صلاحیت وجود دارد و طبیعی است کسانی که امروز در صحنه رقابت‌ها حضور دارند این شرایط حدقلی اولیه را داشته‌اند که صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفته است.

نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر شرایط قانونی، معیارهای دیگری وجود دارد که هم امام راحل و هم رهبر معظم انقلاب این معیارها و شاخص‌ها را بیان فرموده‌اند که از جمله این‌ها انقلابی بودن، شجاعت و تعهد به مبانی انقلاب و نظام اسلامی است.

وی افزود: داشتن زمینه تخصصی در حوزه‌های مورد نیاز کشور مثل بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز از جمله شرایط دیگری است که نامزدها باید آن را داشته باشند و نامزدها باید این شرایط کافی را هم داشته باشد. البته این به معنای صاحب نظر بودن فرد در همه بخش‌ها نیست بلکه باید حداقل در یک زمینه تخصص یا تجربه کافی داشته باشد و در بقیه موارد هم آشنایی نسبی داشته باشد و بتواند از ظرفیت‌های نخبگانی و پژوهشی استفاده کند.

فولادگر در خصوص نحوه شناخت این ملاک‌ها گفت: مردم فرصت دارند تحقیق کنند و سابقه افراد را ببینند و به این شرایط برسند ولی اگر هم خودشان این فرصت را ندارند، می‌توانند به افراد مورد وثوق که افراد را معرفی می‌کنند اعتماد کنند.

بدون تردید تشکیل مجلس تراز انقلاب نیازمند راهیابی نمایندگانی در تراز ملت انقلابی است که بتواند با ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی نسبت به انجام مسؤولیت محوله که همان قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است به خوبی عمل کند.انقلابی بودن، ساده‌زیستی، عدالت‌طلبی و فسادستیزی، بصیرت و دشمن شناسی از جمله ده‌ها ملاک اصلی برای یک انتخاب شایسته است و این شناخت نیازمند دقت و پرهیز از بگو مگوهای بی‌فایده در ایام تبلیغات است تا این انتخاب منجربه تشکیل انقلابی و متخصص شود.

انتهای پیام/63055/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول